Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

O Πούτιν έδωσε προθεσμία μέχρι το 2050 στο ρωσικό μαχητικό 6ης γενιάς - Αμιγώς επανδρωμένο και βαριά οπλισμένο


 Όπως πολλά δυτικά έθνη, η Ρωσία επιθυμεί να αναπτύξει ένα μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς

Οι αναφορές λένε ότι το νέο αεροσκάφος θα προκύψει από λεπτομερή έρευνα, συνεργασία και διαβούλευση με στρατιωτικούς ειδικούς.

Σύμφωνα με τo TASS, η Ρωσία θέτει ενεργά ως στόχο την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς που θα μπορούσε να αναπτυχθεί έως το 2050.

Την εξέλιξη αποκάλυψε ο Evgeny Fedosov, επιστημονικός διευθυντής του Κρατικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Αεροπορικών Συστημάτων (GosNIIAS) και διακεκριμένο μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών.

Ο Fedosov περιέγραψε την πρωτοβουλία σε στήλη που δημοσίευσε το TASS, ρίχνοντας φως στις τρέχουσες συζητήσεις και έρευνες γύρω από τη σύλληψη του αεροσκάφους έκτης γενιάς.

Σύμφωνα με τον Fedosov, η διαδικασία ανάπτυξης περιλαμβάνει εκτεταμένες διαβουλεύσεις και συνεργασία με στρατιωτικούς ειδικούς για την πρόβλεψη των απαιτήσεων των μελλοντικών ένοπλων συγκρούσεων.

"Επί του παρόντος, σκεφτόμαστε την ιδέα ενός αεροσκάφους έκτης γενιάς, διεξάγουμε έρευνα και ανταλλάσσουμε απόψεις με στρατιωτικούς ειδικούς", δήλωσε. Ο Fedosov, ωστόσο, υπογράμμισε μια κρίσιμη ανησυχία σχετικά με την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού των μαχητικών αεροσκαφών επόμενης γενιάς, χαρακτηρίζοντάς την ως μια δυνητικά "φαύλη πρακτική".

Επισήμανε ότι με κάθε διαδοχική επανάληψη της στρατιωτικής αεροπορίας, το μέγεθος και το βάρος τείνουν να αυξάνονται, επηρεάζοντας αναπόφευκτα το κόστος του εν λόγω εξοπλισμού.

Πρόσθεσε επίσης ότι η ομάδα πολεμικής αεροπορίας έκτης γενιάς θα περιλαμβάνει τόσο επανδρωμένα αεροσκάφη όσο και μη επανδρωμένα οχήματα.

"Υπάρχει η άποψη ότι η αεροπορική ομάδα θα πρέπει να είναι μικτή και να αποτελείται από μη επανδρωμένα αεροσκάφη και επανδρωμένα αεροσκάφη. Ένα τέτοιο μικτό πάρκο, κατ' αρχήν, μπορεί να υπάρξει", παρατήρησε ο Fedosov. Ο ίδιος δήλωσε ότι το μέγεθος και η ταχύτητα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα τους επιτρέψει να λειτουργήσουν ως πτερυγίτες μέσα σε μια ομάδα.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη εντός αυτών των ομάδων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να πλήξουν κοντινούς στόχους. Τόνισε την αναγκαιότητα της ανθρώπινης επίβλεψης για την κατανόηση του τακτικού τοπίου μετά το χτύπημα. "Αλλά για να κατανοήσεις την τακτική κατάσταση μετά το χτύπημα, εξακολουθείς να χρειάζεσαι έναν άνθρωπο", δήλωσε ο Fedosov. "Και αυτός πρέπει να εργάζεται στην απομακρυσμένη ζώνη, ώστε να μην κινδυνεύει να καταρριφθεί".

Ο Fedosov δεν αποκάλυψε αν το αεροσκάφος θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο ενός νέου προγράμματος. Προηγουμένως, είχε ειπωθεί ότι η Ρωσία ασχολείται με το πρόγραμμα Mikoyan PAK DP, με στόχο τη δημιουργία ενός αναχαιτιστικού αεροσκάφους νέας γενιάς που θα διαδεχθεί το Mikoyan MiG-31.

Επανδρωμένο ή μη επανδρωμένο;

Η έννοια του μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς περιλαμβάνει μια νέα εποχή εναέριου πολέμου που χαρακτηρίζεται από προηγμένες δυνατότητες και τεχνολογίες αιχμής.

Αυτά τα αεροσκάφη επόμενης γενιάς είναι έτοιμα να επαναπροσδιορίσουν την αεροπορική υπεροχή με αυξημένες επιδόσεις στη μάχη αέρος-αέρος και την ικανότητα διείσδυσης σε απαγορευμένους εναέριους χώρους.

Βασιζόμενα στην επιτυχία των πλατφορμών πέμπτης γενιάς, τα μαχητικά έκτης γενιάς θα είναι σχεδιασμένα για να προσαρμόζονται στις εξελισσόμενες τάσεις στον εναέριο πόλεμο, όπου τα παραδοσιακά σενάρια αερομαχιών δίνουν τη θέση τους σε εμπλοκές μεγάλου βεληνεκούς που χρησιμοποιούν δυνατότητες πυραύλων αέρος-αέρος πέραν της οπτικής εμβέλειας.

Τα τελευταία χρόνια, πολυάριθμες χώρες έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να ξεκινήσουν την ανάπτυξη εγχώριων προγραμμάτων αεροσκαφών έκτης γενιάς, καταδεικνύοντας μια παγκόσμια ώθηση προς την προώθηση των δυνατοτήτων της στρατιωτικής αεροπορίας.

Η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών είναι βασικός παίκτης σε αυτό το πεδίο, προωθώντας ενεργά τις προσπάθειές της για την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενιάς μέσω του προγράμματος μαχητικού αεροσκάφους stealth Next Generation Air Dominance (NGAD).

Έχουν επίσης αναδειχθεί πολυεθνικές πρωτοβουλίες, οι οποίες αντικατοπτρίζουν μια στρατηγική προσέγγιση για την αξιοποίηση κοινών πόρων και τεχνογνωσίας με ταυτόχρονη μείωση του κόστους ανάπτυξης.

H Ιαπωνία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ενωθεί σε ένα τέτοιο εγχείρημα, ενώνοντας τις προσπάθειές τους για την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους έκτης γενιάς με την ονομασία Tempest. Ξεχωριστά, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους σε ένα ξεχωριστό πολυεθνικό πρόγραμμα.

Η Κίνα πιστεύεται επίσης ότι βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης του μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς, έχοντας προηγουμένως επιδείξει τις δυνατότητές της με την κατασκευή του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς J-20.

Από την άλλη πλευρά, η Ρωσία αντιμετώπισε δυσκολίες στην ανάπτυξη του stealth μαχητικού της αεροσκάφους, του Su-57, σε μεγάλους αριθμούς. Επιπλέον, οι συζητήσεις σχετικά με την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς αντιμετώπισαν στο παρελθόν εμπόδια.

Η EurAsian Times είχε αναφέρει ότι οι Ρώσοι σχεδιαστές είχαν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το αν τα μαχητικά έκτης γενιάς θα πρέπει να είναι επανδρωμένα ή μη επανδρωμένα. Ωστόσο, ο Evgeny Fedosov παρέθεσε την άποψή του σχετικά με το αν τα μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς θα είναι μη επανδρωμένα ή επανδρωμένα.

Ο Fedosov τόνισε ότι ενώ τα μαχητικά αεροσκάφη έκτης γενιάς μπορεί να ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες, δεν θα μεταβούν σε πλήρως μη επανδρωμένες επιχειρήσεις.

Ο Fedosov υπογράμμισε τον αναντικατάστατο ρόλο των ανθρώπινων πιλότων, δηλώνοντας: "Δεν προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε έναν ζωντανό πιλότο με μια μηχανή, αλλά να δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις για την εκτέλεση σύνθετων πολεμικών αποστολών. Είμαι πεπεισμένος ότι είναι αδύνατο να αποκλείσουμε έναν άνθρωπο από μια πολεμική επιχείρηση", δήλωσε.

Ενώ αναγνώρισε τις εντυπωσιακές δυνατότητες επεξεργασίας των νευρωνικών δικτύων, ο Fedosov σημείωσε τους περιορισμούς τους όταν πρόκειται για τη διαίσθηση και τη λήψη αποφάσεων σε δύσκολες συνθήκες. "Τα αεροσκάφη γίνονται όλο και πιο έξυπνα, αλλά πρόκειται για τη συνήθη αυτοματοποίηση της διαδικασίας ελέγχου", κατέληξε.


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις