Το δυστύχημα των Τεμπών ενεργοποίησε την ελληνική κοινωνία, αλλά και αποκάλυψε το μεγαλείο της αθλιότητας που επικρατεί στη χώρα. Μόλις λίγο καιρό μετά, η κατάσταση και υπό τη σκιά των αδικοχαμένων ανθρώπων, δείχνει μόνο χειρότερη.
Αρχικά θυμίζουμε ότι στις αρχές Απριλίου με νωπές τις μνήμες (όπως και τώρα) από τους τουλάχιστον 57 νεκρούς και το ένα πολιτικό φιάσκο να διαδέχεται το άλλο μαθαίναμε ότι:
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι», το έγγραφο έχει χθεσινή ημερομηνία (εννοεί 31 Μαρτίου) και αναφέρει πως από το 62 μέχρι μέχρι 69χλμ. στη γραμμή Ειδομένης δεν υπάρχει ραδιοκάλυψη, άρα τα τρένα κινούνται στα «τυφλά»!
Το έγγραφο αυτό έρχεται μετά από δεκάδες «καμπανάκια» που είχαν χτυπήσει στην κυβέρνηση Μητσοτάκη σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τόσο πριν όσο και μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Υπενθυμίζεται ότι πολλές ήταν κατά καιρούς οι καταγγελίες συνδικαλιστών, οι επιστολές διαμαρτυρίας και τα εξώδικα, ότι τον Δεκέμβριο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) είχε στείλει επιστολή στις 13 Δεκεμβρίου του 2021, μέσω της οποίας προειδοποιούσε για κινδύνους και ζητήματα ασφαλείας ενώ τέσσερις μέρες πριν την σύγκρουση των τρένων, η ΡΑΣ έστειλε στο υπουργείο Μεταφορών αίτημα ενημέρωσης για το προσωπικό του ΟΣΕ και το κατά πόσο λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, μετά τα τελευταία περιστατικά εκτροχιασμών.
Στο μεταξύ, η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων αποτελεί ένα τεράστιο φιάσκο όπως επιβεβαιώνουν και οι μηχανοδηγοί που λαμβάνουν απίστευτες οδηγίες για σβηστά φωτόσημα, δυσκολία στις επικοινωνίες ακόμα και χόρτα και σκουπίδια στις ράγες ενώ σε πιο πιο πρόσφατη καταγγελία τους αναφέρουν πως επτά διαβάσεις παραμένουν εκτός λειτουργίας και χωρίς φύλαξη.
Εκτός αυτού είχαμε ήδη μάθει ότι:
Ένα έγγραφο-βόμβα αποκάλυψε ο ΑΝΤ1, σύμφωνα με το οποίο, το σύστημα επικοινωνίας των μηχανοδηγών για τον σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, ήταν έτοιμο από το 2018, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ!
Από τότε λοιπόν μπήκε στη ζωή μας η συζήτηση για το σύστημα τηλεδιοίκησης και τότε μάθαμε ότι:
Η πυρκαγιά που είχε πιάσει τον Ιούλιο του 2019 και εξουδετέρωσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, ήταν μία φωτιά που είχε πιάσει σε έναν γειτονικό κόμβο σε ένα παλιό εργοστάσιο ζάχαρης.
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, κατέστρεψε μεγάλο εξοπλισμό ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς, το σύστημα τηλεδιοίκησης θα μπορούσε να φτιαχτεί με το ποσό των 5.000 ευρώ.
Το 2019 που έγινε η φωτιά θα μπορούσε να αποκατασταθεί καθώς έχει σταματήσει η υλοποίηση του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης, η οποία ξεκινήσει το 2020.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, οι σταθμάρχες είχαν πει πως εάν υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί το λάθος όπως και είχαν καταφέρει να σωθούν από λάθη με τα κλειδιά σε άλλες περιπτώσεις, αλλά από το 2019 αυτό σταμάτησε.
Οι άνθρωποι του ΟΣΕ και οι μηχανοδηγοί εκφράζουν την άποψη πως ο ρυθμιστής έλξης – αυτός που κατάλαβε την διακοπή ρεύματος και ειδοποίησε – θα μπορούσε να διαπιστώσει πως υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις φορτίων στην ίδια γραμμή και θα μπορούσε να ειδοποιήσει. Όμως φαίνεται ότι το φαινόμενο της κατανάλωσης φορτίων στην ίδια γραμμή μπορεί να συμβεί και όταν δύο τρένα κινούνται παράλληλα στις δύο γραμμές.
Έτσι λοιπόν και γνωρίζοντας πως για 5000 ευρώ ( τις βενζίνες και ούτε από τα σκάνδαλα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το ένα πίσω από το άλλο) μαθαίνουμε τις τελευταίες ώρες ότι:
Έκαναν έκτακτη αγορά στον ΟΣΕ, τη μέρα που η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τεμπη εξέδωσε πόρισμα-«καταπέλτη» για τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη!
Σύμφωνα με το έγγραφο που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, η νέα διοίκηση του ΟΣΕ κάνει λόγο για έκτακτες ανάγκες και δίνει εντολή για δαπάνη 3.402,00 ευρώ για την προμήθεια ενός καταστροφέα εγγράφων, ενός φορητού υπολογιστή και μιας κινητής συσκευής.
Σε σχόλιό του ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας τονίζει ότι εδώ και χρόνια δεν έχει αγοραστεί ένας αναμεταδότη VHF, αλλά τρέχουν να αγοράσουν καταστροφέα εγγράφων. «Γιατί βρε, τι έκτακτο και επείγον έχουμε;» διερωτάται ο κ. Γενιδούνιας.
«Στον ΟΣΕ ένα αναμεταδότη VHF για την Παιανία δεν μπορούσαν να αγοράσουν χρόνια τώρα(ψάχνουν ανταλλακτικά μας είπαν). Αγοράζουν όμως “για έκτακτες-επείγουσες ανάγκες” ένα καταστροφέα εγγράφων. Δηλαδή γελάς από τα κλάματα. Καταστροφέας εγγράφων. Γιατί βρε, τι έκτακτο και επείγον έχουμε;» αναφέρει ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών.
Δηλαδή λίγο-πολύ μεταξύ ραδιοεποικινωνίας και καταστροφέα εγγράφων, επιλέχθηκε το δεύτερο, τη στιγμή που υπάρχει πόρισμα καταπέλτης και τουλάχιστον 57 νεκροί.
Φαίνεται τελικά πως η λαϊκή ρύση “Πρόσεξε να μην σκιστείς από καμιά σελίδα” να αξιολογείτε ως πρωτίστης σημασίας και δη την παρούσα στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου