Στην απόφαση να καθηλώσει στο έδαφος 11 F-35Α προχώρησε το Ισραήλ την Κυριακή (25/12) μετά τη συντριβή του αμερικανικού F-35B στις αρχές του μήνα στο Τέξας.
Το F-35 είναι ένα από τα βασικά μαχητικά των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων. Όπως ανακοίνωσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις του Ισραήλ (IDF), η απόφαση καθήλωσης των αεροσκαφών ελήφθη μετά από μια επιθεώρηση του ισραηλινού αεροσκάφους F-35 και αποκάλυψε πιθανές παρόμοιες δυσλειτουργίες με αυτές που είχαν συμβεί κατά τη συντριβή του αμερικανικού μαχητικού, μετέδωσε η Jerusalem Post.
Την ίδια στιγμή, οι IDF και η Lockheed Martin, κατασκευάστρια εταιρεία του F-35, επεσήμαναν ότι δεν είναι βέβαιο ότι το ισραηλινό F-35A έχει το ίδιο πρόβλημα.
Αντίθετα, τόνισαν ότι η καθήλωση, η οποία ισχύει μόνο για 11 αεροσκάφη από έναν πολύ μεγαλύτερο σε αριθμό στόλο F-35 και άλλων μαχητικών, ελήφθη ως ένα προληπτικό μέτρο.
Υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ του F-35A και του F-35B, συμπεριλαμβανομένου του ότι η έκδοση Β μπορεί να προσγειωθεί κατακόρυφα σαν ελικόπτερο και να αιωρείται σαν drone, ενώ η έκδοση Α προσγειώνεται όπως κάθε τυπικό αεροσκάφος.
Η συντριβή του F-35 στο Τέξας
Κατά τη διάρκεια του περιστατικού στο Τέξας, το αεροσκάφος άρχισε να προσγειώνεται σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες, αλλά μετά από μια δυσλειτουργία, συνετρίβη στην πίστα του αεροδρομίου στο Φορτ Γουόρθ.
Δευτερόλεπτα προτού θα ήταν πολύ αργά, ο πιλότος ενεργοποίησε επιτυχώς το εκτινασσόμενο κάθισμά του και μπόρεσε να πέσει με αλεξίπτωτο στο έδαφος με ασφάλεια.
Αυτό ήταν μόνο ένα από μια σειρά περιστατικών με διαφορετικές εκδόσεις του αεροσκάφους F-35, συμπεριλαμβανομένου ενός τον Ιούλιο, όταν τόσο οι ΗΠΑ όσο και το Ισραήλ προχώρησαν σε διακοπή εκπαιδευτικών πτήσεων με το αεροπλάνο.
Εκείνη την εποχή, το πρόβλημα ήταν το εκτινασσόμενο κάθισμα – το οποίο νωρίτερα αυτό το μήνα λειτούργησε σωστά και έσωσε τη ζωή του πιλότου.
Η απόφαση του Ιουλίου ελήφθη από τον αρχηγό της IAF Major Tomer Bar, και ολόκληρος ο στόλος αξιολογήθηκε με δύο αεροπλάνα να εξετάζονταν ανά ημέρα από ομάδες της IAF στις οποίες δόθηκε εξοπλισμός από την Lockheed Martin.
«Οι εξετάσεις πρέπει να γίνονται με αυστηρό και ενδελεχή τρόπο, προκειμένου να επανέλθει ο στόλος σε πλήρη επάρκεια, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας», δήλωσε ο Bar τον Ιούλιο.
Εκείνη την εποχή, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανέφερε πώς το θέμα με τα μαχητικά αεροσκάφη ήταν μια ελαττωματική συσκευή που ενεργοποιείται με φυσίγγιο μέσα στο εκτινασσόμενο κάθισμα, η οποία θα εμπόδιζε τον πιλότο να εκτιναχθεί με ασφάλεια από το αεροσκάφος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τα μαχητικά F-35 έχουν εξαιρετικά χαμηλά ίχνη στα ραντάρ, που τους επιτρέπει να επιχειρούν απαρατήρητα βαθιά μέσα στο εχθρικό έδαφος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου