Αρχαία σύμβολα σε ναό ηλικίας 2.700 ετών που έχουν δημιουργήσει σύγχυση στην επιστημονική κοινότητα για πάνω από έναν αιώνα, έχουν εξηγηθεί από τον Ασσυριολόγο και αναπληρωτή καθηγητή Μέσης Ανατολής του Holy Trinity College, Martin Worthington.
Η αλληλουχία των «συμβόλων – μυστήριο» εμφανίζεται σε ναούς, σε διάφορες τοποθεσίες στην αρχαία πόλη Ντούρ-Σαρουκίν, στο σημερινό Χορσαμπάντ του Ιράκ, το οποίο κυβερνιόταν από τον Σαργών Β΄, βασιλιά της Ασσυρίας (721-704 π.Χ.).
Η ακολουθία πέντε συμβόλων – ενός λιονταριού, αετού, ταύρου, συκιάς και αρότρου – έγινε για πρώτη φορά γνωστή στον σύγχρονο κόσμο μέσω σχεδίων που δημοσιεύθηκαν από Γάλλους ανασκαφείς στα τέλη του 19ου αιώνα. Έκτοτε, πληθώρα ιδεών έχει προταθεί σχετικά με τις πιθανές σημασίες των συμβόλων.
Πώς μπορεί να παραπέμπουν στον βασιλιά;
Έχουν συγκριθεί με τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, που θεωρούνται ενδείξεις της αυτοκρατορικής ισχύος, και υπάρχει η υποψία ότι αντιπροσωπεύουν το όνομα του βασιλιά—αλλά πώς;
Ο Δρ. Martin Worthington της φιλοσοφικής σχολής του Trinity College,πρότεινε μια νέα λύση μια εργασία που δημοσιεύθηκε στις 26 Απριλίου στο Δελτίο των Αμερικανικών Σχολών Έρευνας Ανατολικών Σπουδών. Υποστηρίζει ότι οι Ασσυριακές λέξεις για τα πέντε σύμβολα (λιοντάρι, αετός, ταύρος, συκιά και άροτρο) περιέχουν, με τη σωστή σειρά, τους ήχους που γράφουν την Ασσυριακή μορφή του ονόματος “Sargon” (σαργίνου).
Μερικές φορές, ο ίδιος αρχαιολογικός χώρος χρησιμοποιεί μόνο τρία από τα σύμβολα (λιοντάρι, δέντρο, άροτρο), τα οποία ο Δρ. Worthington υποστηρίζει ότι σχηματίζουν το όνομα “Sargon”, ακολουθώντας παρόμοιο σκεπτικό.
Ο Δρ. Worthington σχολίασε, “Η μελέτη των αρχαίων γλωσσών και πολιτισμών είναι γεμάτη από γρίφους σε κάθε πιθανή εκδοχή και μορφή, αλλά δεν είναι συχνό στην Αρχαία Εγγύς Ανατολή κάποιος να συναντά σύμβολα μυστηρίου στον τοίχο ενός ναού”.
Κάθε σύμβολο και αστερισμός
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Δρ. Worthington, κάθε ένα από τα πέντε σύμβολα μπορεί επίσης να γίνει κατανοητό ως αστερισμός. Έτσι, το λιοντάρι αντιπροσωπεύει τον Λέοντα…
“Το αποτέλεσμα των πέντε συμβόλων, ήταν να τεθεί το όνομα του Σαργών στους ουρανούς, για όλη την αιωνιότητα – ένας έξυπνος τρόπος για να γίνει το όνομα του βασιλιά, αθάνατο. Φυσικά, η ιδέα των στομφωδών ατόμων να γράφουν το όνομά τους σε κτίρια δεν είναι αποκλειστικότητα της αρχαίας Ασσυρίας”, λέει ο Δρ. Worthington.
Η αρχαία Μεσοποταμία, ή το σύγχρονο Ιράκ και οι γειτονικές περιοχές, φιλοξενούσε τους Βαβυλώνιους, τους Ασσύριους, τους Σουμέριους και άλλους, και σήμερα ερευνάται από σφηνοειδή γραπτά, τα οποία επιβιώνουν σε αφθονία. Πράγματι, η γραφή πιθανότατα εφευρέθηκε εκεί γύρω στο 3400 π.Χ.. Έτσι, αν και οι μελετητές του Σάργκον δεν θα τη γνώριζαν, στην επινόηση νέων γραπτών συμβόλων απηχούσαν την ιστορία της Μεσοποταμίας πάνω από χίλια χρόνια πριν.
Ο Δρ. Worthington εξήγησε, “Δεν μπορώ να τεκμηριώσω τη θεωρία μου, αλλά το γεγονός ότι επαληθεύεται τόσο για την ακολουθία πέντε συμβόλων όσο και για την ακολουθία των τριών συμβόλων, και ότι τα σύμβολα μπορούν επίσης να γίνουν κατανοητά ως πολιτισμικά κατάλληλοι αστερισμοί, μου φαίνεται εξαιρετικά υποδηλωτική. Οι πιθανότητες εναντίον της και η υπόθεση ότι είναι όλα τυχαία είναι – συγχωρήστε το λογοπαίγνιο – αστρικό”.
Ο Δρ. Worthington έχει εξειδίκευση στις γλώσσες και τους πολιτισμούς της αρχαίας Μεσοποταμίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των Βαβυλωνίων, των Ασσυρίων και των Σουμερίων.
“Αυτή η περιοχή του κόσμου, η οποία περιλαμβάνει το σημερινό Ιράκ και μέρη του Ιράν, της Τουρκίας και της Συρίας, αναφέρεται συχνά ως “λίκνο πολιτισμού”. Εκεί γεννήθηκαν πόλεις και αυτοκρατορίες και η ιστορία της αποτελεί ένα τεράστιο μέρος της ανθρώπινης ιστορίας” τονίζει.
Μετρικό σύστημα
H Μεσοποταμία πρώτη καθιέρωσε την μέτρηση του χρόνου σε εξήντα. Στον πολιτισμό της Μεσοποταμίας οφείλεται το ότι σήμερα έχουμε 60 λεπτά σε μια ώρα, και ο Αβραάμ (μια κεντρική μορφή σε τρεις από τις μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου) λέγεται ότι κατάγεται από την πόλη της Ουρ της Μεσοποταμίας.
“Η επίλυση παζλ (ή η προσπάθεια) είναι ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό κομμάτι”, λέει ο Δρ. Worthington, “αλλά οι μελέτες στη Μεσοποταμία έχουν τον ευρύτερο στόχο της κατανόησης της πολυπλοκότητας και της ποικιλομορφίας ενός τεράστιου μέρους των ανθρώπινων κοινωνιών και των πολιτιστικών επιτευγμάτων”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου