Με την ολοκλήρωση των Πανελληνίων Εξετάσεων κάθε χρόνο ξεκινά για χιλιάδες νέους ανθρώπους η αναζήτηση του γνωστικού αντικειμένου, που θέλουν να σπουδάσουν και πάνω στο οποίο θέλουν μετέπειτα να εργαστούν.
Στην αναζήτηση αυτή συνυπολογίζεται μία σειρά παραμέτρων, μεταξύ των οποίων μπορεί να είναι και η τοποθεσία ενός Πανεπιστημιακού ιδρύματος.
Δεν είναι λίγοι και λίγες, όμως, εκείνοι και εκείνες που πιστεύουν πως οι σχολές που βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα είναι καλύτερες από τις σχολές της Περιφέρειας. Σε ποιο βαθμό ισχύει αυτή η εκτίμηση;
Το ερώτημα αυτό προσπαθούν να απαντήσουν μιλώντας στο CNN Greece, ο γενικός γραμματέας ανώτατης εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέας- Ιωάννης Ζώρας, η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Άννα Μπατιστάτου, ο αντιπρύτανης Προγραμματισμού, Διοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Δημήτριος Μυλωνάκης καθώς και οι πρόεδροι των Τμημάτων Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (ΛΟΧΡΗ) και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ΔΕΟ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Στέφανος Γιακουμάτος και Θεόδωρος Κοτσιλιέρης.
Γιατί, λοιπόν, τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που βρίσκονται στην Περιφέρεια δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν εκείνα που βρίσκονται στην πρωτεύουσα;
Ο γενικός γραμματέας ανώτατης εκπαίδευσης, κ. Ζώρας επισημαίνει ότι «το κάθε πανεπιστήμιο ανεξαρτήτως του που βρίσκεται έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει δικά του προγράμματα σπουδών, καινοτόμα αντικείμενα που έχουν ζήτηση στην αγορά και έτσι ως τέτοιες οντότητες ακαδημαϊκές πρέπει να τα βλέπουμε».
Όπως εξηγεί «μπορεί το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων, για παράδειγμα, να αναπτύξει ένα Τμήμα Υπολογιστών, πολύ καλύτερο από την Αθήνα».
Σε αυτό το πλαίσιο, διευκρινίζει πως «τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι πληθυσμιακά σε πλεονεκτική θέση, άρα και σε δυνατότητες και σε ευκαιρίες εργασίας, αλλά πρέπει να αλλάξει αυτό το κλίμα της ανισόρροπης ανάπτυξης της ακαδημαϊκής με την έννοια του κέντρου και της περιφέρειας».
Στην ανάταξη της ανισόρροπης αυτής ακαδημαϊκής ανάπτυξης, ο κ. Ζώρας σημειώνει πως συμβάλλουν «χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ, η ενίσχυση γραφείων διασύνδεσης, τα βιομηχανικά διδακτορικά, οι επισκέπτες καθηγητές και μην ξεχνάμε ότι πολλοί επιστήμονες παραμένουν και διεκδικούν και μία ακαδημαϊκή καριέρα».
Ακόμη, αναφέρθηκε στη σημασία των υποδομών για τις οποίες επεσήμανε, πως αυτές δεν αφορούν αμιγώς τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, αλλά και τις φοιτητικές εστίες, που αποτελούν μεγάλο κίνητρο για την μετακίνηση των φοιτητών από την μόνιμη κατοικία τους.
«Γιατί είναι καλό να λέμε πως τα πανεπιστήμια δεν χαρακτηρίζονται από τη γεωγραφική τους τοποθεσία, αλλά πρέπει να έχουν και υποδομές για να υποδεχτούν ένα φοιτητή, διότι το πρόβλημα της φοιτητικής στέγης είναι αρκετά σημαντικό». Σε αυτή τη βάση, μας ενημέρωσε πως βρίσκεται σε επεξεργασία η δημιουργία περίπου 8.000 κλινών σε όλη την Ελλάδα.
Γιατί να επιλέξει κανείς το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Από την πλευρά της, η πρύτανης, κ. Μπατιστάτου, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αξίζει ένας νέος άνθρωπος να επιλέξει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για τις σπουδές του, αναφέρει πως πρόκειται για ένα ίδρυμα δυναμικό και ανθρωποκεντρικό. Οι πανεπιστημιουπόλεις που διαθέτει, εκ των οποίων οι δύο βρίσκονται στην πόλη των Ιωαννίνων (Πανεπιστημιούπολη Α και Β) και στις οποίες βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος των Τμημάτων και των σχολών, δίνουν τη δυνατότητα της καθημερινής αλληλεπίδρασης των φοιτητών και των καθηγητών.
«Όλοι οι φοιτητές μας είναι μαζί και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί ενισχύει αυτό που νομίζουμε πως είναι το ''hallmark'', το σήμα κατατεθέν του Πανεπιστημίου μας, τη διεπιστημονικότητα. Η γεωγραφική εγγύτητα επιτρέπει, δηλαδή, τη διενέργεια διεπιστημονικών συνεργασιών, κυρίως σε μεταπτυχιακό επίπεδο, χαρακτηριστικό για το οποίο είμαστε γνωστοί και στο εξωτερικό», όπως εξηγεί.
Παράλληλα, επισημαίνει πως ένα από τα πλεονεκτήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έναντι των ιδρυμάτων που βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι το γεγονός πως «βρισκόμαστε 8 χιλιόμετρα από την πόλη, ενώ ταυτόχρονα, ένα ποσοστό των φοιτητών/ τριών μπορούν να μένουν στις εστίες, καθώς διαθέτουμε πάνω από 1.000 δωμάτια στην Πανεπιστημιούπολη «Α» και ταυτόχρονα έχουμε δωρεάν σίτιση για πάνω από το 95% των φοιτητών. Σε εποχές κρίσης, αυτό είναι πολύ σημαντικό».
Επιπλέον, τονίζει πως γίνονται προσπάθειες να κρατηθούν χαμηλές οι τιμές των εισιτηρίων, ή να υπάρχουν επιδοτήσεις των εισιτηρίων για τους φοιτητές από το ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις τους στο Πανεπιστήμιο».
«Παράλληλα, είναι ένα μεσαίου μεγέθους και ανθρώπινο Πανεπιστήμιο, στο οποίο αναπτύσσεται μία ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στους φοιτητές και τους διδάσκοντες και μία έντονη αίσθηση ακαδημαϊκής κοινότητας» αναφέρει.
Ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος για τους νέους και τις νέες είναι και η φοιτητική ζωή με τον κ. Μυλωνάκη να σημειώνει πως «οι πόλεις του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου προσφέρονται για μία έντονη και γεμάτη φοιτητική ζωή».
Σχολή Διοίκησης Πανεπιστημίου Πελοποννήσου: Υψηλό επίπεδο σπουδών
Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι τοποθετήσεις των προέδρων των Τμημάτων Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (ΛΟΧΡΗ) και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ΔΕΟ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Στέφανος Γιακουμάτος και Θεόδωρος Κοτσιλιέρης.
Ο πρόεδρος του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της Σχολής Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, κ. Γιακουμάτος αναφέρθηκε στις διακρίσεις του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος, τα μαθήματα του οποίου έχουν πιστοποιηθεί τόσο από τον Διεθνή Οργανισμό Λογιστικής (ACCA), όσο και από το Σώμα Ορκωτών Λογιστών Ελλάδος (ΣΟΕΛ).
Όπως εξηγεί «μέσω των πιστοποιήσεων αυτών, όταν ένας φοιτητής περνάει το μάθημα, περνάει και τη δική του διαδικασία πιστοποίησης».
Ταυτόχρονα, προσφέρεται ένα πολύ φιλικό περιβάλλον, καθώς η Καλαμάτα, στην οποία εδρεύει το Τμήμα, διαθέτει υψηλή ποιότητα ζωής, ασφάλεια, χαμηλές τιμές, στοιχεία που την κάνουν έναν τόπο ελκυστικό για τους νέους για να ξεκινήσουν τη φοιτητική τους ζωή.
«Πέραν του υψηλού επιπέδου προπτυχιακών σπουδών, το Τμήμα διαθέτει επίσης υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακές σπουδές, με ζήτηση στην αγορά και μεγάλη ανταπόκριση στους αποφοίτους» προσθέτει.
Ο πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, κ. Κοτσιλιέρης, από την πλευρά του σημειώνει ότι συνολικότερα «το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου είναι από τα νεότερα της χώρας, βρίσκεται σε έξι πόλεις, εκ των οποίων δύο μεγάλα αστικά κέντρα και θεραπεύει μία ποικιλία γνωστικών αντικειμένων.
Στη σχολή Διοίκησης «διαρκώς εμπλουτίζουμε τα προγράμματα σπουδών με τις εξελίξεις της αγοράς και ενισχύουμε το διδακτικό μας προσωπικό». Συμπληρώνει δε, ότι «έχουμε ενισχύσει τις γέφυρες με την αγορά εργασίας και σε συνδυασμό με το ευρύτερο περιβάλλον κοινωνικό της πόλης, αξίζει τον κόπο ένα παιδί να επιλέξει το δικό μας Πανεπιστήμιο για να σπουδάσει».
Ποια εφόδια αποκτούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες για την αγορά εργασίας
Απαντώντας στο ερώτημα της εργασιακής προοπτικής, που μπορεί να έχουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους σε κάποιο από τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η κ. Μπατιστάτου σημειώνει:
«Σχεδόν όλα τα προγράμματα σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το 90% αυτών, έχουν αξιολογηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) με Α, που σημαίνει ότι διαθέτουμε υψηλού επιπέδου προπτυχιακή εκπαίδευση, η οποία συνεχώς επικαιροποιείται, ως προς τις σύγχρονες τάσεις της επιστήμης, καθώς και της αγοράς εργασίας».
Επιπλέον, αναφέρει πως «έχουν ενισχυθεί οι δομές εκείνες, όπως είναι η Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) και η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ), προκειμένου να φέρουμε σε επαφή τους φοιτητές με την αγορά εργασίας, ενώ κάθε χρόνο πραγματοποιούνται ''Ημέρες Καριέρας''. Σε αυτές δίνουν συνεντεύξεις, μαθαίνουν τι πρέπει να γράφει ένα βιογραφικό, πως να παρουσιάσει κανείς τα προσόντα του καλύτερα».
Στο ίδιο πλαίσιο, σύμφωνα με την πρύτανη συμβάλλει και ο θεσμός της Πρακτικής Άσκησης, «με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να μπορούν να κάνουν πρακτική στο Νοσοκομείο, σε εταιρείες και έτσι να χτίσουν μια ιδέα για την αγορά εργασίας, με πολλούς και πολλές, μάλιστα, όταν αποφοιτούν να πηγαίνουν να εργαστούν εκεί όπου έκαναν την πρακτική τους άσκηση».
Παράλληλα, επισημαίνει πως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που το 2024 θα κλείσει τα 60 χρόνια λειτουργίας του, διαθέτει υψηλό επίπεδο διδασκαλίας, έρευνας και ένα Πανεπιστήμιο, γνωστό για τις διεπιστημονικές τους συνεργασίες.
Όπως εξηγεί, δε, «συνεργασίες αποδοτικές στο εξωτερικό, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Αμερική και στην Ασία, γεγονός που οφείλεται στο διδακτικό προσωπικό, που έχει δημιουργήσει αυτούς τους στενούς δεσμούς, πάνω στους οποίους ωφελούνται οι ίδιοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, όπως για παράδειγμα είναι το πρόγραμμα Erasmus».
«Οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Κρήτης διαπρέπουν σε Ελλάδα και Εξωτερικό»
Με τη σειρά του, κ. Μυλωνάκης αναφέρει ότι «οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Κρήτης λόγω και της εξαιρετικής φήμης του Πανεπιστημίου βρίσκουν σχετικά εύκολα διεξόδους είτε αποφασίσουν να συνεχίσουν για μεταπτυχιακές σπουδές είτε στην αγορά εργασίας. Υπάρχουν εκατοντάδες απόφοιτοί μας που διαπρέπουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
Για να επιτευχθούν, όμως, όσα ανέφερε ο αντιπρύτανης, έχει ληφθεί μία σειρά πρωτοβουλιών, απαραίτητων για την καθοδήγηση των φοιτητών και των φοιτητριών.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μυλωνάκης σημειώνει ότι, το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει αναπτύξει μία σειρά από θεσμούς και δράσεις που βοηθούν τον φοιτητή και τη φοιτήτρια στην ομαλότερη δυνατή ένταξή τους στην αγορά εργασίας».
Εξηγώντας, αναφέρει: «Η Δομή Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας συντονίζει ενέργειες που προωθούν τις ευκαιρίες απασχόλησης και σταδιοδρομίας, παρέχοντας καθοδήγηση και υποστήριξη από την αρχή των σπουδών έως και μετά την απονομή του πτυχίου, μέσα από ατομική ή ομαδική συμβουλευτική σταδιοδρομίας, επαγγελματικές συμβουλές, εκδηλώσεις γνωριμίας με εταιρείες, ενημερωτικές εκδηλώσεις επιλογής μεταπτυχιακού προγράμματος αλλά και στοχευμένα σεμινάρια αναζήτησης εργασίας».
Σε αυτή την κατεύθυνση, επίσης, σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης αποτελεί η Πρακτική Άσκηση, κατά την οποία «οι φοιτητές και οι φοιτήτριές μας έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν τις ακαδημαϊκές γνώσεις με εργασιακή εμπειρία και να αποκτήσουν μία πρώτη επαφή με το εργασιακό περιβάλλον πριν ακόμα πάρουν το πτυχίο τους».
Εκτός αυτών, αναφέρθηκε και στον νέο θεσμό που ξεκίνησε το Πανεπιστήμιο Κρήτης το 2022, την Ημέρα Καριέρας «όπου οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με δεκάδες δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και να μιλήσουν με εκπροσώπους τους».
Η εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των Τμημάτων της Σχολής Διοίκησης
Αναφορικά με τα εφόδια, που παρέχει το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ο κ. Γιακουμάτος, αναφέρει πως «προσφέρεται ένα πρόγραμμα σπουδών αποδεκτό από τον επαγγελματικό χώρο. Τα μαθήματα είναι επιλεγμένα ούτως ώστε να είναι αποδεκτά από το χώρο αυτό».
Για το σκοπό αυτό, όπως εξηγεί «έχει δημιουργηθεί μία Επιτροπή (committee) από επαγγελματίες της αγοράς, στελέχη υψηλού επιπέδου επιχειρήσεων, που έχουν συνεισφέρει στη διαμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών».
Οι επαγγελματικοί τομείς στους οποίους εστιάζει το ΛΟΧΡΗ είναι «εκείνος της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς εκεί εκτιμάται πως βρίσκεται το μέλλον των Χρηματοοικονομικών, και στη Λογιστική δίνεται έμφαση στη Μηχανογραφημένη Λογιστική, στα Πληροφοριακά Συστήματα, στην Μηχανοργάνωση και στη Λογιστική».
Εν συνεχεία, ο κ. Κοτσιλιέρης, τονίζει ότι το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών αποτελεί ένα εκ των τριών Τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών στη χώρα. Επισημαίνει, όμως, ότι αποτελεί «το μόνο Τμήμα, το οποίο αναγνωρίζει ότι θα πρέπει να υπάρχει ώσμωση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, τόσο γιατί τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από τον ιδιωτικό τομέα είναι παγιωμένα και μπορούν να εφαρμοστούν στον τομέα των οργανισμών του δημοσίου, όσο και γιατί ο δημόσιος τομέας, ίσως είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες».
«Δυνατό χαρτί αποτελεί και η εφαρμογή των γνώσεων που αποκτούν τα παιδιά υπό το πρίσμα των νέων τεχνολογιών. Το βασικό εργαλείο με το οποίο καλείται κανείς να λάβει αποφάσεις είναι τα μαθηματικά και η πληροφορική. Προσπαθούμε να δώσουμε τις βάσεις στα παιδιά να χρησιμοποιήσουν μαθηματικά εργαλεία με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και αυτά τα εργαλεία ακριβώς να τα εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους, στο εργασιακό περιβάλλον» προσθέτει.
Πώς συμβάλλουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στην τοπική κοινωνία
Ο γενικός γραμματέας ανωτάτης εκπαίδευσης κ. Ζώρας, ερωτώμενος για το ρόλο που διαδραματίζουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στις τοπικές κοινωνίες, σημειώνει πως «τα Πανεπιστήμια που βρίσκονται εκτός των αστικών κέντρων συμβάλλουν πάρα πολύ στις τοπικές κοινωνίες».
Διευκρινίζει όμως, ότι, «ο ρόλος τους δεν είναι η ανάπτυξη της κοινωνίας με την αριθμητική έννοια την αριθμητική. Ο στόχος είναι ακαδημαϊκός, τα Πανεπιστήμια, δηλαδή, να μπορούν να προσελκύουν ενδιαφέροντες επιστήμονες και να έχουν μία προβολή» και εξηγεί πως «το ενδιαφέρον στην ανάπτυξη ενός Τμήματος εστιάζεται στην ακαδημαϊκή σοβαρότητα και μέσω αυτής θα αναπτυχθούν και εμπορικές και κοινωνικές δομές».
Το Πανεπιστημίο Ιωαννίνων «φρουρός» της πόλης
Η πόλη αναγνωρίζει το Πανεπιστήμιο σαν ζωντανό σημείο ανάπτυξης της πόλης, επισημαίνει η κ. Μπατιστάτου, ενώ συμπληρώνει πως «είμαστε η πόλη που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών ανά μόνιμους κατοίκους, καθώς το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διαθέτει περίπου 30.000 φοιτητές και φοιτήτριες - συμπεριλαμβανομένων και των υπολοίπων πόλεων. Αυτό καθιστά την πόλη, ζωντανή από τον φοιτητικό κόσμο, αλλά και μια πόλη ασφαλή».
«Η Ήπειρος έχει αρχίσει να γίνεται κοσμοπολίτικη, με ενδιαφέρουσες εκθέσεις, καλλιτεχνικά δρώμενα, αθλητικές δραστηριότητες και τουριστικά έχει αναπτυχθεί, επίσης, πολύ. Είναι, λοιπόν, ένας τόπος όμορφος και ζωντανός να ζεις».
Στο μεταξύ, γίνονται προσπάθειες το ίδρυμα να μετατραπεί «σε «Πράσινο Πανεπιστήμιο», ένα Πανεπιστήμιο, δηλαδή, που δεν θα είναι ενεργοβόρο, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η ποιότητα ζωής, το «wellbeing» των φοιτητών μας. Και αυτό γιατί δεν μας ενδιαφέρει μόνο η κατάταξη, που βρισκόμαστε ήδη ψηλά στα rankings για την έρευνα, τη διδασκαλία και το περιβάλλον μας, αλλά μας ενδιαφέρει και η ποιότητα ζωής των φοιτητών».
Η συμβολή του Πανεπιστημίου Κρήτης στην «αναγέννηση» του νησιού
Σύμφωνα με τον κ. Μυλωνάκη, η συμβολή του Πανεπιστημίου Κρήτης στην τοπική κοινωνία «είναι καταλυτική από πολλές απόψεις. Οικονομικά, γιατί οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αποτελούν μία σημαντική ένεση στην τοπική οικονομία γενικά και ειδικότερα στους τομείς της στέγης, της σίτισης, της διασκέδασης».
«Πολιτισμικά και ακαδημαϊκά το Πανεπιστήμια Κρήτης έχει βοηθήσει στην αναγέννηση και αναβάθμιση των πόλεων του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου μέσα από τις πολιτιστικές δράσεις των φοιτητών, τα διεθνή συνέδρια και τα summer schools που διοργανώνονται, τα σεμινάρια του Πανεπιστημίου στις δύο πόλεις, τα πέντε μουσεία που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του» αναφέρει.
Ταυτόχρονα, επεσήμανε τη συμβολή του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου στην «ριζική αναβάθμιση της υγειονομικής φροντίδας στην Κρήτη γενικότερα».
«Το Πανεπιστήμιο ο πνεύμονας μιας πόλης»
Από την πλευρά του ο κ. Στεφανάτος, επισημαίνει ότι το Πανεπιστήμιο «φέρνει στην τοπική κοινωνία νέους ανθρώπους, νέες ιδέες, ανάγκη να γίνουν πράγματα, δραστηριότητες. Είναι ο πνεύμονας μιας πόλης».
Εξηγώντας, αναφέρει: «γι’ αυτό βλέπετε πόλεις πολύ μικρές να αγωνίζονται πολύ άγρια όταν καταργούνται τα Πανεπιστήμιά τους, όπως για παράδειγμα στη Σπάρτη. Πέρα από τα χρήματα, το Πανεπιστήμιο φέρνει τη ζωή. Βλέπεις να κινείται η πόλη ολόκληρη».
Στη συνέχεια, ο κ. Κοτσιλιέρης συμπληρώνει ότι «τα δύο Τμήματα έχουμε Μνημόνια συνεργασίας με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας και το Επιμελητήριο Λακωνίας, με το Δήμο, την Περιφέρεια, λειτουργούμε ως τεχνικός σύμβουλος, με τις απαραίτητες συνέργειες και για τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου».
Ένα ακόμη πλεονέκτημα για τις τοπικές κοινωνίες, είναι η «δυνατότητα διοργάνωσης ημερίδων, για τις οποίες σε μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία είναι πολύ πιο εύκολο οι δημότες να ενημερωθούν και να τις παρακολουθήσουν. Αυτό εμπλουτίζει τις γνώσεις των κατοίκων».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης των χώρων του Πανεπιστημίου για την ίδια την τοπική κοινωνία. Με τον τρόπο αυτό το ίδρυμα ανοίγει σε όλη την τοπική κοινωνία.
Ειδικότερα, ο κ. Κοτσιλιέρης σημειώνει «συζητάνε όλοι για την ρομποτική. Πριν από 3 χρόνια στα πλαίσια εργαστηρίου του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο διάρκειας 4 μηνών σε καθηγητές σε πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη ρομποτική. Το Πανεπιστήμιο έχει τα εργαλεία και τον κόσμο να πάρει τέτοιες πρωτοβουλίες».
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης στις διεθνείς κατατάξεις
Ταυτόχρονα, ο αντιπρύτανης Προγραμματισμού, Διοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Μυλωνάκης, μας εξήγησε γιατί αξίζει ένας νέος και μία νέα να επιλέξουν το Πανεπιστήμιο της Κρήτης για να σπουδάσουν.
«Το Πανεπιστήμιο της Κρήτης είναι ένα νέο και δυναμικό πανεπιστήμιο, το οποίο κατατάσσεται στην πρώτη θέση μαζί με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην κατάταξη της Times Higher Education World University Rankings για το 2023. Σύμφωνα με την ίδια κατάταξη το Πανεπιστήμιο Κρήτης βρίσκεται στο 2% των καλύτερων Πανεπιστημίων στον κόσμο, και ανάμεσα στα 100 καλύτερα νέα πανεπιστήμια με ηλικία κάτω των 50 ετών».
Επιπλέον, υπογραμμίζει πως «πέραν των διεθνώς αναγνωρισμένων επιδόσεών του στην έρευνα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα της διδασκαλίας, γεγονός που αντανακλάται στην κατάταξή του ως το 61ο Πανεπιστήμιο στον κόσμο στον τομέα «Ποιοτική Εκπαίδευση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου