Σε μία στρατηγική κίνηση από αυτές που έπρεπε να είχαν αρχίσει να υλοποιούνται πριν από πολλά χρόνια η Ελλάδα έφερε στο Αιγαίο το ινδικός Ναυτικό και εκτέλεσε μαζί του αεροναυτικές ασκήσεις σε απάντηση της μόνιμης παρουσίας του πακιστανικού Ναυτικού που φέρνει η Τουρκία δύο και τρεις φορές το χρόνο στο Αιγαίο.
Η άσκηση βέβαια έγινε δυτικά της Κρήτης, αλλά σημασία έχει ότι έγινε: Η φρεγάτας F450 ΕΛΛΗ και η ινδική φρεγάτα INS TARKASH μαζί με ελληνικά F-16 εκτέλεσαν αεροναυτική άσκηση απόκρουσης αεροπορικής επίθεσης.
Για τους Ινδούς η άσκηση είναι πολύ σημαντική γιατί έχουν να αντιμετωπίσουν τα πακιστανικά F-16 στις θαλάσσιες περιοχές της δυτικής Ινδίας. Οι Πακιστανοί χρησιμοποιούν τα F-16 σε ασκήσεις κατά σκαφών επιφανείας και οι Ινδοί έχουν σπάνια την ευκαιρία να εκτελέσουν τέτοιες ασκήσεις.
Κατά το παρελθόν, οι δύο χώρες επιχείρησαν να συνάψουν στρατηγική σχέση 2010, κάτι που όμως δεν προχώρησε λόγω της επελθούσης οικονομικής καταστροφής της Ελλάδας
Πλέον στόχος και των δύο πλευρών είναι η μόνιμη παρουσία της Ινδίας στην Ανατολική Μεσόγειο ως εξισορρόπηση της παρουσίας του Πακιστάν και της στενής τουρκο-πακιστανικής συνεργασίας.
Μην ξεχνάμε ότι πλέον η Τουρκία πωλεί μεγάλες ποσότητες πολεμικού υλικού στο Πακιστάν με κορωνίδα των επιτυχιών της τις φρεγάτες κλάσης ADA και τα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129.
Κατά τη διάρκεια της συνεκπαίδευσης εκτελέστηκαν αντικείμενα επικοινωνιών, σύνθεσης και ανταλλαγής τακτικής εικόνας, προχωρητικών ελιγμών και αντιαεροπορικού πολέμου (Air Defence Exercise – ADEX) με την συμμετοχή 2 αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Να θυμίσουμε ότι κάποιοι που «βλέπουν μπροστά», όπως η ελληνική εταιρεία προηγμένης τεχνολογίας THEON Sensors από το 2015 έχει υπογράψει μεγάλες συμφωνίες εξαγωγών και συμπαραγωγών με τον ινδικό κολοσσό TATA Power SED και σε ότι αφορά τα θερμικά συστήματα.
Η ινδική εταιρεία παράγει το πρώτο ελληνικό πυρήνα θερμικής απεικόνισης (IR Core) της Θέων Αισθητήρες και τις εφαρμογές αυτού.
Οι δύο εταιρείες διαθέτουν μονάδα συμπαραγωγής στο Bangalore όπου παράγουν νέων εξελιγμένα δίκυαλα, των προσαρτημάτων νυχτερινής σκόπευσης και της κάμερας με κανάλι ημέρας και νύχτας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου