Είστε από εκείνους τους γονείς που συνηθίζουν να μοιράζονται φωτογραφίες των παιδιών τους με τους φίλους τους στο διαδίκτυο; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να το κάνετε, σκεφτείτε το καλύτερα.
Είστε από εκείνους τους γονείς που συνηθίζουν να μοιράζονται φωτογραφίες των παιδιών τους με τους φίλους τους στο διαδίκτυο; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να «ανεβάσετε» κάποια φωτογραφία του παιδιού σας σκεφτείτε το καλύτερα.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- Μια φωτογραφία εκθέτει οπτικά το παιδί στις ορέξεις του κάθε παιδόφιλου που περιηγείται στο διαδίκτυο. Μπορεί άνετα ο οποιοσδήποτε να τη χρησιμοποιήσει για διάφορους σκοπούς.
- Από μια φωτογραφία μπορεί ο οποιοσδήποτε, όχι μόνο παιδεραστής αλλά και κακόβουλος, να αντλήσει προσωπικά στοιχεία για το παιδί και στη συνέχεια να το βλάψει, π.χ από μια φωτογραφία στο σχολείο ή στη γειτονιά μπορεί κάποιος να ανακαλύψει τους χώρους που συχνάζει το παιδί.
- Μια φωτογραφία του παιδιού αναρτημένη στα κοινωνικά δίκτυα ευνοεί τις συνθήκες ώστε το παιδί να γίνει θύμα ψηφιακού εκφοβισμού (cyberbullying).
- Εκθέτοντας το παιδί μέσω φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούμε το λεγόμενο «ψηφιακό αρχείο» του παιδιού. Το γεγονός ότι ο καθένας θα μπορεί να έχει πληροφορίες για ολόκληρη την ζωή του παιδιού, τις οποίες θα διαχειρίζεται όπως θέλει, θα πρέπει τουλάχιστον να μας φοβίζει.
- Μπορεί ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία του παιδιού να φτιάξει ένα ψεύτικο προφίλ το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιεί για όποιο σκοπό θέλει.
Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα έχουν το μεγαλύτερο ψηφιακό αποτύπωμα στην ιστορία. Ένας μέσος άνθρωπος, μέχρι να γίνει 18 ετών, εκτιμάται ότι θα έχει περισσότερες από 70.000 αναρτήσεις στο διαδίκτυο που θα τον αφορούν. Πρόκειται για έναν τεράστιο όγκο δεδομένων που κοινοποιείται, ανταλλάσσεται και αποθηκεύεται. Αυτά τα δεδομένα είναι στη συνέχεια προσβάσιμα σε πολύ περισσότερους από ό,τι ίσως συνειδητοποιούμε.
Η εικόνα που ανεβάσατε δεν σας ανήκει πλέον
Κάθε φορά που δημοσιεύετε μία φωτογραφία σε μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, αυτή η εικόνα, πλέον, δεν είναι αποκλειστικά δική σας. Οι όροι και οι προϋποθέσεις συχνά αναφέρουν ότι από τη στιγμή που μία εικόνα ανεβαίνει στον διακομιστή τους, είναι ελεύθεροι να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς συγκατάθεση. Ενώ εσείς διατηρείτε τα πνευματικά δικαιώματα, η πλατφόρμα της οποίας οι διακομιστές φιλοξενούν την εικόνα κατέχει την άδεια χρήσης. Με άλλα λόγια, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την φωτογραφία σας με όποιον τρόπο κρίνει σκόπιμο.
Τα παιδιά σας θα κληρονομήσουν τις συνέπειες της διαδικτυακής συμπεριφοράς σας
Η συνειδητοποίηση ότι τα παιδιά σας θα κληρονομήσουν τις συνέπειες της διαδικτυακής συμπεριφοράς σας είναι κάτι σοβαρό. Ως εκ τούτου, το να ζητάτε τη συγκατάθεση των παιδιών σας για να δημοσιεύσετε οτιδήποτε σχετικό με αυτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα βοηθά να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν επιλογές που πρέπει να κάνουν αλλά και συνέπειες, τόσο θετικές όσο και αρνητικές. Εάν θέλετε να δημοσιεύσετε μία φωτογραφία του παιδιού σας με ένα άλλο παιδί, θα πρέπει να ζητήσετε και την άδειά του ή την άδεια των γονιών ή των νόμιμων κηδεμόνων του, όπως θα κάνατε και με έναν ενήλικα. Στη Γαλλία, εάν δημοσιεύσετε μία φωτογραφία του παιδιού σας στο διαδίκτυο και αυτό εναντιωθεί αργότερα, μπορεί να αντιμετωπίσετε πρόστιμο 45.000 ευρώ ή φυλάκιση. Παρόμοιοι νόμοι ισχύουν και στην Ιταλία.
Η καμπάνια της Deutsche Telekom για την ψηφιακή ιδιωτικότητα με τίτλο #ShareWithCare, δηλαδή «μοιράσου με φροντίδα»
Μια γνωστή ευρωπαϊκή εταιρεία εταιρεία τηλεπικοινωνιών η Deutsche Telekom δημιούργησε μια τρομακτικά αληθινή καμπάνια για τους κινδύνους που κρύβονται στις φωτογραφίες ανηλίκων που κυκλοφορούν στο Internet και μάς καλεί να σκεφτούμε, μέσα από ένα deepfake πρόσωπο, πόσο κακό μπορούμε να προκαλέσουμε στο παιδί μας – και όχι μόνο – ανεβάζοντας φωτογραφίες του στο Internet ασυλλόγιστα.
Για εμάς μπορεί μια φωτογραφία του παιδιού μας, του ανιψιού μας ή του παιδιού των φίλων μας να αποτελεί ψηφιακή μνήμη, αν την αναρτήσουμε σε κάποιο προφίλ μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οικογενειακές συγκεντρώσεις, εκδρομές, διακοπές, σημαντικά γεγονότα στη ζωή των παιδιών αποτελούν πηγές αναμνήσεων, τις οποίες καταγράφουμε συνήθως στο κινητό μας και κατόπιν μοιραζόμαστε online. Ακόμα και να είμαστε εμείς οι γονείς ή να έχουμε τη συναίνεση των γονιών για μία τέτοια κίνηση, οι κίνδυνοι που κρύβονται πίσω από μία φαινομενικά αθώα φωτογραφία ενός παιδιού είναι πάρα πολλοί και, σε μεγάλο βαθμό, δε μπορούμε ακόμα να εκτιμήσουμε ακόμα το μέγεθός τους. Η Deutsche Telekom, με τη βοήθεια μιας μικρής σε ηλικία ηθοποιού, ξεκίνησε την καμπάνια #ShareWithCare, προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει το κοινό ως προς αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα και τα αποτελέματα ήταν εντυπωσιακά.
«Ένα μήνυμα από την Ella»
Η εννιάχρονη Ella δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Είναι μία ηθοποιός, η οποία υποδύεται το παιδί μίας οικογένειας. Στο σποτ της Deutsche Telekom το πρόσωπο της Ella απομονώνεται μέσω των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, η Ella «μεγαλώνει», και απευθύνεται στους γονείς της, με ένα μήνυμα από το μέλλον.
«Γεια σου μαμά, γεια σου μπαμπά, είμαι η Ella. Μία ψηφιακή εκδοχή μου δηλαδή. Λίγο μεγαλύτερη. Είναι φοβερό το τι μπορεί να κάνει η τεχνολογία στις μέρες μας, έτσι δεν είναι; Το μόνο που χρειάζεται είναι μία δύο φωτογραφίες. Όπως αυτές που μοιραστήκατε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά μπορούν να αποκτηθούν και να χρησιμοποιηθούν από τον οποιονδήποτε. Ξέρω, για εσάς αυτές οι φωτογραφίες είναι απλώς μνήμες, για άλλους όμως είναι data, και για μένα, ίσως το ξεκίνημα για ένα φρικτό μέλλον»
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Deutsche Telekom, για ένα παιδί πέντε ετών υπάρχουν κατά μέσο όρο 1500 φωτογραφίες του online, οι περισσότερες ανεβασμένες από τους ίδιους τους γονείς του.
Ειδικοί μιλούν στον New Yorker για την κλοπή ταυτότητας, τονίζοντας ότι μέχρι το 2030, δηλαδή σε λιγότερο από δέκα χρόνια, τα 2/3 όλων των υποθέσεων που θα αφορούν σε κλεμμένες ταυτότητες θα σχετίζονται με υλικό που είναι διαθέσιμο online. Η απρόσεκτη έκθεση ενός παιδιού στα social media, πριν αυτό είναι σε θέση να κατανοήσει τι σημαίνει το γεγονός πως μία φωτογραφία του μπορεί να κάνει το γύρο του κόσμου, οφείλεται πολλές φορές στην άγνοια των προσώπων που την πραγματοποιούν και την έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων.
Σκοπός της εταιρείας μέσα από το σποτ και την καμπάνια ήταν να προκαλέσει αυτό τον προβληματισμό στους γονείς και να τους βοηθήσει να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες να εκτεθούν τα παιδιά τους σε τόσο μεγάλους κινδύνους που απορρέουν από την κατάχρηση της τεχνητής νοημοσύνης.
Το δεύτερο μέρος από το βίντεο είναι κάποια αποσπάσματα από τo ντοκιμαντέρ “The Great Hack”
Τα δεδομένα έχουν ξεπεράσει την αξία του πετρελαίου ως το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο του κόσμου. Χρησιμοποιούνται ως όπλα για την διεξαγωγή πολιτιστικών και πολιτικών πολέμων. Οι άνθρωποι βρίσκονται παντού σε μια μάχη για τον έλεγχο των πιο προσωπικών μας στοιχείων.
Από τους βραβευμένους σκηνοθέτες Karim Amer και Jehane Noujaim, το “The Great Hack” αποκαλύπτει τον σκοτεινό κόσμο της εκμετάλλευσης των δεδομένων με εκπληκτική πρόσβαση στις προσωπικές διαδρομές των βασικών παικτών σε διαφορετικές πλευρές του εκρηκτικού σκανδάλου δεδομένων Cambridge Analytica/Facebook.
Πηγη https://nioland.substack.com/p/1c2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.