Ο Managing Director του Oμίλου Canaves μιλάει στο CNN Greece για την πολύ πρόσφατη βράβευσή του ως Hotelier of the Year, κάνει μία αποτίμηση της σεζόν που πέρασε και αποκαλύπτει τα σχέδια επέκτασης του πολυτελούς ομίλου εκτός Σαντορίνης.
Οι Movers & Shakers της ελληνικής φιλοξενίας, οι άνθρωποι που ουσιαστικά διαμορφώνουν το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, συνεχίζουν να μιλούν στο CNN Greece, αποκαλύπτοντας τα νέα τους σχέδια, αποτιμώντας το καλοκαίρι που ολοκληρώνεται και συζητώντας για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν στο δρόμο για την ανάδειξη της χώρας μας σε κορυφαίο παγκόσμιο destination. Σήμερα έχουμε μαζί μας τον Μάρκο Χαϊδεμένο, Managing Director του Ομίλου πολυτελών ξενοδοχείων Canaves στη Σαντορίνη και ξενοδόχο δεύτερης γενιάς, ο οποίος μόλις πριν λίγες εβδομάδες απέσπασε την παγκόσμια διάκριση “Hotelier of the Year” στο πλαίσιο του παγκοσμίως καταξιωμένου θεσμού Virtuoso Travel Week στις ΗΠΑ.
Ο Μάρκος Χαϊδεμένος, ο οποίος ανέλαβε τον απαιτητικό του ρόλο μόλις σε ηλικία 22 ετών και μαζί με τον αδελφό του Αλέξανδρο έχουν καταφέρει να αναδείξουν το brand name των ξενοδοχείων τους σε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και πολυβραβευμένα παγκοσμίως, συνεχίζουν την πορεία που χάραξαν οι γονείς τους, όταν το μακρινό 1983 είχαν το όραμα να ανοίξουν ένα από τα πρώτα και πιο ιστορικά ξενοδοχεία στην Οία της Σαντορίνης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργία και την ανάδειξη του διάσημου σήμερα ανά τον κόσμο προορισμού. Η Canaves Oia αριθμεί 5 πολυτελή ξενοδοχεία στο νησί, ενώ ετοιμάζεται να επεκταθεί και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων.
Τι σημαίνει για εσάς προσωπικά, για τα ξενοδοχεία σας, αλλά και για τη Σαντορίνη η διάκριση “Hotelier of the Year”;
Η συγκεκριμένη διάκριση με κάνει ιδιαίτερα υπερήφανο και χαρούμενο για πάρα πολλούς λόγους. Προσωπικά, είναι μια ιδιαίτερη ανταμοιβή που συμβολίζει το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, αφοσίωσης και προσήλωσης στην ανάδειξη του brand Canaves παγκοσμίως- ειδικά από ένα τόσο σημαντικό θεσμό του κλάδου, όπως το Virtuoso Travel, που αποτελεί το Νο1 ταξιδιωτικό δίκτυο για premium πελατολόγιο και luxury travelers με πολύ υψηλά standards και απαιτήσεις.
Βέβαια, όπως ανέφερα και κατά τη βράβευσή μου, αυτή η διάκριση δεν είναι μονάχα δική μου. Αντιπροσωπεύει τη συλλογική προσπάθεια της εκπληκτικής ομάδας μας, που συνεχώς υπερβαίνει τον εαυτό της για να προσφέρει εξαιρετικές εμπειρίες στους επισκέπτες μας. Κάθε μέλος της ομάδας μας, από την υποδοχή έως το τμήμα καθαριότητας, διαδραματίζει καθημερινά ουσιαστικό ρόλο στο αποτέλεσμα αυτό και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευγνώμων για την αμέριστη υποστήριξή τους. Η κατάκτηση αυτού του βραβείου είναι ένα ορόσημο που δεν θεωρώ δεδομένο. Λειτουργεί ως μια συνεχής υπενθύμιση ότι η προσπάθεια για να είμαστε στην κορυφή είναι ένα ταξίδι χωρίς τελικό προορισμό. Αντ' αυτού, μας ενθαρρύνει, μαζί με ολόκληρη την οικογένεια Canaves, να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μία μοναδική, αξέχαστη εμπειρία .
Τέλος, αυτό το βραβείο θεωρώ πως ξεπερνά την επιτυχία για εμένα και το brand μας, καθώς με την παγκόσμια προβολή που απολαμβάνουν τα συγκεκριμένα βραβεία, θεωρώ πως μπορεί και αυτό να συντελέσει περαιτέρω στην ανάδειξη της Σαντορίνης ως προορισμό για την ασύγκριτη ομορφιά αλλά και την παγκόσμιας κλάσης φιλοξενία που προσφέρει.
Όλοι πλέον μιλάνε για το «experience» του επισκέπτη που τίθεται στο επίκεντρο, για τη «νέα πολυτέλεια» που διαφοροποιείται από τον παραδοσιακό της ορισμό. Ποια είναι η άποψή σας;
Η έννοια της πολυτέλειας έχει εξελιχθεί πραγματικά, και είναι συναρπαστικό να παρατηρούμε πώς το "experience " έχει αναλάβει τον κεντρικό ρόλο σε αυτήν τη μεταμόρφωση. Αυτό που μπορεί να αποτελεί μια πολυτελή εμπειρία για ένα άτομο μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικό για κάποιον άλλο.
Πιστεύω ότι η πολυτέλεια είναι μια βαθιά προσωπική αντίληψη που μπορεί να διαφέρει σημαντικά από ένα άτομο σε ένα άλλο.
Για την premium πελατεία μας, που εκτιμά τα καλά πράγματα στη ζωή, τα παραδοσιακά στοιχεία της πολυτέλειας, όπως η εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα και η προσοχή στη λεπτομέρεια, είναι και θα είναι πάντα σημαντικά. Η αισθητική, το περιβάλλον, και προσωποποιημένη ποιοτική εξυπηρέτηση εξυπακούονται και θεωρούνται δεδομένα.
Ωστόσο, αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει στην "νέα πολυτέλεια" είναι η έμφασή της στη δημιουργία μιας βαθιάς σύνδεσης με τον προορισμό τον ίδιο. Στον πολιτισμό, την ιστορία και την ουσία του τόπου. Στις πρακτικές λεπτομέρειες, πρόκειται για τη διαμόρφωση στιγμών που αντηχούν στους επισκέπτες μας σε προσωπικό επίπεδο. Δεν πρόκειται μόνο για την προσφορά πολυτελούς δωματίου, αλλά και για τη διαμόρφωση εμπειριών που επιτρέπουν στους επισκέπτες να αισθάνονται μια γνήσια σύνδεση με το περιβάλλον τους. Πρόκειται για τη δημιουργία μία συνθήκης που τους κάνει να νιώθουν σαν στο σπίτι τους, άνετα και φροντισμένα.
Πώς εξελίχθηκε το brand Canaves από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως σήμερα;
H ιστορία της Canaves Oia ξεκινά από το 1983, όταν οι γονείς μου αποφάσισαν να μετατρέψουν κάποιες κάναβες του 17ου αιώνα, που χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση κρασιού, σε καταλύματα. Ξεκίνησαν με μόλις 3 δωμάτια που οδήγησαν μετέπειτα στη δημιουργία του Canaves Oia Boutique Hotel, ενός ξενοδοχείου 18 δωματίων που απευθυνόταν κυρίως για ζευγάρια και νεόνυμφους. Τότε η Οία ήταν ακόμα ένα μικρό χωριό, χωρίς καμία απολύτως ξενοδοχειακή υποδομή. Οπότε μπορώ να πω πως η οικογένεια μου ήταν από τις πρώτες οικογένειες του νησιού που εισήγαγαν την έννοια του τουρισμού στην περιοχή.
Το 1993 εγκαινιάστηκε το δεύτερο ξενοδοχείο, Canaves Oia Suites, ίσως το πρώτο luxury hotel στην Σαντορίνη όπου στα χρόνια έχει φιλοξενήσει από celebrities, πολιτικούς μέχρι και βασιλικές οικογένειες! Το 2017 αποκτήσαμε το Canaves Oia Sunday Suites και το 2019 ολοκληρώσαμε ένα πολύ απαιτητικό και διαφοροποιημένο project το Canaves Oia Epitome, ένα ξενοδοχείο στο Αμμούδι που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει με το design του, αλλά κυρίως βάζοντας στο χάρτη μια μοναδική τοποθεσία στην Οία εκτός από τη Καλντέρα.
Πόσο δύσκολο είναι να διατηρηθούν οι ισορροπίες σε μία οικογενειακή επιχείρηση που γιγαντώνεται τόσο μέσα στα χρόνια;
Βρισκόμαστε σε μία χώρα που ο τουρισμός χτίστηκε μέσα από οικογενειακές επιχειρήσεις, και στόχος μας είναι να παραμείνουμε μία οικογενειακή επιχείρηση που μέσα από μία πολύ δυνατή ομάδα να μπορεί να λειτουργεί με δομές και οργάνωση μιας μεγάλης εταιρίας. Η συνταγή στο να υπάρχει μία ομαλή συνεργασία είναι να υπάρχουν- ακόμα και μέσα στην οικογένεια- ξεκάθαρα διακριτοί ρόλοι και αρμοδιότητες.
Τώρα που βρισκόμαστε στη δύση του καλοκαιριού, θα μπορούσατε να μας κάνετε μία αποτίμηση για τη σεζόν που ολοκληρώνεται;
Για εμάς, η φετινή σεζόν μπορεί να θεωρηθεί αρκετά πετυχημένη. Λόγω των κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων, είδαμε σίγουρα μία πτώση από την Ευρωπαϊκή αγορά, η οποία λόγω της αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων τους οδήγησε σε πιο οικονομικούς προορισμούς, αλλά σε γενικές γραμμές μπορώ να πω πως για εμάς η χρονιά θα κλείσει με θετικό πρόσημο.
Πώς αντιμετωπίσατε το γνωστό πανευρωπαϊκό πλέον πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού στα ξενοδοχεία σας φέτος;
Ευτυχώς για εμάς το πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού δεν υπήρξε έντονο, καθώς, όντας μία οικογενειακή επιχείρηση με δεσμούς με την Σαντορίνη, έχουμε καταφέρει να στελεχώσουμε τις ομάδες μας σε μεγάλο βαθμό με ανθρώπους από τον τόπο μας που δουλεύουν σε εμάς για χρόνια. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι να έχουμε ένα πολύ χαμηλό turnover υπαλλήλων και αυτό πιστεύουμε ότι οφείλεται και στο γεγονός ότι είμαστε σε θέση να παρέχουμε πέρα από πολύ καλές συνθήκες εργασίας και αντίστοιχα καλές συνθήκες διαμονής, διατροφής και άλλως προνομίων. Θέλουμε οι άνθρωποι μας να απολαμβάνουν τη φιλοξενία που οι ίδιοι καλούνται να προσφέρουν στους επισκέπτες μας. Πάντα λαμβάνουμε υπόψη μας ότι αυτοί οι άνθρωποι αφήνουν το σπίτι τους για να δουλέψουν μαζί μας, οπότε προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τους κάνουμε να νιώσουν οικεία.
Ποιο είναι το μυστικό του να παραμένεις επίκαιρος και να κατορθώνεις να κερδίζεις το ιδιαίτερα απαιτητικό και affluent κοινό σας κάθε χρόνο;
Ένα εντυπωσιακό, stylish ξενοδοχείο και μια ωραία θέα είναι χαρακτηριστικά που κάποιος μπορεί να βρει σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου, αν και φυσικά και εμείς οι ίδιοι φροντίζουμε να αναβαθμιζόμαστε συνεχώς, ώστε να ακολουθούμε τα πλέον υψηλά standards. Παρόλα αυτά η προσωπικότητα του ξενοδοχείου, είναι αυτό που μένει αξέχαστο στον επισκέπτη. Το καλωσόρισμα γνωρίζοντας το μικρό του όνομα, η καλημέρα που θα του πει οποιοσδήποτε μέσα στο ξενοδοχείο, οι μικρές εκπλήξεις που τον περιμένουν αλλά και η εξατομικευμένες υπηρεσίες είναι για εμένα το μυστικό της επιτυχίας.
Κατά τη γνώμη σας, ποια βασικά μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν ώστε να μην φτάσει το νησί, και η Οία, σε κορεσμό στο μέλλον;
Θεωρώ πως τα δύο βασικά ζητήματα που κυριαρχούν αυτή τη στιγμή είναι το πλήθος επισκεπτών που καταφθάνουν καθημερινά στο νησί από τα κρουαζιερόπλοια και η αυξημένη δόμηση. Για το πρώτο νομίζω πως θα πρέπει να γίνει ένας καλύτερος προγραμματισμός των κρουαζιερόπλοιων, ώστε να μην δημιουργούνται πρακτικά προβλήματα στο νησί, όπως η κίνηση στους δρόμους ,ώστε και οι επισκέπτες που επιλέγουν για τις διακοπές τους στο νησί μας και μένουν σε κάποιο ξενοδοχείο να έχουν μία αξέχαστη, ευχάριστη εμπειρία χωρίς απρόοπτα.
Όσον αφορά στο θέμα της δόμησης, θα πρέπει και γι’ αυτό να υπάρξει μία διαφορετική αντιμετώπιση και περιορισμός, ώστε να διατηρήσουμε την αυθεντικότητα του προορισμού. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το μοντέλο που υιοθέτησαν στην Ίμπιζα, όπου αντί για νέες μονάδες, η πολιτεία προώθησε την ανακαίνιση και αναβάθμιση υφιστάμενων καταλυμάτων, καταφέρνοντας έτσι να διατηρήσει το νησί την εικόνα του.
Οι επισκέπτες σας αποζητούν να δοκιμάσουν ελληνικές γεύσεις; Προτιμούν την απλότητα ή τις fine dining εμπειρίες;
Παρόλο που τα ξενοδοχεία μας έχουν δύο από τα πλέον επιτυχημένα και πολυβραβευμένα εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας στη Σαντορίνη, το Petra και το Elements, βλέπουμε τη στροφή στην απλότητα και την επιθυμία των επισκεπτών μας να ζήσουν την ανεπιτήδευτη, αυθεντική εμπειρία, δοκιμάζοντας την ελληνική κουζίνα που βασίζεται στις τοπικές πρώτες ύλες. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε ένα νέο εστιατόριο, το Omnia, σε μια μοναδική τοποθεσία με το καλύτερο ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη, οπού μπορεί κανείς να δοκιμάσει φρέσκο ψάρι και δημιουργικά πιάτα βασισμένα σε κλασσικές ελληνικές γεύσεις. Για εμένα ωστόσο, μία συνολική γαστρονομική εμπειρία για τον επισκέπτη θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο τις παραδοσιακές ταβέρνες όσο και τα fine dining εστιατόρια του νησιού, που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα Michelin- starred εστιατόρια του εξωτερικού.
Ποιο ήταν το βασικό «μάθημα» που πήρατε ως επιχειρηματίας από την εποχή του Covid;
Μάθαμε πως τίποτε δεν είναι δεδομένο. Αυτό το κοσμοϊστορική γεγονός, έφερε τα πάνω κάτω στον τουριστικό κλάδο και εμάς συγκεκριμένα, καθότι το βασικό μερίδιο των πελατών μας είναι Αμερικανοί. Αν και οι προκλήσεις ήταν πολλές, καταφέραμε να βγούμε νικητές και μάλιστα να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης μας και να βρούμε νέες ευκαιρίες στην Ευρωπαϊκή αγορά. Και ναι, αν και η Σαντορίνη δεν είναι ένας από τους προορισμούς που επισκέπτονται οι Έλληνες, μέσα στη συγκεκριμένη περίοδο εστιάσαμε ιδιαίτερα και στην τοπική αγορά.
Ποιο είναι το προσωπικό σας αγαπημένο από τα ξενοδοχεία σας και γιατί;
Όπως λένε, κανένας γονιός δε μπορεί να ξεχωρίσει τα παιδιά του! Κάθε ένα από τα "παιδιά" μου έχει κάτι που το κάνει ξεχωριστό. Το Canaves Boutique Hotel (που κάποτε ήταν και το σπίτι μου) έχει μία μοναδική αύρα και είναι ιδανικό για νέους που θέλουν μία ρομαντική απόδραση. Το Canaves Oia Suites, κοσμοπολίτικό, για τους πιο απαιτητικούς και affluent ταξιδιώτες, το Canaves Oia Sunday Suites, που έχει μια πολύ exclusive λογική, με μόλις 8 σουίτες και το Canaves Oia Epitome που είναι ένα μοναδικό καταφύγιο με κήπους, ιδιαίτερο design και είναι δίπλα, αλλά συγχρόνως τόσο μακριά από την πολύβουη Οία.
Σκέπτεστε στο μέλλον να βγείτε επιχειρηματικά και εκτός Σαντορίνης;
Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι καθώς ετοιμάζουμε την επέκταση του brand σε δύο ακόμα δημοφιλή νησιά, την Πάρο και τη Νάξο. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να προσφέρουμε και στους επισκέπτες αυτών των νησιών την αξέχαστη εμπειρία των Canaves.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου