Ένας πραγματικός ογκόλιθος στην ιστορία της ελληνικής μουσικής μας άφησε για την μεγάλη μπάντα του Παραδείσου.
Ο Μίμης Πλέσσας, που πέθανε λίγο πριν κλείσει τα 100 του χρόνια , ήταν ένας σημαντικός συνθέτης και μουσικός που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του τόσο στην ψυχοσύνθεση των Ελλήνων όσο και στην ελληνική μουσική κληρονομιά της χώρας μας.
Ο Μίμης Πλέσσας ήταν η απόδειξη πως η ελληνική μουσική δεν πρόκειται να πεθάνει ποτέ και πάντα θα αφήνει στο στίγμα της στις καρδιές μας.
Ο Μίμης Πλέσσας γεννήθηκε στις 12 Οκτωβρίου του 1924 στην Αθήνα.
Φοίτησε στο Λεόντειο Λύκειο και σπούδασε στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια πήγε στις ΗΠΑ για συνέχιση σπουδών.
Σε πολύ μικρή ηλικία έγινε ο πρώτος σολίστ πιάνου στο τότε Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας.
Το 1952, σε ηλικία 28 ετών, τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο μουσικής του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και την επόμενη χρονιά κατετάγη πέμπτος πιανίστας στις ΗΠΑ.
Το 1952 άρχισε επίσης την ενασχόληση του με τη σύνθεση και από το 1956 ως μαέστρος και συνθέτης.
Η ιδιαίτερη «φωνή» του σαν συνθέτης έχει εμποτιστεί στις ψυχές των Ελλήνων και κάθε του τραγούδι είναι ένα σημείο αναφοράς για τις ζωές μας, τις καθημερινές μας ασχολίες αλλά και τις ιδιαίτερες αναμνήσεις μας.
Τα τραγούδια του άφησαν ένα γλυκό σημάδι στις καρδιές μας και θα συνεχίζουν να το κάνουν μιας και οι συνθέσεις του Μίμη Πλέσσα είναι μοναδικές στο είδος τους.
Ο Πλέσσας, εκτός από σημαντικός συνθέτης τραγουδιών, ήταν και ο απόλυτος «βασιλιάς» των ελληνικών ταινιών μιας κι έγραψε μερικά από τα πιο γνωστά ελληνικά τραγούδια για πολύ γνωστές ταινίες, όπως και μουσική φυσικά.
Πολλοί από εμάς τον γνωρίσαμε μέσα από τις κλασικές ελληνικές ταινίες, για τις οποίες έχει γράψει τη μουσική κι έχει συνθέσει τόσα πολλά και υπέροχα τραγούδια.
Με 111 soundtrack στο ενεργητικό του, είναι ίσως ο πλέον ολοκληρωμένος συνθέτης στον ελληνικό κινηματογράφο, έχοντας καλύψει όλα ανεξαιρέτως τα είδη, από το μιούζικαλ και την κωμωδία μέχρι τον ψυχολογικό τρόμο και τα βουκολικά δράματα.
Ο Μίμης Πλέσσας κατάφερε στη ζωή του ότι δεν έχουν καταφέρει 10 συνθέτες μαζί.
Έχοντας την άνεση και τη γνώση να γράψει λαϊκότροπα τραγούδια και δυτική μουσική με δεξιοτεχνία αξιοθαύμαστη, αν αναλογιστεί κάποιος πως ήταν αυτοδίδακτος, εφάρμοσε τα jazz ακούσματα και τις παραστάσεις από την αμερικανική pop που έζησε στο εξωτερικό σε ταινίες που είχαν πολλαπλές ανάγκες, με λίγα λόγια ο Πλέσσας ήταν σε θέση να διακρίνει τι χρειάζεται μία ταινία, τι μουσικό «ντύσιμο» έπρεπε να της «ράψει» έτσι ώστε να μείνει για πάντα στις μνήμες μας.
Αυτό το ταλέντο το είχε μόνο αυτός και γι' αυτό έμεινε και στην ιστορία σαν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες.
Η καλλιτεχνική και συνθετική του δραστηριότητα καλύπτει, τα τελευταία 50 χρόνια, όλους τους τομείς της μουσικής, στο θέατρο, τον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.
Έχει συνεργαστεί με πληθώρα κορυφαίων τραγουδιστών, πολλούς από τους οποίους ανέδειξε μέσα από τα τραγούδια του.
Πολλοί τραγουδιστές σήμερα δεν θα ήταν τίποτα χωρίς το μαγικό άγγιγμα του Πλέσσα, κι αυτό το παραδέχονται όλοι.
Έγραψε επίσης τη μουσική και τα τραγούδια για την τηλεοπτική σειρά «Τα παιδιά της Νιόβης».
Έχει διευθύνει πολλές από τις μεγαλύτερες ορχήστρες στον κόσμο, σε έργα του και διακρίθηκε αφενός για τη θεατρική του προσφορά στο Παρίσι το 1958, και για την κινηματογραφική του στο Εδιμβούργο και τις ΗΠΑ το 1964 και 1965 αντίστοιχα. Αυτών ακολούθησαν πάμπολλες διακρίσεις ελληνικές και ξένες. Ο Μίμης Πλέσσας ήταν η απόδειξη πως η μουσική στην Ελλάδα είναι μεγάλη και θα παραμείνει στην κορυφή.
Ο Μίμης Πλέσσας είχε τιμηθεί επανειλημμένα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Συνολικά έχει λάβει έξι διακρίσεις στην Ελλάδα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη 1959, 1963, 1964 και 1967) και επτά διεθνείς διακρίσεις (Βαρκελώνη το 1960, Βαρσοβία το 1962, Βέλγιο το 1963, Ιταλία (Άλτο Μόντε) 1964, ΗΠΑ το 1965, Παρίσι το 1968 και Τόκιο το 1970). Είχε λάβει, επίσης, τόσο χρυσούς όσο και πλατινένιους δίσκους.
Ο Μίμης Πλέσσας επίσης υπήρξε ο παραγωγός της ιστορικής ραδιοφωνικής εκπομπής «Σε 30 δευτερόλεπτα» που ήταν μια εκπομπή βράβευσης γνώσεων με διάφορα δώρα, (ραδιόφωνα και βιβλία), στη δεκαετία του 1960 - 1970. Συμμετείχε σε πολλές διεθνείς και ελληνικές επιτροπές κρίσης καλλιτεχνικών γεγονότων. Ήταν μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Θεατρικών Συγγραφέων, της Εταιρίας Μουσικοσυνθετών Στιχουργών Ελλάδος, της ΕΡΓΗΜ (σύγχρονης μουσικής) και πολλών άλλων καλλιτεχνικών συλλόγων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου