Συνομιλία με ιστορικές μορφές του μακρινού παρελθόντος, ψηφιακή αναπαράσταση γεγονότων που συνέβησαν πριν από πολλούς αιώνες, εντυπωσιακά μοντέλα που περπατούν σε πασαρέλα αλλά δεν βρίσκονται στον φυσικό κόσμο, παρουσίαση δελτίων ειδήσεων από ανύπαρκτα πρόσωπα... Oλα προϊόντα της Τεχνητής Νοημοσύνης (Α.Ι.), που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας ανατρέποντας πολλά δεδομένα και συχνά την πραγματικότητα.
Η μόδα, ως αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, ένας κλάδος που δεν διστάζει να εξερευνήσει νέες τεχνικές και εργαλεία που θα δώσουν ώθηση στη φαντασία των δημιουργών, δεν θα μπορούσε παρά να μαγευτεί από τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η ικανότητα της τεχνολογίας να δημιουργεί εικόνες υψηλής ποιότητας και να διευκολύνει τον σχεδιασμό ανοίγει νέους δρόμους στον χώρο της μόδας. Αυτό διαπιστώθηκε στην πρώτη κολεξιόν ρούχων, που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.
«Εβδομάδα Μόδας Α.Ι.»
Oταν οι εταιρίες έτοιμου ενδύματος Revolve και Maison Meta, που δραστηριοποιούνται διαδικτυακά, εμφάνισαν πρόσφατα τις δημιουργίες τους, δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι οι νέες κολεξιόν είχαν σχεδιαστεί με τη βοήθεια της Α.Ι. Οι εταιρίες συνεργάστηκαν πειραματικά στη διοργάνωση της πρώτης «Εβδομάδας Μόδας Α.Ι.» τον Απρίλιο στη Νέα Υόρκη και τώρα είναι έτοιμες να διοργανώσουν ένα πολύ μεγαλύτερο γεγονός, που αναμένεται να αφήσει το αποτύπωμά του στον χώρο.
Την πρώτη διοργάνωση ανέλαβε η εταιρία Maison Meta, καλώντας σχεδιαστές από όλο τον κόσμο να πειραματιστούν με τις δυνατότητες που δίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στον σχεδιασμό ρούχων και να επιλέξουν τις πιο ενδιαφέρουσες συλλογές. Παρά τη δυσκολία του εγχειρήματος, κορυφαίοι εκπρόσωποι της μόδας δέχθηκαν να συμμετάσχουν στην κριτική επιτροπή, όπως στελέχη των εταιριών Adidas, Celine, καθώς και μέλη μεγάλων εκδοτικών οργανισμών. Οι σχεδιαστές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους μέσω της αμερικανικής διαδικτυακής Revolve. «Είναι ένα νέο είδος σχεδιαστή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Μάικλ Μέντε. Ο ίδιος εξήγησε ότι πρόκειται για πραγματικές δημιουργίες και όχι προϊόντα ενός υπολογιστή. «Ο δημιουργός χρησιμοποιεί διαφορετικά είδη τεχνολογιών για να δημιουργήσει τα σχέδια των συλλογών, ώστε στη συνέχεια να παραχθούν φυσικά», εξήγησε ο Μέντε, προσπαθώντας να απλοποιήσει στους μη ειδικούς με την Α.Ι. ή σχετικούς με τη μόδα την πρωτότυπη διαδικασία σχεδιασμού.
Καμία εμπειρία
Αν κάτι είναι σίγουρα διαφορετικό στην περίπτωση αυτού του «διαγωνισμού σχεδίου με Α.Ι.», αφορά στους ίδιους τους δημιουργούς. Δύο από τις νικήτριες συλλογές ρούχων προήλθαν από σχεδιαστές χωρίς προηγούμενη ιστορία ή δραστηριότητα στη μόδα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν κάποιος με ευκολία στον χειρισμό των εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης (αλλά άσχετος με το σχέδιο ρούχου) θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ολόκληρη συλλογή ρούχων. Η προοπτική αυτή, πιθανότατα, θα προκαλούσε ρίγη στους σχεδιαστές που σπουδάζουν επί χρόνια και ασχολούνται μια ζωή με το συγκεκριμένο αντικείμενο!
Η Revolve είχε, πάντως, την απάντηση. «Μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούμε να αναζητήσουμε νέους σχεδιαστές, επωνυμίες και τάσεις που φέρουν μία καινοτόμα ταυτότητα», επέμεινε ο Μέντε, ενώ ο Σίριλ Φουαρέ, ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής της Maison Meta, είπε ότι οι νικητές ενός τέτοιου διαγωνισμού μπορούν να δημιουργήσουν επωνυμίες ρούχων – ίσως ακόμη κι αν εργάζονται σε άλλο τομέα, θα μπορούσε να συμπληρώσει κανείς.
Το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα και από όσους σχεδιαστές ξεχώρισαν. Ο νικητής της πρώτης θέσης, Χοσέ Σαμπράλ, με την κολεξιόν του «Paatiff», καθώς και η δεύτερη νικήτρια, Ματίλντ Μαριάνο, με τη συλλογή της «Molnm», είναι αρχιτέκτονες από την Πορτογαλία (η αρχιτεκτονική είναι ένας κλάδος που έχει ήδη υιοθετήσει την Α.Ι. στο σχέδιο και τη διακόσμηση).
Ο Οπέ Σιλβέστερ από τις ΗΠΑ, που σχεδίασε τη συλλογή «Opé», έχει εργαστεί σε οίκους μόδας και τώρα φέρει και το τρόπαιο του τρίτου νικητή. Οι νικητές σχεδίασαν τις συλλογές τους χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της A.I. «Midjourney» και «Stable Diffusion» και σε ορισμένες περιπτώσεις κάνοντας επεξεργασία στο Photoshop. Για την παραγωγή των ενδυμάτων, ο καθένας πέρασε χρόνο με την ομάδα της Revolve στο Λος Αντζελες, όπου εργαζόταν για την ανάπτυξη προϊόντων και την προμήθεια υλικών. Ολοι σχεδίασαν 10 έως 12 κομμάτια -φορέματα, πανωφόρια-, κάποια εκ των οποίων θεωρήθηκαν συμβατικά, τα περισσότερα, όμως, εντυπωσίασαν ως πρωτοποριακά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου