Διπλωμένα όταν το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι, τα φτερά ανοίγουν όταν είναι σε ανοιχτό νερό. Έχουν ύψος 123 πόδια (37,5 μέτρα) και είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες.
Η ναυτιλιακή Cargill, η οποία έχει ναυλώσει το πλοίο, ελπίζει ότι η τεχνολογία θα βοηθήσει τη βιομηχανία να χαράξει μια πορεία προς ένα πιο πράσινο μέλλον.Τα πανιά WindWings έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και επομένως το αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον.
Εκτιμάται ότι η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για περίπου το 2,1% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).Το παρθενικό ταξίδι του Pyxis Ocean, από την Κίνα στη Βραζιλία, θα προσφέρει την πρώτη πραγματική δοκιμή των WindWings - και μια ευκαιρία να αξιολογηθεί εάν η επιστροφή στον παραδοσιακό τρόπο προώθησης πλοίων θα μπορούσε να είναι ο δρόμος προς τα εμπρός για τη μεταφορά φορτίου στη θάλασσα.
«Αυτό είναι ένα από τα πιο αργά έργα που έχουμε κάνει, αλλά χωρίς αμφιβολία με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τον πλανήτη», δήλωσε ο επικεφαλής John Cooper - ο οποίος εργαζόταν για την ομάδα της Formula 1 McLaren.
Πιστεύει ότι αυτό το ταξίδι θα είναι ένα σημείο καμπής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Προβλέπω ότι μέχρι το 2025 τα μισά νεότευκτα πλοία θα παραγγελθούν με αιολική πρόωση», είπε. «Ο λόγος που είμαι τόσο σίγουρος είναι οι εξοικονομήσεις σε καύσιμο - ενάμισι τόνοι καυσίμων την ημέρα. Αποκτήστε τέσσερα φτερά σε ένα σκάφος, εξοικονομείτε έξι τόνους καυσίμου, εξοικονομείτε 20 τόνους CO2 - ανά ημέρα. οι αριθμοί είναι τεράστιοι».
Η καινοτομία προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά τα ίδια τα φτερά κατασκευάζονται στην Κίνα. Ο κ. Cooper λέει ότι η έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη μείωση του κόστους του εισαγόμενου χάλυβα εμποδίζει την εταιρεία να τα κατασκευάσει εδώ. «Είναι κρίμα, θα ήθελα πολύ να τα κατασκευάσουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο», είπε στο BBC.
Οι ειδικοί λένε ότι η αιολική ενέργεια είναι μια πολλά υποσχόμενη περιοχή για εξερεύνηση, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να μειώσει τους εκτιμώμενους 837 εκατομμύρια τόνους CO2 που παράγει κάθε χρόνο. Τον Ιούλιο συμφώνησε να μειώσει τα αέρια που προκαλούν τη θέρμανση των πλανητών στο καθαρό μηδέν «έως ή γύρω στο 2050» - μια δέσμευση που οι επικριτές είπαν ότι ήταν άδολη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου