Με το επιχείρημα ότι πρέπει να εκμεταλλευθούμε την ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι η πλήρης επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που καταστράφηκε από τις πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel, υπολογίζεται σε 18 μήνες από σήμερα.
Έως τότε, και με πιθανή -αλλά όχι βέβαιη- ημερομηνία έναρξης τις 20 Νοεμβρίου, θα γίνονται μόνο εμπορικά δρομολόγια, αλλά σε μονή γραμμή. Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, η απόφαση αυτή συνδέεται με το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μεταφορά προϊόντων, συνεπώς θα τους δοθεί προτεραιότητα έναντι των επιβατικών.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας υποστήριξε ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, υποσχόμενος «μεταρρύθμιση από τη βάση».
Μίλησε επίσης για τη συμβατική συμφωνία που έχει υπογραφεί με τον ΟΣΕ, «η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ».
Μάλιστα ανήγγειλε τη σύσταση επιτροπής, αποτελούμενης από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα, ισχυριζόμενος ότι τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου (σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS) ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, αλλά προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες περιοχές.
Προσεχώς, αυξήσεις στα διόδια
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, άφησε να εννοηθεί ότι από την αρχή του νέου χρόνου θα δούμε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.
Όπως είπε, «οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας, κατανοούν τα προβλήματα που έχουν συμβεί στη χώρα. Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα». Ωστόσο, πρόσθεσε, για το 2024, «προφανώς θα τεθεί θέμα συζήτησης αλλά λόγω της κατάστασης δεν θα υπάρχει πρόθεση απαίτησης για αθροιστική αύξηση».
Όσον αφορά το θέμα διοδίων στη Βαρυμπόμπη, που έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους κατοίκους του Δήμου Κηφισιάς-Νέας Ερυθραίας-Εκάλης, καθώς θα πρέπει να πληρώνουν για να βγουν στην εθνική οδό, ο Νίκος Ταχιάος είπε ότι «πρέπει να συζητηθεί με τη νέα δημοτική αρχή».
Προς κατεδάφιση η γέφυρα
Αναφέρθηκε και στην κατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, που εξυπηρετεί χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά, τόσο από τη Βαρυμπόμπη, όσο και από τον Δήμο Κηφισιάς, υφυπουργός Υποδομών είπε πως είναι γερασμένη υποδομή, με δομικά ζητήματα που επηρεάζουν την υγεία της. Αν και είπε ότι δεν είναι μια υποδομή επικίνδυνη να πέσει, αναγνώρισε ότι πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις. «Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί ή να κατεδαφιστεί ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια», είπε ο Νίκος Ταχιάος.
Οι αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στο 2024, έπειτα από διαβούλευση με τους όμορους δήμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου