Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Βακάκης - Jumbo: Η ανησυχία για τη Μέση Ανατολή φρενάρει τις προβλέψεις - Τι είπε για Temu-Shein


 Ανήσυχος για την ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή εμφανίστηκε ο πρόεδρος και CEO της Jumbo, Απόστολος Βακάκης σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι η εταιρεία είναι ισχυρή και στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Παρά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του 2023, όπου η Jumbo ξεπέρασε το 1 δισ. πωλήσεις με καθαρά κερδη, 303,00 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση +21,88%, ο κ. Βακάκης ήταν μετρημένος στις προβλέψεις για το 2024, μιλώντας για αύξηση πωλήσεων 8%-10%. Το 50% από τα νέα καταστήματα και το 50% από την αύξηση του όγκου πωλήσεων - Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ενδέχεται να ξεπεράσουν τα 65 εκατ. ευρώ

Μιλώντας για την τιμολογιακή πολιτική της εταρείας, τόνισε ότι έχει καταφέρει να απορροφήσει τα κόστη, ωστόσο δεν μπορεί να εγγυηθεί το ίδιο αν τελικά κλιμακωθεί η ένταση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Η ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η Jumbo, αλλά και τις προβλέψεις σχετικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών. Όπως είπε θα επανατοθετηθεί μετά το πρώτο τετράμηνο και την πασχαλινή περίοδο πωλήσεων.

Ο κ. Βακκάκης είπε πως έως πρότινος ο όμιλος θεωρούσε διατηρήσιμο το μικτό περιθώριο κέρδους περίπου στο 55%, καθώς «οι όποιες διαταραχές στο κόστος μεταφορών από το κλείσιμο του Σουέζ, αντισταθμίστηκε από εκπτώσεις των βασικών μας προμηθευτών. Πιστεύαμε ότι θα είναι θα είναι προσωρινό αυτό με το Σουέζ. Αν ωστόσο γίνει μόνιμο οι σχετικές συμφωνίες δεν είναι διατηρήσιμες,δεν μπροούμε να πούμε στους προμηθευτές να συνεχίσουν με περαιτέρω εκπτώσεις, οπότε θα επανασχεδιάσουμε τη στρατηγική μας».

«Δεν μας φοβίζει ο ανταγωνισμός από Temu και Shein»

Απαντώντας σε ερώτηση της «Ημερησίας», αν τον ανησυχεί ο ανταγωνισμός από τις Temu και Shein με τις πολύ χαμηλές τιμές, υπογράμμισε ότι «δεν μας φοβίζει ο ανταγωνισμός είναι αναγκαίος, μας κάνει καλύτερους. Εάν αρχίσουμε να φοβόμαστε τον ανταγωνισμό θα έχουμε πρόβλημα», προσθέτοντας όμως πως «πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποιες από αυτές τις εταιρείες δεν θα εξανεμιστούν με το πέρασμα του χρόνου». 

Αναλυτικά είπε: «Είναι μια αμφιλεγόμενη ερώτηση, που θα επανετεθεί μόλις περάσουν κάποια χρόνια. Διότι αυτό που έχουμε δει είναι ότι προηγούμενοι ανταγωνιστές, πριν ακόμα από αυτούς που αναφέρατε, εξαφανίστηκαν. Διότι ακολουθούν ίδιες στρατηγικές αγοραστικής ανακύκλωσης, και το αποτέλεσμα ήταν όσο πιο επιτυχημένες ήταν, τόσο πιο γρήγορα χάθηκαν. Όπως λέω συνεχώς, ανησυχούμε αν δεν έχουμε ανταγωνισμό. Γιατί αυτό σημαίνει ότι αναγκαζόμαστε  να επαναπροσδιορίζουμε στρατηγικές. Δεν είμαστε αλαζόνες, αν κάποιος επιλέξει μια κερδοφόρα στρατηγική θα την ακολουθήσουμε» 

Και συνέχισε «Αν μιλάμε για αθέμιτο ανταγωνισμό τότε αυτό είναι διαφορετική ερώτηση. με ερωτηματικά  θα του ευχηθούμε και τύχη γιατί θα την χρειαστεί». 

Νέα καταστήματα και επενδύσεις

Ο όμιλος θα προχωρήσει σε επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ το 2024 για τη δημιουργία υπερκαταστημάτων σε Λευκωσία, Τιμισοάρα, Βουκουρέστι, πέραν ενός νέου καταστήματος που τέθηκε σε λειτουργία στη Ρουμανία τον Απρίλιο. Το κατάστημα της Καρδίτσας ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 12 Απριλίου, ενώ το κατάστημα της Λάρισας θα ανοίξει στις 24 Ιουλίου (είχαν υποστεί ζημιές λόγω της κακοκαιρίας Daniel). Παράλληλα, το πρώτο κατάστημα franchising ξεκίνησε τη λειτουργία του στο Ισραήλ.

Εκτίμησε πως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία, αλλά ήταν αρνητικός σχετικά με την είσοδο σε νέες χώρες, απορρίπτοντας μια έναν τέτοιο ενδεχόμενο. «Δεν έχουμε όρεξη για κάτι τέτοιο. Έχουμε αρκετές αγωνίες για να προσθέσουμε νέες. Το μότο της Jumbo είναι keep it simple».

Την ίδια στιγμή ο CEO της Jumbo επεσήμανε πως ολοκληρώνονται οι επενδύσεις για νέα καταστήματα και τοποθέτηση πάνελς φωτοβολταϊκών σε 17 καταστήματα. 

Γεωγραφική κατανομή καταστημάτων

  • Ελλάδα: 53 καταστήματα + ηλεκτρονικό κατάστημα
  • Κύπρος: -Βουλγαρία: 10 καταστήματα
  • Ρουμανία: 17 καταστήματα + ηλεκτρονικό κατάστημα

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3 ετών, η Jumbo εξαγόρασε 4 μισθωμένα καταστήματα έναντι 30 εκατ. ευρώ.

Επίδοση πωλήσεων 2024

Οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo το 1ο τρίμηνο του 24 αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ανακυκλώνοντας μια δύσκολη συγκριτική κατάσταση λόγω της μετάθεσης του ελληνορθόδοξου Πάσχα κατά τρεις εβδομάδες, φέτος.

Ως εκ τούτου, κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων θα πρέπει να επιταχυνθεί, με τον Απρίλιο να αναμένεται να αντιπροσωπεύει τα τέσσερα πέμπτα των πωλήσεων που σχετίζονται με το Πάσχα.

Αν και οι ενδείξεις για τις πωλήσεις και την κερδοφορία του έτους είναι αισιόδοξες, λόγω της αστάθειας από τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, η διοίκηση θα επανεξετάσει τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του έτους 2024 με την ανακοίνωση των πωλήσεων του Απριλίου, οι οποίες θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν τα τέσσερα πέμπτα της συνολικής πασχαλινής περιόδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις