Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024

Ryanair: Ο CEO προαναγγέλλει αυξήσεις-σοκ στις τιμές εισιτηρίων άνω του 30%

 


Ακόμα και οι λιανέμποροι έχουν παρατηρήσει τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους, καθώς ο πληθωρισμός έχει πιέσει τα εισοδήματα. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η Ryanair, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους με έδρα το Δουβλίνο.

Η Ryanair κατέγραψε απογοητευτικά αποτελέσματα κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο, με τα κέρδη της να υποχωρούν κατά 46% το καλοκαίρι, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση στο πρώτο τρίμηνο.

«Η διοίκηση αναγνωρίζει ότι οι καταναλωτές βρίσκονται υπό σημαντική πίεση, με τις δαπάνες τους να μειώνονται λόγω των αυξημένων επιτοκίων και του πληθωρισμού», ανέφερε σε σημείωμα της η ερευνητική εταιρεία Bernstein αυτή την εβδομάδα. «Η πίεση στους καταναλωτές είναι η μεγαλύτερη αιτία των χαμηλών αποδόσεων».

Κατά την ανακοίνωση των κερδών του πρώτου τριμήνου, ο οικονομικός διευθυντής της Ryanair, Νιλ Σόραχαν, κατηγόρησε τους «οικονομικά προσεκτικούς» καταναλωτές για την υποτονική πορεία των πωλήσεων.

«Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν, αλλά είναι πιο προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους», δήλωσε ο Σόραχαν σε τηλεδιάσκεψη.

Προς το παρόν, ένα τυπικό εισιτήριο της Ryanair κοστίζει περίπου 50 δολάρια ή 44 ευρώ, αλλά ο CEO της εταιρείας, Μάικλ Ο'Λίρι, δήλωσε σε συνέδριο της Bernstein ότι οι τιμές μπορεί να αυξηθούν περισσότερο από 30% τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας τα 61,50 έως 67,10 δολάρια ή μεταξύ 55 και 60 ευρώ. Οι αναλυτές της Bernstein και η Ryanair δεν απάντησαν στο αίτημα του Fortune για σχόλιο.

«Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως και άλλες επιχειρήσεις, αυξάνουν τις τιμές όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν», δήλωσε ο Πίτερ Φόλοους, συγγραφέας του Results, Not Reports στο Fortune. «Είναι ένας άμεσος τρόπος για να αυξήσουν την κερδοφορία, περισσότερο από τη μείωση των εξόδων».

Ωστόσο, ο Φόλοουςπροειδοποιεί ότι αυτή η στρατηγική κρύβει κινδύνους. Η αύξηση των τιμών μπορεί να οδηγήσει τους καταναλωτές να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, όπως άλλες αεροπορικές εταιρείες, άλλα μέσα μεταφοράς ή ακόμα και να μειώσουν τα ταξίδια τους. «Αν η ζήτηση μειωθεί, τότε επιστρέφουμε σε έναν φαύλο κύκλο», εξήγησε.

Εν τω μεταξύ, ο ανταγωνιστής της Ryanair, EasyJet, έχει επίσης αυξήσει τις τιμές—αλλά για διαφορετικούς λόγους. Η EasyJet ανακοίνωσε εκπληκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, με αύξηση 16% στα προ φόρων κέρδη της, φτάνοντας σχεδόν τα 314 εκατομμύρια δολάρια, πωλώντας επιπλέον 1,5 εκατομμύριο εισιτήρια.

«Οι αυξήσεις τιμών μπορεί να ωφελήσουν βραχυπρόθεσμα», δήλωσε ο Φόλους. «Αλλά, όπως συμβαίνει με τη βιομηχανία ξενοδοχείων, θα απαιτήσει προσεκτική εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης—ή, με πιο πρακτικούς όρους, της κερδοφορίας και της ικανοποίησης των πελατών».

Άλλες προκλήσεις της Ryanair

Πέρα από την καταναλωτική κόπωση, ο Ο’Λίρι κατηγόρησε επίσης την κακή απόδοση της αεροπορικής εταιρείας για τις συνέπειες της διαμάχης της με τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες (OTA), συμπεριλαμβανομένων των Kiwi, Lastminute και Opodo. Αυτές οι πλατφόρμες απέσυραν ξαφνικά τις πτήσεις της Ryanair από τις ιστοσελίδες τους το καλοκαίρι, αφού η αεροπορική εταιρεία τις κατηγόρησε για «πειρατεία» και «απάτες» σε βάρος των πελατών με υψηλότερες χρεώσεις.

Η απώλεια κρατήσεων μέσω των OTA «είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στη [Ryanair] απ’ ό,τι είχε αναμένει ο Μάικλ Ο’Λίρι», σύμφωνα με σημείωμα της Bernstein.

Ωστόσο, «οι OTA χρειάζονται τη Ryanair περισσότερο από ό,τι η Ryanair χρειάζεται αυτές», είπε ο Ο’Λίρι στην Bernstein. Αυτή τη στιγμή, η αεροπορική εταιρεία προσφέρει πτήσεις μέσω OTA μόνο μέσω των eDreams και Booking.com, αλλά ο Ο’Λίρι αναμένει να υπογράψει περισσότερες «τελικά».

Η Ryanair αντιμετωπίζει επίσης εσωτερικά προβλήματα, με τον Ο'Λίρι να παραδέχεται ότι η οξύθυμη συμπεριφορά του μπορεί να επηρεάζει τα αποτελέσματα της εταιρείας. Ωστόσο, πιστεύει ότι η αρνητική δημοσιότητα έχει τελικά ευνοήσει την πώληση περισσότερων εισιτηρίων.

«Στη Ryanair υπάρχει πάντα κάποια είδηση», δήλωσε ο Ο’Λίρι κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της εταιρείας. «Μαχόμαστε με κάποια ένωση ή κάποιον υπουργό, ή εγώ αποκαλώ κάποιον υπουργό ηλίθιο, ή αυτοί με αποκαλούν ηλίθιο».

Ωστόσο, υποστηρίζει ότι οι εκρήξεις οργής και η εκφραστικότητα του έχουν αποδειχθεί τελικά ωφέλιμες.

«Το αστείο που έχουμε μάθει όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η κακή δημοσιότητα πουλάει περισσότερες θέσεις από την καλή», είπε ο Ο’Λίρι στη Wall Street Journal.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις