Τι έδειξε η έκθεση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υγείας – Δυσαρέσκεια έδειξε και πρόσφατη έρευνα της GPO
Δεκάδες είναι τα παράπονα των πολιτών από το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) όπως τα κατέγραψαν τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των δημόσιων νοσοκομείων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πιο πρόσφατης έκθεσης του 2022, ανάμεσα σε παραπάνω από 6000 γραπτές και προφορικές αναφορές που υπεβλήθησαν, οι πολίτες εμφανίζονται ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι με την συμπεριφορά και την επικοινωνίας με το προσωπικό, τους χρόνους αναμονής για εξετάσεις και θεραπείες και για προβλήματα λειτουργίας των κλινικών.
Τα προβλήματα κατά σειρά:
- ανεπαρκής τηλεφωνική εξυπηρέτηση (20,73%)
- παράπονα για ελλιπή λειτουργία των Κλινικών / Τμημάτων -και κυρίως για τα διαγνωστικά εργαστήρια (16,83%),
- μεγάλοι χρόνοι αναμονής και προβλήματα τήρησης προτεραιότητας (13,69)%
- αντιδεοντολογική/ανάρμοστη συμπεριφορά του προσωπικού (11,08%).
Παράλληλα, μέσα σε ένα έτος υπήρξαν περισσότερες από 3000 καταγγελίες η διερεύνηση των οποίων οδήγησε στην διαπίστωση 422 παραβάσεις. Σε 20 καταγγελίες, επίσης, διατάχθηκε περαιτέρω διερεύνηση, ενώ σε 60 δεν έγινε καμία ενέργεια, για λόγους που δεν αναφέρονται.
Δυσαρέσκεια έδειξε και έρευνα της GPO
Έρευνα της GPO για λογαριασμό του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) καταγράφει την δυσαρέσκεια των πολιτών στην χώρα μας για τις υπηρεσίες στον χώρο της δημόσιας Υγείας. Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε τον Μάρτιο σε 1.108 άνδρες και γυναίκες άνω των 17 ετών σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας. Ερωτήθηκαν, επιπλέον, 720 γιατροί όλων των ειδικοτήτων από ολόκληρη την Ελλάδα.
Οι μισοί σχεδόν Έλληνες είναι δυσαρεστημένοι από την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Οι ιατρικές υπηρεσίες φθίνουν καθημερινά από την είσοδο ιδιωτών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, την κατάρρευση των δημόσιων νοσοκομείων με μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, την ποιοτική και ποσοτική υποβάθμιση και το γεγονός ότι οι πολίτες καλούνται πλέον να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν: αύξηση τιμής φαρμάκων, απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία κ.ά.).
Τα βασικά σημεία της έρευνας
- Το 45,1% δεν είναι ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες Υγείας ούτε στο δημόσιο ούτε στο ιδιωτικό σύστημα (το 2023 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,2%). Ικανοποιημένο δηλώνει μόλις το 28,7% των πολιτών.
- Το 48,3% των γιατρών αξιολογεί αρνητικά το σύστημα Υγείας (δημόσιο και ιδιωτικό). Το αντίστοιχο ποσοστό το 2023 ήταν 22,9%. Θετικά το αξιολογεί το 17,4%.
- Το 56,9% δεν είναι ικανοποιημένο από τις παροχές στο ΕΣΥ έναντι 34,7% πέρυσι.
- Το 91,1% είναι ικανοποιημένο από τους γιατρούς του ΕΣΥ
- Το 75,4% είναι δυσαρεστημένο από την οργάνωση στις δομές Υγείας.
- Το 65,2% επιλέγει να επισκεφτεί ιδιωτικά ιατρεία και όχι νοσοκομεία.
- Οι αλλαγές στην Υγεία αντιμετωπίζονται από τους γιατρούς:
- Θετικά σε ποσοστό 27,7% φέτος, έναντι 37,7% πέρυσι.
- Αρνητικά αντιμετωπίζονται σε ποσοστό 50,4% φέτος, έναντι 34,9% πέρυσι.
Ζητήματα του ΕΣΥ
- Υπέρ του να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα και να μη μετατραπούν τα Νοσοκομεία σε ΝΠΙΔ τάσσονται το 78,5% του κοινού και το 90% των γιατρών.
- Υπέρ της αύξησης μισθών των γιατρών ΕΣΥ στα επίπεδα του μέσου όρου των μισθών των γιατρών στην ΕΕ τάσσεται το 82,8% των πολιτών και το 91,6% των γιατρών.
- Υπέρ της θέσπισης κινήτρων για την στελέχωση των άγονων και νησιωτικών περιοχών τάσσεται το 97,3% των πολιτών και του 96,4% των γιατρών.
- Υπέρ της διατήρησης ιδιωτικού ιατρείου από τους γιατρούς ΕΣΥ τάσσεται το 44,6% των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου