Το να κυκλοφορούμε μέσα σε ένα οδικό ή σιδηροδρομικό τούνελ ελλοχεύει κινδύνους, οι οποίοι ωστόσο μπορούν να αποφευχθούν εάν γνωρίζουμε τους βασικούς κανόνες «χρήσης».
Ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν τους κανόνες που αφορούν την ασφαλή διέλευση ανθρώπων και μηχανών από τα τούνελ, αν και πολύ συχνά περνάμε μέσα από αυτά.
Ένα από αυτά τα «μυστικά» είναι και οι δίοδοι διαφυγής ή αν προτιμάτε οι πόρτες τις οποίες συνήθως συναντάμε τόσο στο δεξί όσο και στο αριστερό τμήμα ενός τούνελ.
Η ύπαρξη των θυρών αυτών είναι υποχρεωτική, όπως και η τοποθέτηση της απαραίτητης σήμανσης, που γνωστοποιεί τη θέση τους.
Το πρώτο ερώτημα είναι πότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια θύρα. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μια έξοδο έκτακτης ανάγκης, η χρήση τους επιτρέπεται μόνον όταν οι συνθήκες την καθιστούν απαραίτητη.
Το κυριότερο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις, οι πόρτες αυτές είναι συνδεδεμένες με κάποιο σύστημα συναγερμού, το οποίο ενημερώνει το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του τούνελ όταν διαπιστωθεί κάποια έκτακτη κατάσταση.
Το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι τι ακριβώς κρύβεται πίσω από αυτές τις πόρτες ή για να είμαστε πιο ακριβείς που οδηγούν.
Θα πρέπει αρχικά να γίνει σαφές ότι οι έξοδοι κινδύνου ενός τούνελ δεν οδηγούν απαραίτητα στο ίδιο σημείο.
Πίσω από αυτήν την επιλογή δεν κρύβεται μόνον η προσπάθεια να «εξυπηρετηθούν» οδηγοί και επιβάτες που θα θελήσουν να εγκαταλείψουν αρχικώς τα οχήματά τους και στη συνέχεια τα τούνελ αλλά κυρίως η ανάγκη της εναλλακτικής διαφυγής. Κι αυτό γιατί κατά κανόνα οι θύρες της αριστερής πλευράς οδηγούν στο γειτονικό τούνελ το οποίο φιλοξενεί το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ οι θύρες στη δεξιά πλευρά καταλήγουν στην επιφάνεια.
Ανάλογα με την περίπτωση λοιπόν, και τον κίνδυνο τον οποίο διατρέχουμε, θα πρέπει να επιλέξουμε την καλύτερη δυνατή λύση για την διαχείριση της κρίσης.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι στα περισσότερα τούνελ υπάρχει σύστημα παρακολούθησης και ηχητική εγκατάσταση, η οποία επιτρέπει το κέντρο ελέγχου να καθοδηγήσει οδηγούς και επιβάτες και να εξασφαλίσει αν χρειαστεί την ταχύτερη και ασφαλέστερη εκκένωση.
Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις οι θύρες εκτάκτου ανάγκης των τούνελ είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να παρεμποδίζεται η μετάδοση υψηλών θερμοκρασιών, της φωτιάς ή ακόμα και του καπνού στις εξόδους διαφυγής. Θα πρέπει, λοιπόν, μετά τη χρήση της να βεβαιωθούμε ότι η θύρα πίσω μας έχει κλείσει.
(Με πληροφορίες από carandmotor. gr / photo: pixabay)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου