Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

Σχολεία: «Ανεπαρκή, μη αποτελεσματικά, και επαναλαμβανόμενα τα μέτρα» – Οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων

 


Για μέτρα που «επαναλαμβάνονται και ξανά-ανακοινώνονται χωρίς να υπάρχει ουσιώδες αποτέλεσμα» κάνει λόγο η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) σχετικά με τις αλλαγές που οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και πρωτίστως οι μαθητές θα δουν από την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς, ενώ από την πλευρά της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΜΓΕ) τονίζει πως «οι εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες που έχουν τα παιδιά μας».


Ανάμεσα στις 11 αλλαγές που αποφασίστηκαν, ανακοινώθηκε και ότι η Ελλάδα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών που προχωρούν στην απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στα σχολεία, ένα μέτρο το οποίο έχουν εφαρμόσει καθολικά η Πορτογαλία και η Ισπανία, με παραλλαγές εφαρμόζεται στη Γαλλία και τη Φινλανδία ενώ κοντά στη νομοθέτησή του βρίσκονται η Κύπρος και η Σουηδία.

«Τα σχολεία ξεκινάνε με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς»

«Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα αναλυτικό σχόλιο σχετικά με αυτό το μέτρο, καθώς είναι κάτι που υπάρχει ήδη, αφού ήδη απαγορεύονται βάσει νόμου τα κινητά και δεν αποτελεί κάτι καινούριο. Δεν μπορούμε καν να καταλάβουμε γιατί ανακοινώθηκε κάτι τέτοιο» αναφέρει στο enikos.gr, η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, κα Στέλλα Mανουσογιωργάκη, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ, κ. Κατηφές Παναγιώτης τονίζει πως «θεωρούμε πως αυτό το μέτρο θα κάνει “μία τρύπα στο νερό”, καθώς για να μπουν πραγματικά τα κινητά μέσα στην τσάντα, πρέπει το σχολείο να γίνει ένας δημιουργικός, ουσιαστικός χώρος που θα ελκύει τα παιδιά μας, και στην κοινωνικοποίηση και στο κομμάτι της δημιουργικής στροφής προς την αγάπη για την γνώση».

Σκοπός, σύμφωνα με τον κ. Κατηφέ, δεν είναι να αποφασίζονται μέτρα τα οποία εναντιώνονται στο “μέσο” (σ.σ. κινητό) που χρησιμοποιούν οι μαθητές, αλλά «να μαθαίνουν τα παιδιά μας πώς να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μέσο προς όφελός τους. Εν ώρα μαθήματος, φυσικά, δεν χρειάζεται να υπάρχει κινητό, αλλά με κατασταλτικά μέτρα και αποβολές, χωρίς τα παιδιά να στηρίζονται από ψυχολόγους σε κάθε σχολείο, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές και ψυχικές τους ανάγκες, δεν υπάρχει νόημα. Το θεωρώ απαράδεκτο ένα παιδί να βιντεοσκοπείται από κάποιο άλλο, και ήδη υπήρχαν τιμωρίες για τέτοια περιστατικά, οπότε πρέπει να εστιάσουμε πιο βαθιά, ώστε να αντιμετωπιστεί το bylling στα σχολικά τμήματα, κι όχι να λειτουργούμε “πυροσβεστικά”».

Παράλληλα, ο ίδιος επισημαίνει πως οι εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, ούτε τις παιδαγωγικές, ούτε τις μορφωτικές, που έχουν τα παιδιά καθώς «τα σχολεία σε λίγες ημέρες ξεκινάνε με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς. Οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν ανταποκρίνονται και καλύπτουν μόνο το 1/5 των κενών που υπάρχουν στα σχολεία».  Την ίδια ώρα, τονίζει πως οι γονείς θεωρούν «βραχνά» το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη, καθώς πρέπει να «βάλουν για ακόμη μία φορά βαθιά το χέρι στην τσέπη», και όπως λέει ο κ. Κατηφές, είναι σημαντικό να μπορέσει να μπει ένα τέλος στο σχολείο της «υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης που στρέφεται ενάντια στις μορφωτικές ανάγκες».

«Ανεπαρκή τα μέτρα, δίχως αποτέλεσμα»

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, κα Στέλλα Mανουσογιωργάκη, χαρακτήρισε «ανεπαρκή» τα μέτρα που αποφασίστηκαν, στο σύνολό τους, καθώς όπως λέει η ίδια «κάποια ήδη υπάρχουν, όπως αυτά για τα κινητά και τις αποβολές, οπότε δεν υπήρχε λόγος να τα αναφέρουν ξανά», αλλά και γιατί «δυστυχώς δεν είχαν κανένα ουσιώδες αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις