Εικόνες διάλυσης παρουσιάζει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Πάτρας με αποκορύφωμα τον εκτροχιασμό συρμού με 72 επιβάτες πριν από λίγες ημέρες εξαιτίας της ιδιαίτερα κακής κατάστασης της γραμμής.
Σύμφωνα με το ethnos.gr, σχεδόν όλα τα δρομολόγια ξεκινούν με καθυστέρηση από 15 λεπτά έως και πάνω από μισή ώρα με τις καθυστερήσεις να είναι τέτοιες που οδηγούν συχνά και σε πλήρη ακύρωση δρομολογίων, όπως συνέβη τη Δευτέρα (4/12) με τέσσερα διαφορετικά δρομολόγια.
Αιτία για τις καθυστερήσεις είναι οι βραδυπορίες, στις οποιες υποχρεώνει ο διαχειριστής του δικτυου ΟΣΕ με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία της διαδρομής, οι μηχανοδηγοί να καλούνται να κινηθούν με ταχύτητα μόλις 6 και 10 χιλιομέτρων την ώρα εξαιτίας της κατάστασης της γραμμής και των καμπυλών και προβλημάτων στα κλειδιά.
Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, σε ανακοίνωσή της φέρνει στη δημοσιότητα τα δελτία περιορισμού ταχύτητας της Δευτέρας ζητώντας να σταματήσει η απαξίωση του Προαστιακού της Πάτρας και επισημαίνοντας πως «ο έκτος εκτροχιασμός συρμού στον Προαστιακό της Πάτρας τα τελευταία 4 χρόνια φανέρωσε για ακόμα μια φορά την ουσιαστική εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στην αχαϊκή πρωτεύουσα -και την χώρα εν γένει».
Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι παρά τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για έργα που θα γίνουν, ο Προαστιακός της Πάτρας συνεχώς απαξιώνεται με μειώσεις ταχύτητας να επιβάλλονται καθημερινά λόγω της ελλιπούς συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής: «Με τον τρόπο αυτό το έτος 2023, η Ελληνική Πολιτεία και ο ΟΣΕ παραδέχονται ότι αδυνατούν επί της ουσίας να συντηρήσουν 20 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής», υπογραμμίζουν.
Προσθέτουν ότι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια εξαιτίας των επιβαλλόμενων μέτρων μείωσης της ταχύτητας, έχουν γίνει συνώνυμο της ζωής των εργαζομένων και επιβατών στην Πάτρα με την πολιτική ηγεσία (Υπουργείο – Δημοτική – Περιφερειακή Αρχή) να επιδεικνύουν πρωτοφανή αδιαφορία στις εκκλήσεις των σιδηροδρομικών.
«Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν, ότι εδώ και 14 χρόνια η Πάτρα δεν συνδέεται σιδηροδρομικά με την Αθήνα και κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που δημιουργεί σημαντικά οφέλη στους ανταγωνιστές του τρένου (Οδικό λόμπι, διόδια κτλπ) πολλαπλασιάζοντας όμως σημαντικά το κόστος μετακίνησης των πολιτών», σημειώνουν οι μηχανοδηγοί εκτιμώντας ότι ο Προαστιακός της Πάτρας κινδυνεύει με λουκέτο, αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και την επαναφορά των δρομολογιακών χρόνων στα κανονικά τους επίπεδα.
Η ΠΕΠΕ απαντά και σε δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, σύμφωνα με τα οποία, ανώνυμες πηγές του ΟΣΕ έκαναν λόγο για απειρία των μηχανοδηγών στην Πάτρα που έχει συνέπεια καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
«Ένα ψέμα που υποκρύπτει σαφή σκοπιμότητα, υπηρετεί την πολιτική απαξίωσης του μέσου και θέλει να ενοχοποιήσει τους εργαζόμενους στα μάτια του επιβατικού κοινού της πόλης». Τονίζουν ότι βασική αιτία είναι η κατάσταση του δικτύου που αναγκάζει σε βραδυπορίες και προς επίρρωση των λεγομένων τους δίνουν στη δημοσιότητα δύο δελτία περιορισμού ταχύτητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου