Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

«Kόλαφος» από την PΑΣ: Όλοι γνώριζαν την Kατάσταση στον σιδηρόδρομο

 

Hχηρές προειδοποιήσεις και συστάσεις από την Αρχή προς όλους από το 2018 για τα επικίνδυνα κενά.

Έγγραφο - φωτιά με το οποίο ζητούσε μέτρα για τη μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη, μόλις τέσσερις μέρες πριν το πολύνεκρο έγκλημα

«Κόλαφος» για την κυβέρνηση από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, τον μοναδικό δημόσιο φορά που ασχολήθηκε με τα θέματα ασφαλείας στα τρένα και πραγματοποίησε ελέγχους, για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τουλάχιστον 57 νεκρούς, ενώ έχει γίνει ξεκάθαρο ότι κανείς δεν πείθεται με την γραμμή τού «δεν ήξερα».

«Όποια πέτρα και να σήκωνες στο σιδηροδρομικό σύστημα ήταν φανερό ότι κάτι πάει στραβά» τόνισε η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, και παρουσίασε έγγραφα με ηχηρές προειδοποιήσεις και συστάσεις προς το υπουργείο Μεταφορών και όλους τους ιθύνοντες, που όπως αποδείχτηκε τις αγνόησαν, καταγγέλλοντας παράλληλα επιχείρηση στοχοποίησης για φύγει το φως από τις πραγματικές ευθύνες, έτσι ώστε αυτές να διαχυθούν.

Σε συνέντευξή της στο Kontra News η κ. Τσιαπαρίκου δήλωσε ότι «όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο» και ότι η Αρχή είχε χτυπήσει καμπανάκια κινδύνου για τα ζητήματα ασφαλείας. «Τα προβλήματα είναι γνωστά, δεν τα ανακαλύψαμε εμείς. Δεν χρειαζόταν να χτυπήσουμε καμπανάκια, ήταν όλοι γνώστες και της κακής κατάστασης του δικτύου και της δυσκολίας συντήρησης του δικτύου και της έλλειψης προσωπικού στο διαχειριστή υποδομής και πάντα προσπαθούσαμε πυροσβεστικά να εντοπίζουμε κάποιους κινδύνους και εγκαίρως να προειδοποιούμε, προκειμένου να προλαβαίνουμε τα χειρότερα» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενη στο πόρισμα - φωτιά της ΡΑΣ μετά το δυστύχημα σημείωσε το εξής: «Πάντα όταν είχαμε υπόνοια ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος ενημερώναμε και πάντα το κοινοποιούσαμε και στο υπουργείο. Έχω φέρει σειρά εγγράφων στα οποία χτυπάμε τα καμπανάκια για τα οποία κατηγορηθήκαμε ότι ερχόμαστε εκ των υστέρων να τα χτυπήσουμε. Από το 2018, με όλες τις διοικήσεις ΟΣΕ, και με προηγούμενες κυβερνήσεις» είπε επισημαίνοντας ότι η ίδια είχε ενημερώσει και διά ζώσης τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών.

«Λέγαμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούμε την αύξηση της συχνότητας ατυχημάτων και εφιστούμε την προσοχή σας για την τήρηση των κανόνων και των διαδικασιών. Αυτό το έγγραφο είναι κοινοποιημένο, όχι μόνο στη διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» ανέφερε.

Έγγραφα - φωτιά

Ενδεικτικό του συναγερμού, που είχε σημάνει αλλά αγνοήθηκε, έγγραφο με ημερομηνία 24 Φεβρουαρίου, τέσσερις μόλις μέρες πριν τη μετωπική σύγκρουση, και μετά τις απαντήσεις του ΟΣΕ σχετικά με τους εκτροχιασμούς του Οκτωβρίου εξαιτίας ανθρώπινου παράγοντα και της μη παραλαβής των αυτοματοποιημένων συστημάτων από την ΕΡΓΟΣΕ και την ανάδοχο.

Στο συγκεκριμένο έγγραφο η ΡΑΣ αναφέρεται στη «μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη θα θέλαμε να μας ενημερώσετε αν αναλύθηκαν περαιτέρω οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό  (ελλιπής εκπαίδευση, κόπωση προσωπικού, άλλοι παράγοντες) και αν λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους».

Σε άλλο έγγραφο για τη διαχείριση κυκλοφορίας εντοπίζεται το πρόβλημα με τους σταθμάρχες, το οποίο καταδεικνύεται και στο πόρισμα όπου γίνεται λόγος για ελλιπή θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και κενά στον έλεγχο της σωματικής και ψυχολογικής κατάστασης.

Η κ. Τσιαπαρίκου επέκρινε την τακτική των προσλήψεων με μπλοκάκι, που ξεκίνησε στις αρχές Φεβρουαρίου. «Είναι γνωστό ότι ευθύνεται η ηγεσία του ΟΣΕ σε σημείο επικίνδυνο, γιατί σιδηρόδρομος που βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα χωρίς τα αυτοματοποιημένα συστήματα χρειάζεται προσωπικό» σημείωσε.

«Εμάς δεν μας κοινοποιείται η σχέση εργασίας του προσωπικού του ΟΣΕ, ούτε καν γνωρίζαμε ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι με εξάμηνες συμβάσεις και μπλοκάκι. Εμάς μας κοινοποιούν ένα ετήσιο πρόγραμμα» εξήγησε. Σύμφωνα με την ίδια, ο διευθύνων του Οργανισμού είχε μεταφέρει στην Αρχή της προσπάθειες του για απόκτηση προσωπικού και χρηματοδότηση. 


Η κ. Τσιαπαρίκου μίλησε για σειρά διοικητικές αβελτηρίες και όχι μόνο. Σε ό,τι αφορά τις εξαιρέσεις στα δικαιώματα των επιβατών μεταξύ των οποίων από τις καταβολές αποζημειώσεων υπογράμμισε πως η πράξη των εξαιρέσεων ήταν ανυπόστατη και πως η ΡΑΣ ήταν αυτή που επέβαλε στην Hellenic Train να αποζημιώνει τους επιβάτες.

Η ίδια, που προ ημερών κατήγγειλε απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα, καταδίκασε τη στάση του υπουργείου Μεταφορών και της κυβέρνησης τονίζοντας ότι απαξιώνει την ανεξάρτητη αρχή και πλήττει τη θεσμική αξιοπιστία της. Και αναγκάστηκε να αναφερθεί στην κατάρτιση και την πορεία της διαβεβαιώνοντας ότι oυδέποτε εργαλειοποίησε τη θέση της και ότι εργάστηκε με αξιοπιστία και αμεροληψία για τη διαφύλαξη του κύρους της αρχής.

Απαντώντας στην κριτική για αποσπάσεις δύο μετακλητών είπε ότι ότι επρόκειτο για μία γραμματέα Δ.Ε. και μία Π.Ε. στο λογιστήριο κι όχι για έμπειρο πιστοποιημένο προσωπικό, που θα μπορούσε να βοηθήσει στο κομμάτι της ασφάλειας, ενώ σημείωσε ότι οι δύο θέσεις καλύφθηκαν μέσω της κινητικότητας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις