Η κάθε διαδρομή που κάνουμε με το αυτοκίνητό μας, η κάθε λέξη που ακούγεται εντός του οχήματος, καθώς και μια σειρά από άλλα προσωπικά δεδομένα των οδηγών αποθηκεύονται, αξιολογούνται και πολλές φορές -όπως φαίνεται- διανέμονται σε τρίτους.
Όλα όσα μέχρι και πριν από μερικά χρόνια έμοιαζαν με σενάρια από ταινίες του Hollywood και έτρεφαν τους συνωμοσιολόγους, επιβεβαιώνονται από το πόρισμα διεθνούς οργανισμού για την ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο.
«Ισχυρές μηχανές καταγραφής πληροφοριών»
Η έκθεση αποτυπώνει τη νέα πραγματικότητα που ελάχιστοι γνωρίζουν. «Ενώ οι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη ανησυχούν μήπως τους κατασκοπεύουν τα κουδούνια και τα θυροτηλέφωνα, τα ρολόγια χειρός κλπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σιωπηλά εισήλθαν στο παιχνίδι της διαχείρισης δεδομένων, μετατρέποντας τα οχήματά τους σε ισχυρές μηχανές καταγραφής πληροφοριών» αναφέρεται στο πόρισμα του Mozilla Foundation.
Τα μικρόφωνα, οι κάμερες και οι αισθητήρες των αυτοκινήτων αποθηκεύουν δεδομένα για την κατάσταση υγείας του οδηγού, τις συχνές διαδρομές του, τα λόγια που λέει στο τηλέφωνο, ακόμα όμως και για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, αναφέρεται επίσης στο πόρισμα.
«Τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα από το εργοστάσιο με συστήματα ελέγχου, παρακολούθησης και επιτήρησης όλων όσων συμβαίνουν και έξω και γύρω από το αυτοκίνητο καθώς και μέσα» τονίζει ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου νέας γενιάς.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν στα χέρια τους τα δεδομένα, τα αξιολογούν για λόγους ασφαλείας και πολλές φορές τα δίνουν σε διαφημιστικές εταιρείες. Όλο αυτό, όπως επισημαίνει ο διεθνής οργανισμός, συμβαίνει με τη συγκατάθεση των οδηγών που έχουν βάλει την υπογραφή τους, χωρίς να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα.
Τα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν, να ακούν και να αποθηκεύουν πληροφορίες:
«Χάρη στον σύγχρονο εξοπλισμό τους με κάμερες, μικρόφωνα, αισθητήρες, ραντάρ, κεραίες κοκ, διαθέτουν μια άνευ προηγουμένου δυνατότητα να παρακολουθούν, να ακούν και να συλλέγουν στοιχεία για το τι κάνετε και πού πηγαίνετε όταν οδηγείτε» αναφέρεται στο πόρισμα του Mozilla Foundation.
Πριν από έναν χρόνο διαπιστώθηκε διαρροή προσωπικών δεδομένων για συνολικά 6 εκατομμύρια οδηγούς από τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι ερευνητές εξηγούν ότι, σύμφωνα με τα ευρήματά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν υπερβολικά μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων, πολύ περισσότερο απ’ όσο θα δικαιολογούσαν οι όποιες πρακτικές ανάγκες, όπως η βελτίωση των προϊόντων και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου