Η μάχη κατά της ακρίβειας συνεχίζεται ωστόσο τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά και αυτό φαίνεται από τις συνεχείς αναφορές του πρωθυπουργού για το θέμα, δείχνοντας αν μη τι άλλο ότι δεν είναι ικανοποιημένος από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κλίμα που εισπράττει από την κοινωνία ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ιδιαίτερα αρνητικό και για το λόγο αυτό ζητάει από τους αρμόδιους υπουργούς να σηκώσουν τα μανίκια και να ανεβάσουν την ένταση των προσπάθειών τους, έτσι ώστε να έρθει όσο πιο σύντομα γίνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Οι πρώτες δειγματοληψίες για τον Μάρτιο δείχνουν ότι ναι μεν έχει υποχωρήσει ο πληθωρισμός, ειδικά στα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά αυτή η μείωση αυτή εστιάζεται σχεδόν αποκλειστικά στα είδη καθαριότητας και προσωπικής φροντίδας, ενώ αντίθετα ανθεκτικότητα στην ακρίβεια δείχνουν τα είδη διατροφής.
Και εκεί θέλουν να δώσουν μεγάλη βαρύτητα από την κυβέρνηση και αναζητούν νέο πακέτο παρεμβάσεων ώστε το ταχύτερο δυνατό να έρθει ένα απτό αποτέλεσμα. Οι επιτελείς στην κυβέρνηση αναμένουν τα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat, ώστε να δουν προς τα που γέρνει η πλάστιγγα.
Η ακρίβεια προβληματίζει 6 στα 10 νοικοκυριά
Στο μεταξύ 6 στα 10 νοικοκυριά προβληματίζονται για την ακρίβεια και την απόκτηση των βασικών αγαθών σούπερ μάρκετ (τρόφιμα), σύμφωνα με έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με την ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, αλλά αρκετά πιο χαμηλά από την πρώτη πηγή ανησυχίας.
Προβληματισμό προκαλεί το συμπέρασμα ότι το 60% των ερωτηθέντων δηλώνει απαισιόδοξο για την πορεία της οικονομίας ενώ αναδεικνύεται και το μεγάλο ζήτημα στον τομέα της στέγης με το 51% να απαντά ότι το θεωρεί πολύ και αρκετά σημαντικό πρόβλημα.
Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 28 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2024 σε δείγμα 1.052 ενηλίκων, διερευνήθηκε ένα ευρύ πεδίο θεμάτων όπως η οικονομία, οι επερχόμενες ευρωεκλογές, το πρόβλημα της στέγης, οι πρόσφατες αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος, τα θέματα των αγροτών, μαζί με τη διαχρονική εξέλιξη οικονομικών δεικτών, όλα μέσα από την οπτική των καταναλωτών και, ειδικότερα, των επιχειρηματιών / επαγγελματιών.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν τα εξής μεταξύ των άλλων:
Μείωση της ανησυχίας (σε σύγκριση με την προηγούμενη αντίστοιχη έρευνα τον Σεπτέμβριο του 2023) εμφανίζει ο ιδιωτικός τομέας (υπάλληλοι και αυτοαπασχολούμενοι) για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της εργασίας τους, τους επόμενους έξι μήνες: 50% ανησυχούν (από 54%), ενώ 48% δεν ανησυχούν (από 44%). Οι δύο επιλογές σχεδόν «ισοβαθμούν» (-2%), αν και αποτυπώνεται υψηλότερη ανησυχία μεταξύ των επαγγελματιών και επιχειρηματιών: 56% ανησυχούν και 42% δεν ανησυχούν (-14%).
Πιο αισιόδοξοι (σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα) αποτυπώνονται στον δείκτη αισιοδοξίας / απαισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία, οι κάτοικοι της Περιφέρειας Αττικής. Στο ερώτημα πως αντιμετωπίζουν την πορεία της ελληνικής οικονομίας τους επόμενους μήνες απαντούν: 37% αισιόδοξα (από 34%) και 60% απαισιόδοξα (από 64%). Παραμένει πάντως αρνητικό το ισοζύγιο (-23%) και στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες.
Αν και με χαμηλότερο ποσοστό (65% «πολύ σημαντικό», από 69%), οι αυξήσεις των τιμών και η ακρίβεια παραμένουν σημαντικό πρόβλημα σχεδόν για όλους (των αυτοαπασχολουμένων συμπεριλαμβανομένων).
Τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, ποτά, super market) εξακολουθούν να προβληματίζουν περισσότερο (έξι στα δέκα) τα ελληνικά νοικοκυριά με την ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) στη δεύτερη θέση, αλλά αρκετά πιο χαμηλά από την πρώτη πηγή ανησυχίας.
Η στέγη αποτελεί σημαντικό πρόβλημα (40% «πολύ σημαντικό», 11% «αρκετά») για τους περισσότερους από όσους απάντησαν ότι δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία (62%). Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες – που και εδώ, ο ένας στους τρεις απαντά ότι έχει ιδιόκτητη κατοικία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου