Ρεπορτάζ: Βάσω Βεγίρη
Πραγματικότητα αποτελούν πλέον τα μπουκάλια μισού λίτρου των εξαιρετικά παρθένων ελαιολάδων στα ράφια των Σούπερ-Μάρκετ, προκειμένου να μπορούν να τα αντέξουν οι τσέπες των
καταναλωτών, καθώς οι τιμές του λίτρου για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο κινούνται πλέον στο επίπεδο των 12-15 ευρώ το λίτρο.Ο φωτογραφικός φακός του GRTimes.gr εντόπισε τις τελευταίες ημέρες δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα σε δυο μεγάλες αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας: ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο με σήμα premium σειράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διατίθεται στην τιμή των 6,49 ευρώ το μισό λίτρο και ένα επώνυμο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (του οποίου η συσκευασία ενός λίτρου είναι ενταγμένη στο “καλάθι του νοικοκυριού”) σε άλλη αλυσίδα που διατίθεται πλέον και σε συσκευασία μισού λίτρου στην τιμή των 6,06 ευρώ.
Στο μεταξύ, αν οι αυξήσεις των τιμών των παρθένων και εξαιρετικά παρθένων ελαιολάδων από τα τέλη Αυγούστου μέχρι σήμερα, που ξεπερνούν ενίοτε και το 40%, έχουν προκαλέσει σοκ στην κοινή γνώμη και φυσικά στην τσέπη του μέσου πολίτη-καταναλωτή, η νέα μείωση της φετινής παραγωγής τόσο στην Ισπανία και την Ιταλία, όσο και στη χώρα μας προμηνύει ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις το 2024.
Σύμφωνα με αγρότες-εκπροσώπους αγροτικών συνεταιρισμών της Κρήτης – και όχι μόνο – οι τιμές στα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα αναμένεται να φτάσουν ακόμη και στα 25 ευρώ το λίτρο. Ήδη, οι παραγωγοί πωλούν το χύμα ελαιόλαδο στα 150-170 ευρώ τον μεγάλο παραδοσιακό τενεκέ έναντι 60-80 ευρώ προ διετίας και 90-100 ευρώ πέρυσι.
“Όταν βλέπουμε να είναι στο ράφι με 13,5 ευρώ και εμείς το πουλήσαμε πέρυσι με 5 ευρώ, αναλογιστείτε πού θα φτάσει η τελική τιμή τώρα που η τιμή είναι στα 8 και στα 9 ευρώ στον παραγωγό”, επισημαίνουν χαρακτηριστικά και εκφράζουν έντονο φόβο ότι οι καταναλωτές θα γυρίσουν στην πλάτη στο υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο και εξίσου έντονο προβληματισμό για το πόσο ακόμη θα μειωθεί στα επόμενα χρόνια η παραγωγή και πόσο ακόμη θα αυξηθούν οι τιμές.
Ήδη, εξάλλου, πέραν των μισόλιτρων μπουκαλιών εξτρά παρθένων ελαιολάδων στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ, πραγματικότητα αποτελεί στα εστιατόρια-ταβέρνες κ.ο.κ. η δυνατότητα επιλογής μεταξύ “αλάδωτης” και “λαδωμένης” χωριάτικης σαλάτας και τα …ψεκαστήρια ελαιολάδου.
Σε αυτό το περιβάλλον, προφανώς δεν θα προκαλέσει έκπληξη τυχόν διάθεση μελλοντικά στην ευρεία λιανική ακόμη μικρότερων συσκευασιών παρθένων ελαιολάδων, ανάλογων με τις τουριστικές των 250 ml, ή ακόμη και σε ….μπουκαλάκι αρώματος των 100 ml ή και λιγότερο….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου