Από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη, το βασικό αίτημα της κοινωνίας ήταν να αποδοθεί δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν όλοι οι υπεύθυνοι, ακόμα και σε ανώτερο επίπεδο είτε στις διοικήσεις των εταιρειών που εμπλέκονται στον Σιδηρόδρομο είτε ακόμα και σε πολιτικό επίπεδο.
Από πολύ νωρίς βρέθηκε στο στόχαστρο ο μοιραίος σταθμάρχης της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος και προφυλακίστηκε για τη φονική σύγκρουση των τρένων. Το «ανθρώπινο λάθος» επιχειρήθηκε να «καλύψει» την αλυσίδα λαθών που οδήγησε στην τραγωδία.
Ωστόσο, οι συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες των πολιτών, δεν έχουν προς το παρόν επιτρέψει να βγουν από κάδρο των ευθυνών οι διοικήσεις αλλά και οι πολιτικοί που απο καιρό επέτρεψαν στις παθογένειες να «ανθίσουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η τραγωδία που γεννά ανησυχία
Μέχρι στιγμής, έχουν κληθεί από τη Δικαιοσύνη -εκτός από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη- οι σταθμάρχες της μοιραίας βάρδιας και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ. Οι δύο σταθμάρχες, που απολογήθηκαν ήδη, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν υποχρέωσή τους να μείνουν μέχρι τις 11 καθώς εν ολίγοις μεταξύ 22:00 και 23:00 αυτό που έπρεπε να κάνουν ήταν να παραδώσουν στον επόμενο.
Εκκρεμεί η απολογία του επιθεωρητή της Λάρισας, ο οποίος αναμένεται να τα «ρίξει» στον υπεύθυνο του ΟΣΕ, που σκοτώθηκε στο δυστύχημα στο Λαγονήσι.
«Εγώ πρότεινα βάρδιες – Ο Χρυσάγης ενέκρινε» θα πει στην απολογία του ο επιθεωρητής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής αναμένεται να πει πως «εγώ δεν έκανα τίποτα άλλο απλά τοποθετούσα τους νέους σταθμάρχες σε νυχτερινές βάρδιες. Είχα βάλει τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στην τέταρτη εβδομάδα. Δεν είχα καμία ενημέρωση πως υπήρξε πρόβλημα στη βάρδια, σύμφωνα με τις κυκλικές βάρδιες».
Ο επιθεωρητής θα αναφέρει επίσης, πως εκείνος πρότεινε αλλά δεν όρισε τις βάρδιες, τις οποίες όρισε ο σταθμάρχης που πέθανε προ μερικών ημερών.
Το κενό αυτό που δημιουργείται με τον θάνατο του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, εντείνει την ανησυχία ότι το… μπαλάκι των ευθυνών χάνεται και στο τέλος, κανείς δεν θα τιμωρηθεί καθώς ο εκλιπών ήταν ο πλέον κρίσιμος κρίκος στην «αλυσίδα» των αρμοδίων, όπου θα μπορούσαν να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη.
Κι αυτό, διότι επρόκειτο για ανώτερο υπηρεσιακό στέλεχος που αποφάσιζε για θέματα βαρδιών και όχι μόνο, και θα μπορούσε να δώσει μια αξιόπιστη ένορκη κατάθεση και να πει αλήθειες που άλλοι δεν τολμούν, δεδομένου ότι θα έβγαινε σε σύνταξη σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου