Στην αλλαγή των διοικήσεων του ΟΣΕ, αλλά και της ΕΡΓΟΣΕ και της Ελληνικό Μετρό και την τοποθέτηση νέων προσώπων στην πυραμίδα της διοίκησης των εν λόγω φορέων μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, προχωρεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας και οι δύο υφυπουργοί, Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκος Ταχιάος προχώρησαν στην υπογραφή απόφασης – πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη συνολικά επτά θέσεων που αφορούν στα όργανα διοίκησης στην «Ελληνική Εταιρεία Διαχείρισης Δικαιωμάτων Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας Ελληνικού Δημοσίου Α.Ε.», στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ και στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Ποιες θέσεις αλλάζουν
Στους τρεις εκ των τεσσάρων φορέων η πρόσκληση αφορά την κάλυψη τόσο της θέσης του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου όσο και του διευθύνοντος συμβούλου. Εξαίρεση αποτελεί η Ελληνικό Μετρό, για την οποία αναζητείται ενδιαφερόμενος μόνο για τη θέση του προέδρου.
Ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος προσφάτως είχε τοποθετήσει και μεταβατικό πρόεδρο στον ΟΣΕ, τον κ. Γιάννο Γραμματίδη ύστερα από τον μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος παραμένει στη θέση του εδώ και πάνω από ένα χρόνο, είχε προαναγγείλει αυτήν την εξέλιξη κατά την ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής για τον σιδηρόδρομο την περασμένη εβδομάδα.
Ο υπουργός είχε επισημάνει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ για νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο στον Οργανισμό, εκτιμώντας ότι οι θέσεις αυτές θα καλυφθούν σε διάστημα 4 - 6 μηνών από σήμερα.
Βάσει της προκήρυξης που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», η θητεία των νέων διοικήσεων στους τέσσερις φορείς θα είναι τετραετής με δυνατότητα να ανανεωθεί για ακόμα μία φορά. Οι ενδιαφερόμενοι θα περάσουν από διαγωνισμό, εφόσον πληρούν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα, ενώ για όλες τις θέσεις ζητείται τουλάχιστον πενταετής προυπηρεσία σε σχετικό αντικείμενο.
Συνεδριάζει ξανά το ΔΣ στο ΟΣΕ
Στο μεταξύ συνεδρίασε εκ νέου ύστερα από τουλάχιστον 2,5 μήνες το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για ζητήματα που βάλτωναν όσο το σώμα δεν μπορούσε να συνεδριάσει καθώς ο Οργανισμός ήταν ακέφαλος. Από τις πρώτες αποφάσεις που ελήφθησαν είναι η ριζική ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα με συστήματα νέας τεχνολογίας συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ. Η πλειονότητα αυτών των ΑΣΙΔ θα τοποθετηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μακεδονίας & Θράκης, αφού εκεί είναι ο μεγαλύτερος αριθμός Ισόπεδων Διαβάσεων παλαιάς τεχνολογίας, τα οποία είτε έχουν βανδαλιστεί, είτε λόγω και της παλαιότητάς τους δεν μπορούν να συντηρηθούν εξαιτίας και της έλλειψης ανταλλακτικών.
Στο σύνολο του δικτύου οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις πεζών, ζώων και τροχοφόρων είναι 552, εκ των οποίων οι 304 εξασφαλίζονται με αυτόματα ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματες κινητές μπάρες.
Παράλληλα το Δ.Σ., το οποίο συνήλθε εκτάκτως υπό την προεδρία τού Γιάννου Γραμματίδη σύστησε για πρώτη φορά στην ιστορία τού Οργανισμού Επιτροπή Ελέγχου αποτελούμενη από ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη τού Διοικητικού Συμβουλίου με σκοπό να παρακολουθεί συστηματικά και να αξιολογεί τίς λειτουργικές διαδικασίες τού Οργανισμού και να εισηγείται και προτείνει στη Διοίκηση βελτιώσεις τους για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία όλων των οργανωτικών μονάδων τού Οργανισμού.
Με την ίδια απόφαση σύστησε επίσης Επιτροπή Αποδοχών και Αξιολόγησης αποτελούμενη από ανεξάρτητα και μη εκτελεστικά μέλη τού Διοικητικού Συμβουλίου με σκοπό την συστηματική παρακολούθηση τού μισθολογίου και τών κάθε μορφής αποδοχών, όπως και την αξιολόγηση των εκτελεστικών μελών του.
Επιπλέον έλαβε σειρά αμέσως εκτελεστών αποφάσεων με τίς οποίες ξεμπλοκάρει και διευκολύνει διαδικασίες έργων ταχύτατης αποκατάστασης ζημιών τού σιδηροδρομικού δικτύου είτε χρονίων είτε οφειλουμένων στις θεομηνίες Daniel και Elias με έμφαση στίς περιοχές της Θεσσαλίας, της Μαγνησίας και της Β. Ελλάδας.
Σχολιάζοντας τίς πρώτες αποφάσεις της νέας Διοίκησης τού Οργανισμού ο Πρόεδρός του Γιάννος Γραμματίδης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «ο Οργανισμός ανταποκρίνεται ενεργά στα αγωνιώδη αιτήματα πολιτών και φορέων, ιδιαίτερα στη Β. Ελλάδα αλλά και σέ άλλες περιοχές, για την ασφαλή διέλευση πεζών, ζώων και τροχοφόρων ώστε και να μη θρηνούμε επιτέλους θύματα και να αποκλείσουμε υλικές ζημιές περιουσιών των πολιτών».
Ξανά στις ράγες ο Οδοντωτός
Ανάμεσα στις αποφάσεις που λήφθηκαν είναι η επανεκκίνηση του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού - Καλαβρύτων από τη Μεγάλη Τρίτη, 30 Απριλίου 2024, ενώ αποφασίστηκε να επαναλειτουργήσει και το Τραινάκι τού Πηλίου από την Μ. Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024, «όπως άλλωστε είχε δεσμευτεί η Διοίκηση του ΟΣΕ με έργα συνολικού κόστους 2,48 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε στον Οργανισμό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας», ανέφερε ο κ. Γραμματίδης.
«Ιδιαίτερα για την εξασφάλιση τής ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας τού Οδοντωτού πού περνά από δύσβατες περιοχές, ο Οργανισμός παίρνει άμεσα προληπτικά τεχνικά μέτρα για την αποφυγή περιπλοκών έτσι ώστε να ενισχύσει αιτιολογημένα το αίσθημα ασφαλείας των ταξιδιωτών», κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου