Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

Πώς η ΑΑΔE παρακολουθεί τα social media των πολιτών και με ειδικό αλγόριθμο εντοπίζει την… φοροδιαφυγή - O «Μεγάλος Αδελφός» βλέπει τα πάντα


 Η κυβέρνηση έχει «στήσει» έναν «Μεγάλο Αδελφό» με τον οποίο παρακολουθεί την κοινωνική ζωή όλων μέσω των sodial media των πολιτών!

Πλέον η κυβέρνηση δεν έχει πρόβλημα να το αποκαλύπτει και δημοσίως όπως έκανε χθες o επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γ.Πιτσιλής, στηριζόμενη στο γεγονός ότι η πλειοψηφία των ΜΜΕ θα το παρουσιάσει ως κυνήγι κατά της φοροδιαφυγής και πάντα ο Έλληνας σκέφτεται πως ο «φοροφυγάς» είναι ο διπλανός του και όχι αυτός.

Κι όμως παρακολουθούνται ακόμα και οι απλοί χρήστες του Instagram, με λιγότερους από 3.000 ακόλουθους!

Ειδική ομάδα της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά facebook, instagram και TikTok προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνουν στην εφορία.

Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης, που ακολούθησε.

Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.

Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει.

Άρα λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας.

Ειδικός αλγόριθμος τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει την φοροδιαφυγή.

Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων.

Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και το τρόπο ζωής των influencers.

Γίνεται έλεγχος περιουσιακών στοιχείων, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων.

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι μπαίνουν οι influencers

Mega influencers

-500.000 έως 2 εκατομμύρια followers

-3.000 -10.000 € ανά /post

Macro influencers

-100.000-500.000 followers

-1.000 -3.000 € ανά post

Micro influencers

-3.000-30.000 followers

-300 – 1.000 € ανά post

Νano influencers

-Έως 3.000 followers

-100-500 € ανά post

Με λίγα λόγια ακόμα και κορίτσια της σημερινής εποχής που προς ικανοποίηση της νεανικής τους ματαιοδοξίας ανεβάζουν φωτογραφίες στο Instgram με τις βραδινές τους εξόδους, για την ΑΑΔΕ θεωρούνται εν δυνάμει φοροφυγάδες και παρακολουθούνται…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις