Οι λέξεις μας, μετράνε. Πράγματι. Τα λόγια, μπορούν να δώσουν έμπνευση, να ενθαρρύνουν ή να πτοήσουν – ακόμη και να αλλάξουν την πορεία της ζωής μας. Οι χειριστικοί άνθρωποι, ξέρουν πως να χρησιμοποιούν τα λόγια να χειραγωγούν τη σκέψη και τα συναισθήματα των άλλων.
Φανταστείτε πως, έχετε μια διαφωνία με κάποιον και εκείνος, επιστρατεύει μία από τις παρακάτω φράσεις. Αυτές, σας δημιουργούν μια δυσφορία, αλλά δεν μπορείτε να καταλάβετε για ποιον ακριβώς λόγο.
Αυτό συμβαίνει επειδή, οι φράσεις αυτές, δεν είναι τόσο αθώες όσο φαίνονται. Αντίθετα, είναι κλασικό σημάδι της συναισθηματικής χειραγώγησης.
Στο άρθρο αυτό, αναλύουμε τις επτά κοινές φράσεις που χρησιμοποιούν στις συγκρούσεις τους με τους άλλους, οι συναισθηματικά χειριστικοί άνθρωποι.
Κατανοώντας το νόημα των τακτικών αυτών, θα είστε σε θέση να διαχειριστείτε τις συζητήσεις πιο αποτελεσματικά και να δημιουργήσετε πιο υγιείς σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους. Η γνώση, είναι δύναμη.
Οι 7 φράσεις που χρησιμοποιούν οι συναισθηματικά χειριστικοί άνθρωποι όταν τσακώνονται με κάποιον
- “Είσαι υπερβολικά ευαίσθητος /- η”
- “Πλάκα έκανα”
- “Δεν μου έχεις εμπιστοσύνη;”
- “Αν με αγαπούσες στ’ αλήθεια…”
- “Όλοι οι υπόλοιποι συμφωνούν μαζί μου”
- “Αντιδράς υπερβολικά”
- “Κρίμα που νιώθεις έτσι”
“Είσαι υπερβολικά ευαίσθητος /-η”
“Είσαι πολύ ευαίσθητος”. Ας ξεκινήσουμε με αυτή τη χαρακτηριστική φράση. Την έχετε ακούσει ποτέ;
Είναι μια από τις πιο χαρακτηριστικές φράσεις των χειριστικών ανθρώπων. Είναι ένας τρόπος να αποφύγουν την ευθύνη των συναισθημάτων που σας έχουν δημιουργήσει.
Όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Αν κάτι σας πονάει, είναι πέρα ως πέρα αληθινό. Κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει αν αντιδράτε υπερβολικά, ή αν είστε υπερβολικά ευαίσθητοι.
Όποιος χρησιμοποιεί τη φράση αυτή, εννοεί: “Δεν με ενδιαφέρουν τα συναισθήματά σου”. Είναι μια τακτική που αποσκοπεί στο να σας κάνει να σωπάσετε και να διασφαλίσει την ηρεμία τους.
Αυτό να θυμάστε. Τα συναισθήματά σας, δεν είναι υπερβολικά. Μην αφήσετε κανέναν να σας πείσει για το αντίθετο.
“Πλάκα έκανα”
Ακόμη μία φράση των χειριστικών ανθρώπων είναι το: “Πλάκα έκανα”.
Μπορεί ένας άνθρωπος, να ειρωνεύεται τις επιλογές σας, στη δουλειά ή τη ζωή.
Αν τυχόν και προσπαθήσετε να του μιλήσετε, υποτιμά τη σημασία των σχολίων του λέγοντας ότι έκανε πλάκα.
Σταδιακά ωστόσο, τα σχόλιά του, αρχίζουν να υπονομεύουν την αυτοπεποίθησή σας, να υπονομεύουν την πίστη στις αποφάσεις σας.
Η φράση αυτή, είναι επίφαση των κακόβουλων σχολίων από τους χειριστικούς ανθρώπους, ο τρόπος τους να σας υποτιμούν, χωρίς ωστόσο να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις συνέπειες των λόγων τους.
Η αλήθεια όμως είναι πως, ένα αστείο, πρέπει να σας κάνει να νιώθετε όμορφα. Αν νιώθετε άσχημα για τον εαυτό σας, δεν είναι αστείο. Είναι συναισθηματική χειριστικότητα που ονομάζεται χιούμορ και έχει σκοπό να πλήξει την αυτοπεποίθησή σας και να ελέγξει τη συμπεριφορά σας.
Μην ξεχνάτε πως, έχετε το δικαίωμά να εκφράζετε τα συναισθήματά σας. Αν το αστείο κάποιου σας πονάει, να το λέτε. Κανείς δεν πρέπει να γελάει με τα συναισθήματά σας.
“Δεν μου έχεις εμπιστοσύνη;”
Ας μιλήσουμε για την εμπιστοσύνη. “Δεν με εμπιστεύεσαι;”. Η φράση αυτή, αγγίζει αρκετά ευαίσθητες, συναισθηματικές χορδές.
Αμέσως, σας κάνει να νιώθετε εσείς ο κακός της ιστορίας, επειδή έχετε αμφιβολίες. Η εμπιστοσύνη ωστόσο, δεν εξαναγκάζεται, αλλά κερδίζεται. Σε καμία περίπτωση δεν είναι το “εισιτήριο” για να αποφεύγει κάποιος την ευθύνη των πράξεών του.
Η φράση αυτή, αντίθετα, εγείρει αμφιβολίες. Στρέφει το επίκεντρο από τις δικές τους ενέργειες, στη δική σας αντίδραση. Μην ξεχνάτε πως, είναι δικαίωμά σας να μην είστε σίγουρος για τη συμπεριφορά κάποιου.
Να εμπιστεύεστε το ένστικτό σας γιατί συνήθως, δεν πέφτει έξω.
Την επόμενη φορά που κάποιος σας κάνει αυτή την ερώτηση να θυμάστε πως, δεν είναι κακό να έχετε απορίες και να τις διατυπώσετε. Εκείνοι φταίνε, αν τις αποφεύγουν.
“Αν με αγαπούσες στ’ αλήθεια…”
Ακόμη μια φράση που κουβαλά μεγάλο συναισθηματικό βάρος. “Αν με αγαπούσες…”, είναι μια υπόθεση που επιτρέπει στον συναισθηματικά χειριστικό άνθρωπο να παίξει το “χαρτί” της ενοχής.
Αποσκοπεί στο να σας κάνει να αμφιβάλλετε για την αγάπη και την αφοσίωσή σας, με σκοπό να υποκύψετε στις επιθυμίες τους. Η αληθινή αγάπη, δεν εστιάζει στην υπακοή, αλλά βασίζεται στον σεβασμό, την κατανόηση, τον συμβιβασμό.
Την επόμενη φορά που κάποιος θα επιχειρήσει να σας εκβιάσει συναισθηματικά, σταθείτε στο ύψος σας. Η αγάπη δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν όπλο για να γίνει αυτό που θέλει κάποιος.
“Όλοι οι υπόλοιποι συμφωνούν μαζί μου”
Ακόμη μια φράση που πρέπει να προσέχετε, είναι αυτή που λέει πως, όλοι οι άλλοι συμφωνούν και μόνο εσείς έχετε άδικα. Το ενδιαφέρον της φράσης αυτής είναι πως λέγεται δήθεν για να σας πείσουν με μέσο την “κοινωνική απόδειξη”, σύμφωνα με την οποία, οι άνθρωποι, νοηματοδοτούν τη συμπεριφορά τους, με βάση το κοινωνικό σύνολο.
Σε μία διένεξη, η φράση αυτή, χρησιμοποιείται χειριστικά, για να σας απομονώσουν και να σας κάνουν να αμφιβάλλετε για τη γνώμη σας. Το κίνητρό τους, είναι να σας “φυτέψουν” την αμφιβολία.
Η άποψη της πλειοψηφίας ωστόσο, δεν είναι πάντα η σωστή ή ηθική.
Η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα όπου, οι πιο δημοφιλείς απόψεις, ήταν οι πιο λάθος και άδικες. Ακόμη και αν πράγματι, εσείς είστε αυτός που διαφωνεί, σημαίνει ότι έχετε το θάρρος να εκφράσετε τη γνώμη σας. Μην αφήσετε ανθρώπους χειριστικούς να σας κάνουν να υποκύψετε.
“Αντιδράς υπερβολικά”
Μία ακόμη συνηθισμένη φράση, είναι το σχόλιο: “Αντιδράς υπερβολικά”. Με τον τρόπο αυτό, ο άνθρωπος που σας κατηγορεί, υποτιμά τα συναισθήματά σας, κάνοντάς σας να αμφιβάλλετε για τις αντιδράσεις σας.
Τα συναισθήματά σας, δεν είναι υπερβολικά. Αποτελούν απόκριση στις ενέργειες κάποιου άλλου. Αν είστε θυμωμένος, προφανώς υπάρχει κάποιος λόγος. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη φράση αυτή, θέλουν να μειώσουν τα συναισθήματά σας.
Εσείς έχετε κάθε δικαίωμα να αισθάνεστε ό,τι αισθάνεστε. Να είστε σταθερός και να μην επιτρέπετε στους άλλους να σας χειραγωγούν.
“Κρίμα που νιώθεις έτσι”
Πρόκειται για μια ύπουλη φράση, επειδή έχει την επίφαση της συγγνώμης, αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Το σημαντικότερο που πρέπει να θυμάστε είναι πως, μια αυθεντική συγγνώμη, αναγνωρίζει το λάθος του άλλου και αποσκοπεί στην επανόρθωση της κατάσταση.
Δεν κατηγορεί, ούτε υποβιβάζει τα συναισθήματα. Είναι ένας έμμεσος τρόπος των χειριστικών ανθρώπων να σας ρίξουν το βάρος και να αποφύγουν την ευθύνη των πράξεών σας.
Αυτό που πρέπει να θυμάστε, είναι πως, η ειλικρινής συγγνώμη επισημαίνει το σφάλμα και επιδιώκει την επανόρθωση. Είναι ένα σημαντικό προειδοποιητικό σημάδι που ακυρώνει τα συναισθήματα των άλλων και ξεκάθαρη ένδειξη συναισθηματικής χειραγώγησης.
Αναγνωρίστε την ουσία της φράσης αυτής και μην αποδέχεστε τίποτα λιγότερο από μια ειλικρινή συγγνώμη.
Tip: Οι ύπουλες φράσεις μπορούν να δηλητηριάσουν τις σχέσεις
Οι αναγνώριση του νοήματος των φράσεων αυτών, είναι το πρώτο βήμα προς την καλλιέργεια της υγιούς επικοινωνίας.
Λίγο – πολύ, όλοι έχουμε ακούσει κάποια από τις παραπάνω εκφράσεις.
Είναι ύπουλες και δηλητηριάζουν τις κουβέντες και τις σχέσεις με τον χειριστικό τους σκοπό.
Όσο έχετε επίγνωση, μπορείτε πάντα να αλλάζετε το αφήγημα. Να θυμάστε πως, εκτός από την αναγνώριση της επίδρασης των παραπάνω φράσεων σε εσάς, είναι χρήσιμο να θυμάστε να μην τις χρησιμοποιείτε ούτε εσείς.
Είναι ευκαιρία για ενδοσκόπηση και προσωπική εξέλιξη.
Η αλλαγή δεν έρχεται από την μια στιγμή στην άλλη, αλλά είναι ένα ταξίδι με ανατροπές και πισωγυρίσματα. Το σημαντικότερο όλων, είναι να σημειώνετε πρόοδο. Συνεχίστε να προσπαθείτε, μαθαίνετε και να καλλιεργείτε την υγιή επικοινωνία με σεβασμό.
Οι σχέσεις σας θα ευνοηθούν σημαντικά. Τα συναισθήματα και οι σκέψεις σας, έχουν αξία. Το σημαντικότερο όλων είναι, να μην πτοείστε από τα λόγια των άλλων. Έχετε τη δύναμη να καλλιεργείτε υγιείς σχέσεις. Όλα ξεκινούν από εσάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου