Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Αυτό είναι το “it” ζωάκι που κατακλύζει την αγορά φέτος στις γιορτές


 Θυμάστε τότε που βλέπαμε παντού φλαμίνγκο με καπέλο Άι Βασίλη;

Φέτος τα Χριστούγεννα, δεν έχουν την τιμητική τους μόνο οι τάρανδοι, οι κοκκινολαίμηδες, κι οι πολικές αρκούδες.

Ένα ακόμα ζώο που πολλοί δεν περίμεναν κοσμεί μπλουζάκια, παντόφλες, ρόμπες για το σπίτι, μαξιλαράκια, μπρελόκ, και χριστουγεννιάτικα στολίδια. Αυτό δεν είναι άλλο από το απίθανο καπιμπάρα.

Το καπιμπάρα είναι το μεγαλύτερο τρωκτικό στον κόσμο, και φέτος θεωρείται η μασκότ των γιορτών. Πρόκειται για τον Νοτιοαμερικανό, αμφίβιο ξάδερφο του ινδικού χοιριδίου.

Πέρυσι, το αξολότλ εμφανίστηκε σε πολλά προϊόντα, και φέτος διατηρεί τη δημοτικότητά του, μαζί με τις κουκουβάγιες, τους σκαντζόχοιρους, τις αλεπούδες και τους βραδύποδες.

Τα trendy ζώα (ή πλάσματα που μοιάζουν με ζώα) δεν αποτελούν πρόσφατο αγοραστικό φαινόμενο. Σκεφτείτε trends όπως ήταν τα παιχνίδια Teddy Ruxpin τη δεκαετία του 1980, ο αστείος Furby, τα Beanie Babies, και τα Sylvanian Families τα οποία τα παιδιά (και οι συλλέκτες) αγαπούν μέχρι και σήμερα. Παρόλα αυτά, οι ειδικοί λένε ότι η έκρηξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις μέρες μας ενισχύει την προτίμηση συγκεκριμένων ζώων και τα καθιερώνει ως μόδα.

“Πραγματικά είναι η εμφάνιση του TikTok, του Instagram, και άλλων πλατφορμών social media που επιτρέπουν σε αυτούς τους χαρακτήρες να δημιουργήσουν τη δική τους τρέλα,” είπε ο Richard Derr, ιδιοκτήτης του franchise Learning Express Toys στη Λίμνη της Ζυρίχης, και τοπικός διευθυντής παραρτήματος της αλυσίδας.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης καθιστούν την εναλλαγή των αγαπημένων ζώων του κοινού ακόμα πιο γρήγορη. Κάποιο ζώο μπορεί να “αντέξει” ακόμα και για μόνο μία σεζόν.

“Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να ταΐζουμε το θηρίο,” δήλωσε η Juli Lennett, αντιπρόεδρος και σύμβουλος επιχειρήσεων με παιχνίδια στην εταιρεία αγοραστικής έρευνας Circana. “Αν είσαι influencer, δεν θα μιλήσεις για περσινά πράγματα”.

Η έκρηξη στις πωλήσεις των λούτρινων ζώων – λόγω της αίσθησης ασφάλειας και θαλπωρής που παρείχαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας – ανεβάζει τη ζήτηση για νέες και ιδιαίτερες ποικιλίες, εξήγησε η Lennett. Τους πρώτους 9 μήνες του 2020, οι πωλήσεις λούτρινων σημείωσαν άνοδο της τάξης του 115% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Η συνολική αύξηση των πωλήσεων παιχνιδιών ήταν της τάξης του 38% την ίδια περίοδο.

Οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και πιο εξωτικά είδη σε κουκλάκια και λούτρινα, είδη που βλέπουν σε βιντεάκια στο ίντερνετ, σε ταινίες και παιχνίδια. Για παράδειγμα, τα κόκκινα πάντα, οι αγελάδες των Χάιλαντς, τα αξολότλ και οι φάλαινες ναρβάλ, κερδίζουν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια ως προϊόντα της ποπ κουλτούρας. Σύμφωνα με τα Google Trends, οι χρήστες που αναζητούσαν υλικό σχετικό με τα αξολότλ εκτοξεύθηκαν τον Ιούνιο του 2021, μετά την προσθήκη του ζώου στο παιχνίδι Minecraft.

“Κανείς δεν ήξερε τι είναι το αξολότλ το 2020,” δήλωσε ο Derr. “Τώρα, όλοι γνωρίζουν τα αξολότλ”.

Η Cassandra Clayton, σχεδιάστρια προϊόντων σε μια εταιρεία που παράγει λούτρινα αρκουδάκια στο Βερμόντ, είπε ότι η ζήτηση ιδιαίτερων, συλλεκτικών λούτρινων, αυξάνεται επίσης με τις αυξανόμενες πωλήσεις σε ενήλικες.

“Τα λούτρινα ζώα γίνονται πραγματικά ένα αντικείμενο χωρίς ηλικία”, είπε. “Ειδικά με την έκρηξη των προϊόντων αυτοφροντίδας στους ενήλικες και τη στροφή προς τα προϊόντα που δίνουν ανακούφιση και σε βοηθάνε να ξεαγχωθείς και να χαλαρώσεις στη ζωή σου”.

Ένα γιορτινό αξολότλ από το Build-A-Bear της Νέας Ζηλανδίας

Η Clayton προσδοκά ότι η ζήτηση για ασυνήθιστα λούτρινα ζωάκια θα συνεχίσει να αυξάνεται. Μια από τις πιο παράξενες δημιουργίες που έχει δει είναι η λούτρινη εκδοχή μιας αρκούδας του νερού, που είναι ένα είδος μικροοργανισμού.

Το σίγουρο είναι ότι η ποικιλομορφία και η φαντασία που χαρακτηρίζουν τη φύση και τα πλάσματά της δεν παύουν ποτέ να μας εμπνέουν και να μας κάνουν να θέλουμε να έρθουμε πιο κοντά τους.

“Ποτέ δεν ξέρεις ακριβώς πότε θα “σκάσει” και πόσο μεγάλο θα γίνει,” είπε η Sharon Price John, πρόεδρος και CEO του Εργαστηρίου Build-A-Bear, που είναι μια αλυσίδα σχεδόν 500 καταστημάτων η οποία πουλά λούτρινα ζώα (μεταξύ των οποίων καπιμπάρα και αξολότλ) που μπορούν να κατασκευαστούν προσωποποιημένα για τον καταναλωτή.

Η επιχείρηση που έχει τη βάση της στο St. Louis παρακολουθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βρίσκει ιδέες συζητώντας με τους εργαζομένους. Συνήθως παίρνει έναν χρόνο για το Build-A-Bear να εισάγει ένα νέο λούτρινο ζώο, λέει η John, αλλά τα γρανάζια κινούνται πιο γρήγορα αν εμφανιστεί ένα νέο trend.

Η John υποθέτει ότι οι άνθρωποι ελκύονται από τα καπιμπάρα γιατί τους αρέσει να βλέπουν βίντεο με αυτά και να χαλαρώνουν. Ας ελπίσουμε ότι αυτή η δημοτικότητα όλων των ειδών ζώων που μας χρειάζονται θα ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους.

Με πληροφορίες από ABC News

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις