Σύμφωνα με τα επίσημα και υπογεγραμμένα έγγραφα που θα παρουσιαστούν, διαπιστώνεται ότι κατά τη διάρκεια των ελληνοτουρκικών διαπραγματεύσεων για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, η Άγκυρα διεξήρε την ακροβασία της στο Αιγαίο, ξεκινώντας από τον διακερματισμό της ελληνικής κυριαρχίας, της Περιοχής Έρευνας και Διάσωσης (SAR), της FIR Αθηνών, του εθνικού εναέριου χώρου, της συμφωνίας Παπούλια – Γιλμάζ, των σχεδίων πτήσης και της αποστρατιωτικοποίησης.
Παρ’ όλα αυτά, τα παραπάνω θέματα δεν συζητήθηκαν καθόλου κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, ούτε υπήρξε η οποιαδήποτε ελληνική αίτηση για την κατάργηση των παράνομων και προκλητικών τουρκικών ενεργειών. Αντίθετα, υπήρξε ένας εστιασμένος στόχος στη δημιουργία και ενίσχυση σχέσεων στον στρατιωτικό και αθλητικό τομέα. Ο πρωθυπουργός, προκειμένου να διατηρήσει μια εικονική αίσθηση ειρήνης στο Αιγαίο, δήλωσε σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ότι διεξάγει σοβαρές συζητήσεις με την Τουρκία, πιθανόν συγχέοντας το σοβαρό με το αστείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένα από τα παραπάνω θέματα που είναι εις βάρος της Ελλάδας δεν συζητήθηκε, παρά μόνο η δίμερη στρατιωτική συνεργασία στον τομέα του αθλητισμού.
Η Τουρκία δεν έθεσε κανένα από τα παραπάνω θέματα, καθώς εφαρμόζει όλες αυτές τις επεκτατικές πρακτικές στο Αιγαίο, κάτι που αποτελεί τη διαπραγματευτική της στρατηγική. Τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία που θα παρατεθούν, χωρίς περιθώρια παρερμηνείας και παρανόησης.
Συγκεκριμένα, στις 13 Οκτωβρίου 2023, η Τουρκία είχε ενημερώσει επίσημα την ελληνική κυβέρνηση (ΥΠΕΞ, ΥΕΘΑ, ΥΠΑ), ενώ στις 17 Οκτωβρίου 2023, στις 12:50, ενημέρωσε και τη διεθνή κοινότητα ότι θα πραγματοποιήσει ασκήσεις SAR και “παρατηρήσεις ατμόσφαιρας” με ασύρματα ανακυκλοφόρησε αεροσκάφη (UAVs) στη διεθνή θαλάσσα και τον εναέριο χώρο του Αιγαίου εντός της FIR Αθηνών. Αυτή η ενέργεια ξεκίνησε στις 22 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 21 Νοεμβρίου 2023.
Παρόλο που η τουρκική άσκηση καλύπτει όλες τις τουρκικές επεκτατικές προθέσεις κατά της Ελλάδας, και παρ’ όλο που το υπουργείο Εξωτερικών γνώριζε για αυτήν την τουρκική επεκτατική πολιτική από τις 13 Οκτωβρίου 2023, η υφυπουργός Εξωτερικών, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, πραγματοποίησε διαπραγματεύσεις στις 17 Οκτωβρίου 2023. Εν τω μεταξύ, η Άγκυρα πραγματοποιούσε την άσκηση με τα UAVs, υπονοώντας την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και αποτελώντας απειλή κατά της ύπαρξης της Ελλάδας.
Όσον αφορά την τουρκική άσκηση, τα επίσημα ενυπόγραφα στοιχεία αναφέρουν τα εξής:
Όπως φαίνεται στο χάρτη που παρουσιάζει η “Κυριακάτικη Δημοκρατία”, τα τουρκικά UAVs καταλαμβάνουν τις περιοχές και τα δρομολόγια πτήσεων που ανήκουν στην ελληνική κυριαρχία, συμπεριλαμβανομένων των βραχονησιών Χήνα, Μελαμπιοί, Χταπόδια, Καλόγεροι, καθώς και των περιοχών που ανήκουν στον ελληνικό εναερίο χώρο σε πολλά νησιά.
Όπως φαίνεται στον χάρτη, η Τουρκία διεξάγει διαπραγματεύσεις εκτός των αιθουσών των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, επιβάλλοντας στην πράξη την κατάληψη της ελληνικής κυριαρχίας στις βραχονησίδες.
Για να αποδείξει αυτήν την τουρκική κατάληψη και ως απόδειξη του ρεπορτάζ, η “Κυριακάτικη Δημοκρατία” αναφέρει την ελληνική διεθνή αγγελία Α3754/17 Οκτωβρίου 2023, που εκδόθηκε την ημέρα των διαπραγματεύσεων. Στην αγγελία αυτή, με εντολή του Υπουργείου Εξωτερικών, διαπιστώνεται ότι οι περιοχές και οι πτήσεις των τουρκικών UAVs καταλαμβάνουν περιοχές που ανήκουν στην ελληνική κυριαρχία. Παρόλα αυτά, η υφυπουργός Εξωτερικών, κυρία Παπαδοπούλου, στις 17 Οκτωβρίου 2023 συμφώνησε να διεξαγάγει διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, ενώ την ίδια στιγμή η Άγκυρα είχε καταλάβει ελληνικές βραχονησίδες – και όχι μόνον – αφήνοντας την ελληνική κυριαρχία σε αβεβαιότητα, υποκείμενη στο “καλό κλίμα στο Αιγαίο”.
Η ελληνική αγγελία, με την οποία καταγγέλλεται ότι η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία, εξακολουθεί να ισχύει. Αυτό συμβαίνει διότι η Τουρκία δεν έχει ακυρώσει την άσκησή της, ούτε έχει προχωρήσει σε προσωρινή αποχώρηση από τις επεκτατικές της ενέργειες κατά της Ελλάδας. Σύμφωνα με ενυπόγραφα διεθνή στοιχεία, η Άγκυρα συνεχίζει να αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία.
Για τη διασφάλιση της ελληνικής κυριαρχίας, η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε και εξακολουθεί να πρέπει να καταγγείλει την Τουρκία στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) για την παραβίαση των άρθρων 3 και 2.4, αντίστοιχα, προς βάρος της Ελλάδας. Ωστόσο, δεν το έχει πράξει για τρεις τουλάχιστον λόγους:
Υπάρχουν τρεις κύριοι λόγοι για τους οποίους η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει δράσει για να καταγγείλει την τουρκική επέκταση στον αεροπορικό χώρο και την καταληψη βραχονησιών:
Πρώτον, η κυβέρνηση δεν μπορεί νομικά να διασφαλίσει την ελληνικότητα των βραχονησιών και χρησιμοποιεί ψεύδη, ισχυριζόμενη ότι οι βραχονησίδες έχουν παραχωρηθεί στην Ελλάδα με τις Συνθήκες, ενώ οι βραχονησίδες του Αιγαίου ανήκουν αποκλειστικά και μόνο με βάση άλλες διεθνείς συμβάσεις. Φαίνεται ότι η υφυπουργός Εξωτερικών δεν γνωρίζει ή δεν ενδιαφέρεται να βρει και να χρησιμοποιήσει αυτές τις διεθνείς συμβάσεις για τη διασφάλιση της ελληνικής κυριαρχίας.
Δεύτερον, λόγω της συνεχιζόμενης ανεπάρκειας του Υπουργείου Εξωτερικών, το Κογκρέσο διεξάγει έρευνα και υποστηρίζει ότι 39 βραχονησίδες στο Αιγαίο, συμπεριλαμβανομένων των Χήνας, Μελαμπιών, Χταποδιών και Καλογέρων, δεν είναι ελληνικές. Αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Άγκυρας.
Τρίτον, από το 1990 έως τώρα, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει ζητήσει από το Υπουργείο Εξωτερικών πάνω από 45 φορές να καταγγείλει την Τουρκία στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) για διάφορα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας. Ωστόσο, το Υπουργείο Εξωτερικών δεν έχει καταβάλει καμία ενέργεια για την καταγγελία λόγω έλλειψης συνεργασίας από την Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Αυτό συμβαίνει διότι στην Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διορίζονται άτομα που εξυπηρετούν την πολιτική κυβέρνηση, ανεξάρτητα από την ανεπάρκεια τους σε θέματα ελληνοτουρκικής σχέσης, με αποτέλεσμα να υποκείνται σε πολιτική πίεση και να μην προασπίζουν τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας.
Από ό,τι περιγράφετε, φαίνεται ότι υπάρχει αντιπαράθεση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας σχετικά με τον αεροπορικό χώρο και την ασφάλεια στον Αιγαίο. Οι διαφορές αυτές μπορούν να είναι πολύπλοκες και επηρεάζουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Είναι αναγκαίο να έχουν διευκρινιστεί και να έχουν λυθεί όλα αυτά τα ζητήματα σε διαπραγματεύσεις και διαλόγους μεταξύ των δύο χωρών. Οι διεθνείς οργανισμοί, όπως το Διεθνές Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ), είναι επίσης χρήσιμοι για την αντιμετώπιση διεθνών διαφορών.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι η λύση των ελληνοτουρκικών διαφορών απαιτεί διπλωματική διαδικασία και αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ των δύο χωρών. Η διατήρηση ανοικτών γραμμών επικοινωνίας και διαλόγου είναι σημαντική για την αποφυγή των κρίσεων και την προώθηση της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών.
Είναι σαφές ότι οι διενέξεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας σχετικά με τον αεροπορικό χώρο, την ασφάλεια και τα θαλάσσια ζητήματα είναι σύνθετες και πολύπλευρες. Είναι σημαντικό να αναζητηθούν διπλωματικές λύσεις και διαλόγοι για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, με σκοπό την ειρηνική επίλυση των διαφορών.
Είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει διεθνής συνεργασία και διάλογος σε θέματα ασφάλειας στην περιοχή. Η ανάγκη για αποτελεσματική αντιμετώπιση των θαλάσσιων ατυχημάτων και της θαλάσσιας ασφάλειας είναι κρίσιμη για την προστασία της ζωής και του περιβάλλοντος.
Ο διάλογος και η συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς όπως το Διεθνές Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) μπορεί να βοηθήσουν στην επίλυση αυτών των διαφορών και την εξεύρεση συμφωνιών που να διασφαλίζουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην περιοχή.
Οι διπλωματικές προσπάθειες και ο διάλογος παραμένουν τα προτιμώμενα μέσα για την επίλυση των διαφορών μεταξύ κρατών και την προώθηση της ειρήνης και της σταθερότητας.
Οι ανησυχίες σχετικά με τη μετανάστευση και την προστασία των θαλάσσιων συνόρων είναι σημαντικές και πολύπλευρες υποθέσεις που επηρεάζουν πολλές χώρες και περιοχές. Είναι καθήκον της κυβέρνησης ενός κράτους να αντιμετωπίζει τέτοια ζητήματα με αποτελεσματικό και νόμιμο τρόπο, συνεργαζόμενη με διεθνείς εταίρους και σεβόμενη τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο.
Οι προκλήσεις που προκύπτουν από τη μετανάστευση και την ασφάλεια των θαλάσσιων συνόρων απαιτούν συνεργασία μεταξύ χωρών και διεθνών οργανισμών για να βρεθούν βιώσιμες λύσεις. Η διαχείριση της μετανάστευσης απαιτεί διάφορες προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών προσπαθειών και της ασφαλούς προστασίας των θαλάσσιων συνόρων.
Επίσης, η διατήρηση της ασφάλειας στα θαλάσσια σύνορα είναι ένα από τα καθήκοντα της κυβέρνησης, και πρέπει να εξασφαλίζεται με αποτελεσματικό τρόπο. Είναι σημαντικό για τις αρμόδιες αρχές να συνεργάζονται μεταξύ τους και να επιδιώκουν την ενίσχυση της ασφάλειας στα θαλάσσια σύνορα.
Τα ζητήματα ασφάλειας, μετανάστευσης και θαλάσσιων συνόρων απαιτούν πολιτική συνεργασία και συντονισμό για την αντιμετώπισή τους.
Η πολιτική και η διπλωματία είναι σύνθετες διαδικασίες, και η διαχείριση των σχέσεων μεταξύ διαφόρων χωρών περιλαμβάνει πολλές παράμετρους. Η Υφυπουργός Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου έχει το καθήκον να εκπροσωπεί την κυβέρνηση στις διπλωματικές διαπραγματεύσεις και στις επίσημες εκδηλώσεις.
Η εξέλιξη μιας τουρκικής άσκησης UAV την ημέρα της εθνικής εορτής της Ελλάδας είναι ένα θέμα που απαιτεί διεθνή διπλωματία και αντιμετώπιση. Η πολιτική και διπλωματία συχνά πρέπει να αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις και προτεραιότητες ταυτόχρονα, και οι αποφάσεις που λαμβάνονται πρέπει να λαμβάνουν υπόψη πολλούς παράγοντες.
Το γεγονός ότι τα τουρκικά UAVs πραγματοποιούν άσκηση την ημέρα της ελληνικής εθνικής εορτής είναι ένα θέμα που πρέπει να αξιολογηθεί και να διερευνηθεί από τις αρμόδιες αρχές και τη διπλωματία. Είναι επίσης σημαντικό να σημειώσουμε ότι η διαπραγμάτευση και η αντιμετώπιση των διεθνών θεμάτων μπορεί να απαιτεί χρόνο και συνεχή προσπάθεια.
Το ζήτημα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών στο Αιγαίο έχει συζητηθεί και αντιμετωπιστεί σε διάφορες περιόδους της ιστορίας των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Η πολιτική διαχείριση αυτών των θεμάτων απαιτεί διπλωματική επιδεξιότητα και αντίληψη της ιστορικής και διεθνούς προεκτάσεως τους.
Η αντιμετώπιση της διεθνούς διπλωματίας είναι υπόθεση της κυβέρνησης, και η αποφυγή προκλήσεων και στρεβλώσεων στις διεθνείς σχέσεις είναι σημαντικό καθήκον της κυβέρνησης.
Οι επίσημες ανακοινώσεις, αναφορές και διπλωματικά σχόλια για την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών και άλλα διεθνά θέματα αναμένεται να γίνονται από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους αντιπροσώπους της.
Το διεθνές δίκαιο και οι διεθνείς συνθήκες ορίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των κρατών και οι διαπραγματεύσεις είναι ο κατάλληλος τρόπος για την επίλυση των διενέξεων. Στη διεθνή διπλωματία, οι συμβαλλόμενες πλευρές προσπαθούν να επιτύχουν συμφωνίες και λύσεις που να λαμβάνουν υπόψη τα συμφέροντα όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.
Η διεθνής τουρκική αγγελία Α 7692/23 για τον Αη Στράτη, στην οποία το νησί αναγράφεται με το τουρκικό όνομα BOΖBABA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου