Η ανανέωση του διπλώματος οδήγησης θα κοστίσει ακριβά σε εκατομμύρια οδηγούς, που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος.
Αυτό θα συμβεί, επειδή το 2028, για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ.
Οι πρώτοι οδηγοί, που θα έρθουν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα, θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013, όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης, οι οποίες λήγουν το 2028.
Επίσης, όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης και εκείνοι θα πρέπει να περάσουν από τους γιατρούς, καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους, καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.
Ακριβή η ανανέωση του διπλώματος οδήγησης για τους οδηγούς
Το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ, διότι περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωση, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς.
Ωστόσο, από τον Ιανουάριο του 2022, η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας.
Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος), οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ, αλλά σίγουρα υπάρχουν και ορισμένοι γιατροί που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ.
Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν, αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.
Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία, που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Στην Ελλάδα, φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα, καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς, αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα, ένας 18χρονος, που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013, θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών.
Δηλαδή ο νέος οδηγός, θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη, καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ, ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015, λόγω φθοράς ή απώλειας, τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς, ασχέτως την ηλικία του, που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών.
Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη, ανεξάρτητα την ηλικία του, έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα, η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών, η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.