Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;


Θυμάστε τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή;

Φωτογραφίες λεωφορείων με εισπράκτορα στην παλιά Αθήνα. Εισιτήριο 1 δραχμή και αργότερα 30-50 Δρχ

Φωτογραφίες λεωφορείων με εισπράκτορα στην παλιά Αθήνα. Εισιτήριο 1 δραχμή και αργότερα 30-50 Δρχ. Αργότερα ένας πορτοκαλί κλειδωμένος κουμπαράς με σχισμή για τα ψιλά που κοιτούσε ο οδηγός και αν είχε ουρές, κουμπιά, βοτσαλάκι, κέρμα κλπ

Τα παλιά λεωφορεία της Αθήνας ήταν γεμάτα με συζητήσεις. Ο κόσμος μιλούσε μεταξύ του, ακόνη και αν ήταν άγνωστοι. Μετά, ο εισπράκτορας θα ζητούσε απλά να ελέγξει τα εισιτήρια.

Λεωφορεία στην παλιά Αθήνα: Η πρώτη εμφάνισή τους

Το Ελληνικό κράτος έδωσε άδειες για τη λειτουργία αστικών συγκοινωνιών στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 1952, πραγματοποιήθηκε η ίδρυση έξι κοινών ταμείων εκμετάλλευσης λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ. Αυτά λειτουργούσαν από το 1941 υπό το βλέμμα του Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.

Το 1929 η ίδρυση της ΗΕΜ είχε σαν αρμοδιότητα τη λειτουργία των τραμ, τρόλεϊ και λεωφορείων σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά. Όμως, το 1956 περιορίστηκε στο τρόλεϊ, το οποίο καταργήθηκε το 1970, δίνοντας τη σκυτάλη στον ΗΛΠΑΠ.

Advertisement

Το 1961 ιδρύθηκε η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών. Η επωνυμία της στις ΑΣΠΑ ήταν γνωστή ως 7ο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, το 1977 αφαιρέθηκαν οι άδειες λειτουργίας της Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες των λεωφορείων.

Εκείνη τη χρονική περίοδο ιδρύθηκε η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών, ενώ ιδρύθηκε και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών. Στόχος τους ήταν ο σχεδιασμός, ο συντονισμός και η εποπτεία των συγκοινωνιών της Αθήνας. Το 1993 έγινε ΟΑΣΑ και είχε τις ίδιες ευθύνες.

Ένα χρόνο αργότερα, ιδρύθηκε η ΕΘΕΛ. Στόχος της ήταν η εκτέλεση και η εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου. Αυτό θα γίνονταν με θερμαινόμενα λεωφορεία υπό τον ΟΑΣΑ.

Πηγή:enimerotiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις