Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024

Αττική Οδός: Μειώνονται τα διόδια στα 2,50 ευρώ από 6/10 – Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης

 


«Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική και για τις δύο πλευρές», επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Όπως εξήγησε, κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος στη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα: «Μπορεί να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου και, από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα».

«Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε: «Η σημερινή υπογραφή, αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία των μεγάλων οδικών παραχωρήσεων, στις οποίες η χώρα μας έχει ήδη τεράστια εμπειρία. Η Αττική Οδός, έργο υποδειγματικό για την εποχή του, σηματοδοτεί την επιτυχία του μοντέλου της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στην υλοποίηση μεγάλων δημοσίων επενδύσεων. Η κατασκευή και λειτουργία της συνέβαλαν καθοριστικά στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία μέσω της ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε., διαδέχεται το προηγούμενο σχήμα, έχει, χωρίς αμφιβολία, την τεχνογνωσία και την ικανότητα να διατηρήσει την Αττική Οδό στα υψηλά επίπεδα λειτουργίας που απαιτούν οι πολίτες. Επιπλέον, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην προτελευταία πράξη αυτού του πολύ δύσκολου εγχειρήματος που με πολλή επιμέλεια φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, πιστεύω, πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. θα ανταποκριθεί στον στόχο της ολοκλήρωσής του, πριν από το τέλος του έτους. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική, και για τις δύο πλευρές.

Μπορεί, δηλαδή, να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης και, από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης συνιστά έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης της πολιτείας προς τον ιδιωτικό τομέα.

Και αυτό γιατί ο νέος παραχωρησιούχος διαθέτει μεγάλη εμπειρία, σχετική τεχνογνωσία και αποδεδειγμένη ικανότητα στη διαχείριση κρίσιμων οδικών υποδομών, διασφαλίζοντας ότι ο σημαντικότερος αυτοκινητόδρομος στην Αττική θα εξακολουθήσει να λειτουργεί σε ιδιαίτερα υψηλά και ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

Αυτοκινητόδρομος, μήκους 70 χιλιομέτρων, που έχει συμβάλλει ώστε να είναι βιώσιμη η καθημερινότητα των μετακινήσεων εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, παρά τα δεδομένα προβλήματα.

Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης επιδιώκεται:

  • η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας,
  • η προώθηση της απρόσκοπτης μετακίνησης ανθρώπων και της ταχύτερης μεταφοράς εμπορευμάτων, και
  • η ενίσχυση της ομαλής λειτουργίας του συστήματος οδικής κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, αναπόσπαστο και αναγκαίο κομμάτι της οποίας αποτελεί, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, η Αττική Οδός.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης. Υπενθυμίζεται ότι με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Και για τους χρήστες, μείωση του αντιτίμου των διοδίων, από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ.

Κλείνοντας, διαβεβαιώνω ότι, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών.

Με τη συμβολή όλων μας, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η χώρα κάνει σταθερά βήματα προς τα εμπρός. Η χώρα, οικονομικά, μεγεθύνεται. Η χώρα, βιώσιμα, αναπτύσσεται. Η χώρα, ολόπλευρα, ισχυροποιείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.