Μαρίνος Γκασιάμης
Η Ρωσία έχει στερηθεί τη δυνατότητα να αναπτύξει μαχητικά αεροσκάφη πάνω από τη θάλασσα για περισσότερα από 5 χρόνια
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία εισόδου σε υπηρεσία του Admiral Kuznetsov, του μοναδικού αεροπλανοφόρου της Ρωσίας. Να θυμίσουμε πως πυρκαγιά ξέσπασε στο αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov κατά την διάρκεια εργασιών σε αυτό τόσο το 2019 όσο και το 2022.
Το Admiral Kuznetsov, το μοναδικό επιχειρησιακό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας, υπέστη σοβαρές ζημιές στη φωτιά στο μηχανοστάσιο τον Δεκέμβριο του 2019 και 1 άτομο σκοτώθηκε από τη φωτιά. Η φωτιά στο πλοίο, που εκσυγχρονίστηκε στο Μούρμανσκ της Ρωσίας, σβήστηκε το πρωί της επόμενης μέρας και ένα άτομο έχασε τη ζωή του από τη φωτιά που ξέσπασε λόγω παραβίασης των κανόνων ασφαλείας και περίπου 20 άνθρωποι τραυματίστηκαν.
Το 2022, μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε στο Admiral Kuznetsov. Το μοναδικό αεροπλανοφόρο του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού, ο Admiral Kuznetsov, το οποίο κανονικά σχεδιαζόταν να τεθεί σε υπηρεσία στα τέλη του 2022 μετά από δραστηριότητες εκσυγχρονισμού και επισκευής, αλλά ακόμα αυτό δεν στάθηκε εφικτό. Η Ρωσία έχει στερηθεί τη δυνατότητα να αναπτύξει μαχητικά αεροσκάφη πάνω από τη θάλασσα για περισσότερα από 5 χρόνια λόγω των προσπαθειών εκσυγχρονισμού που ξεκίνησαν στο αεροπλανοφόρο της το 2017.
Αναφερόμενος στην τελευταία κατάσταση του ναύαρχου Kuznetsov, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ρωσικής Ενωμένης Ναυπηγικής εταιρείας Alexey Rakhmanov είπε ότι το αεροπλανοφόρο θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024. Εκτιμάται ότι το πλοίο θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2024, μετά τις δοκιμαστικές δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν μετά την παράδοσή του στο Ρωσικό Ναυτικό. Πάντως ήδη εξήλθε της ναυπηγικής κλίνης και αναμένονται οι δοκιμές εν πλω.
Η έλλειψη του ναύαρχου Kuznetsov, που είναι πολύ σημαντική για τη ρωσική αεροπορία στη Μεσόγειο, αντισταθμίζεται μέσω της αεροπορικής βάσης Hmeymim που έχει δημιουργήσει η Ρωσία στη Συρία. Μετά την προσωρινή απόσυρση του αεροπλανοφόρου «ναύαρχος Kuznetsov», η Ρωσία προχώρησε σε μια πολύ σοβαρή ενίσχυση αεροσκαφών στην αεροπορική βάση Hmeymim.
Η ιστορία της δημιουργίας του αεροπλανοφόρου Κουζνέτσοφ
Τον Οκτώβριο του 1978 η σοβιετική κυβέρνηση αποφάσισε να συνεχίσει την παραγωγή πρόσθετων αεροπλανοφόρων Project 1143 (κατηγορίας Κιέβου), με το πέμπτο σκάφος να κατασκευαστεί με βελτιωμένα χαρακτηριστικά όπως καταπέλτες και μηχανισμό προσνήωσης μαχητικών με γάντζο.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το σχέδιο Project 1143.5 που δημιουργήθηκε από το Nevskoye Bureau και εγκρίθηκε στα τέλη του 1979. Όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, το Project 1143.5 επρόκειτο να έχει εκτόπισμα πλήρους φορτίου 65.000 τόνων, ικανότητα CATOBAR και πτέρυγα αέρα που θα αποτελούνταν από αεροσκάφη σταθερών πτερύγων και ελικόπτερα Kamov.
Ωστόσο, μέχρι το 1980 ο Σοβιετικός υπουργός Άμυνας Ντμίτρι Ουστίνοφ διέταξε τη αφαίρεση των καταπελτών, τη μείωση του εκτοπίσματος του πλοίου κατά 10.000 τόνους και την αναθεώρηση του εξαρτήματος αέρα προς τα αεροσκάφη VSTOL.
Ο σχεδιασμός αναθεωρήθηκε για να υποστηρίζει μόνο αεροσκάφη VSTOL με το όνομα του έργου "Nitka", αλλά στη συνέχεια αναθεωρήθηκε ξανά στην τελική του διαμόρφωση ώστε να παρέχει τα εφόδια για την εξυπηρέτηση αεροσκαφών σταθερής πτέρυγας προσθέτοντας μια ράμπα άλματος σκι 12 μοιρών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου