Σαν σήμερα τον Ιούλιο του 1992, έφυγε από την ζωή η Τζένη Καρέζη, μία από τις πιο εμβληματικές Ελληνίδες ηθοποιούς του κινηματογράφου και του θεάτρου μας, που πρωταγωνίστησε για σειρά ετών σε μεγάλο αριθμό θεατρικών παραστάσεων και ταινιών, μαζί με σπουδαίους άλλους ηθοποιούς.
Η Ευγενία Καρπούζη, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Ιανουαρίου 1934 και πέθανε στις 27 Ιουλίου του 1992, νικημένη από την επάρατο νόσο.
Μια από τις μεγαλύτερες πρώτες επιτυχίες της Καρέζη που έμεινε στην ιστορία, όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Μίλτου Α. Λιδωρίκη «Κώστας Μουσούρης-Πάθος Θεάτρου» (Εκδόσεις Καστανιώτη) ήταν στην παράσταση «Φανή», του Μαρσέλ Πανιόλ τον Οκτώβριο του 1961, με πρωταγωνιστή τον Κώστα Μουσούρη και την Τζένη Καρέζη.
Οι κριτικές της εποχής ήταν ιδιαίτερα θετικές. Για την εμφάνιση αυτή της Τζένης Καρέζη, ο ‘Αγγελος Τερζάκης, όπως αναφέρει ο Μίλτος Λιδωρίκης είχε γράψει στο «Βήμα»: «Ύστερα από την Αδέλα στο θεατρικό έργο “Το σπίτι της Μερνάρντα ‘Αλμπα”, η Φανή είναι θαρρώ η πιο άρτια σύνθεση που μας έχει δώσει ίσαμε σήμερα η Τζένη Καρέζη». Η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση με πρωταγωνίστρια την Καρέζη και τον Μουσούρη έκοψε περισσότερα από 55.000 εισιτήρια, συμπληρώνοντας 193 παραστάσεις. Έπαιξαν επίσης οι ηθοποιοί Σ. Ξενίδης, Μ. Χρηστίδης, Γ. Βογιατζής, Α. Ντούζος, Β. Μεταξά, Γ. Γιολδάσης, Γ. Παππάς, Μ. Λαμπρινού, Γ. Λευτεριώτης, Ν. Κεδράκας.
Στην ιστορία έμεινε και φωτογραφία της Καρέζη με τον Μουσούρη από την συγκεκριμένη παράσταση από τον «Elite», τον ιεροφάντη της φωτογραφικής τέχνης – κατά κόσμον Τάσο Κουτσούκο, όπως αναφέρεται στο βιβλίο «Elite – Μια επωνυμία που έγινε όνομα και ιστορία του Θεάτρου», του Μίλτου Α. Λιδωρίκη (Εκδόσεις «Παρουσία».) Ο Elite υπήρξε ο φωτογράφος των περισσοτέρων κορυφαίων Ελλήνων ηθοποιών και των θεατρικών τους παραστάσεων των δεκαετιών 1950 έως το 1980 και πολύτιμος συνεργάτης του Κώστα Μουσούρη για 25 ολόκληρα χρόνια. Είχε πει χαρακτηριστικά ο «Elite» στον Μίλτο Λιδωρίκη: «Φωτογραφίζοντας την παράσταση εισπράττεις το έργο, τη σκηνοθεσία, τον ηθοποιό, το σκηνικό, τον φωτισμό. Όλα αυτά πρέπει να τα απεικονίσεις με τον φακό χωρίς να τα προδώσεις αλλά και χωρίς να επέμβεις. Στο πορτρέτο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο φωτογράφος έχει την ευθύνη να σκηνοθετήσει. Αυτός τοποθετεί, αυτός φωτίζει, αυτός πρέπει να έχει το ταλέντο να εκμαιεύσει το καλύτερο αποτέλεσμα. Και γι’ αυτό χρειάζεται επικοινωνία με τον άνθρωπο που κάθεται απέναντι από τον φακό».
Για την ιστορία αναφέρεται τι είχε πει ο Κώστας Μουσούρης για το επάγγελμα του ηθοποιού και όλους όσους αναδείχθηκαν από το θέατρο του: «Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι ίσως το μόνο που δεν σηκώνει ρουσφέτι! Και όταν κολακευτικά μού λένε ότι «έβγαλα» πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες τούς απαντώ ότι κανένας σκηνοθέτης και κανένας, όσο ισχυρός και να είναι, θεατρικός οργανισμός δεν μπορεί να καθιερώσει πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες. Μπορεί να διέβλεψα το ταλέντο τους και τα το ανέδειξα ως σκηνοθέτης με το κατάλληλο έργο. Το ταλέντο όμως δεν θα έμενε κρυφό, θα ξεπηδούσε από το παλκοσένικο! Το ταλέντο πρώτα πηγάζει. μετά αντλείται και με σκληρή δουλειά διαμορφώνεται».
Οι σπάνιες φωτογραφίες της Τζένης Καρέζη
Με αφορμή την ημέρα θανάτου της Τζένης Καρέζη δύο φωτογραφίες που μέχρι και σήμερα δεν είχαν έρθει στην επιφάνεια δημοσιεύθηκαν στον λογαριασμό που φέρει το όνομα του Κλεισθένη Δασκαλάκου στο Instagram.
«31 χρόνια χωρίς την Τζένη Καρέζη και το Studio Κλεισθένης τη θυμάται με αγάπη και δυο αδημοσίευτες φωτογραφίες μέσα από το φακό του Κλεισθένη όπου την βλέπουμε μαζί με τον αείμνηστο Λάμπρο Κωνσταντάρα» γράφει η λεζάντα των φωτογραφιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.