Η διάθεση της «πράσινης» βενζίνης που θα φέρει τους παλιότερης τεχνολογίας κινητήρες πιο κοντά στο τέλος τους ξεκινά σε μία ακόμη ευρωπαϊκή χώρα.
Με στόχο την περαιτέρω μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του στόλου των αυτοκινήτων που κινούνται στο έδαφός της, η Πολωνία είναι η επόμενη χώρα στην ευρωπαϊκή ήπειρο που ετοιμάζεται να υποδεχτεί τη βενζίνη Ε10 στους σταθμούς ανεφοδιασμού της επικράτειάς της.
Η βενζίνη E10 αποτελεί έναν από τους παλιότερους τύπους «πράσινου» καυσίμου και επί ευρωπαϊκού εδάφους είναι ήδη διαθέσιμη σε πολλές αγορές (Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ρουμανία και Σλοβακία, Φινλανδία), όχι όμως και στην Ελλάδα.
Η E10, είναι βενζίνη με μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 3,7% και 10% αιθανόλη (οινόπνευμα) κατ’ όγκο. Αυτό που κάνει τη E10 βενζίνη πιο φιλική προς το περιβάλλον είναι το γεγονός ότι η αιθανόλη που χρησιμοποιείται στη μίξη προέρχεται από βιομάζα (σάκχαρα, άμυλο καλλιεργειών και κατάλοιπα ξυλείας) και έτσι θεωρείται ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Παράλληλα, ως ένα βαθμό, στην ανθρακική ουδετερότητα της βιοαιθανόλης υπολογίζεται και η απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα από τα φυτά που προέρχεται κατά τη διάρκεια της ζωής τους, το οποίο έπειτα απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την καύση της βενζίνης E10.
Με την παρουσία οινοπνεύματος στο μίγμα, η βενζίνη «Ε» γίνεται επικίνδυνη για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα περιφερειακά τους εξαρτήματα, όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό αιθανόλης στην αναλογία. Αυτό γιατί το οινόπνευμα αντιδρά, διαβρώνει ή ακόμη και διαλύει κάποιους τύπους πλαστικών και ελαστικών υλικών.
Παράλληλα απαιτούνται και διαφορετικές ρυθμίσεις στους θερμικούς κινητήρες για τη σωστή καύση του μίγματος, αλλά και πιο ανθεκτικά στη σκουριά μέταλλα καθώς η αιθανόλη απορροφά υγρασία στοπ πέρασμα του χρόνου και αυτό θα δημιουργούσε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτοκίνητα που δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα και δεν γεμίζουν συχνά το ρεζερβουάρ τους.
Κάτω από τη βενζίνη E10 βρίσκεται η πιο διαδεδομένη E5 με μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 2,7% και βιοαιθανόλη έως και 5% κατ’ όγκο. Αυτός ο τύπος δεν δημιουργεί πρόβλημα και στα παλιά αυτοκίνητα, λόγω της σχετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε οινόπνευμα.
Παράλληλα, τα πιο σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα, κατασκευής από τις αρχές της προηγούμενης 10ετίας και έπειτα δεν έχουν επίσης πρόβλημα στο να λειτουργούν με Ε10 βενζίνη αφού έχουν σχεδιαστεί για να το κάνουν αυτό απρόσκοπτα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Με το οινόπνευμα όμως να ανεβαίνει στην αναλογία του μίγματος, τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα για τα παλιότερα αυτοκίνητα (έως 2010) με την E10 να τα απειλεί κυριολεκτικά. Στην Ελλάδα η διάθεση αυτού του τύπου βενζίνης θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στον ελληνικό στόλο και θα επηρέαζε εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα αφού ο μέσος όρος ηλικίας τους βρίσκεται στα 17 έτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου