Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

Σουπερ μαρκετ: Πως μας «αναγκάζουν» να αγοράζουμε περισσότερα – Το κόλπο


 Σουπερ μαρκετ: Έναν έξυπνο τρόπο για να αγοράζουν περισσότερο οι πελάτες έχουν βρει οι αλυσίδες τροφίμων. Δείτε τι κάνουν.

Ο περισσότερος κόσμος πηγαίνει πλέον στα σουπερ μαρκετ με λίστα, όμως σχεδόν πάντα το καλάθι μέσα στο τέλος έχει περισσότερα.

Προφανώς και αυτό δεν γίνεται τυχαία, αφού έτσι είναι σχεδιασμένες οι αλυσίδες τροφίμων, προκειμένου να ωθούν τους πελάτες να ξοδεύουν χρήματα.

Δείτε αναλυτικά το κόλπο που κάνουν…

Σουπερ μαρκετ: Το κόλπο για να αγοράζουν οι πελάτες περισσότερα

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών.

Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται.

Παραδείγματα

Σύμφωνα με πληροφορίες από το CNN, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Έτσι ψωνίζουν πλέον οι Έλληνες στα σουπερ μαρκετ

«Πλέον ο καταναλωτής που έχει μπει σε ένα σουπερ μαρκετ για να ψωνίσει, θυμίζει ένα μικρό παιδί. Ένα μικρό παιδί που κοιτάζει τα ράφια και δεν ξέρει τι να κάνει, γιατί σκέφτεται πως υπάρχουν πολλά προϊόντα τα οποία (λόγω ακρίβειας) δεν μπορεί να τα έχει». Με αυτό τον τρόπο περιέγραψε τον καταναλωτή στην εποχή του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας του πολέμου στην Ουκρανία ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσές, κατά την παρουσία του στο Food retail CEO Forum.

Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, βασικότερο κριτήριο για τα ψώνια του Έλληνα – στη σκιά του πληθωρισμού – είναι τα χρήματα και όχι η ποιότητα. Λόγω των διαρκών ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, ο Έλληνας ενδιαφέρεται «να τα φέρνει βόλτα οικονομικά». Επομένως, αλλάζει το σύνολο της αγοραστικής του συμπεριφοράς προκειμένου να το προσαρμόσει στις έκτακτες ανάγκες που προστάζει η τρέχουσα περίοδος.

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα, ψωνίζουν εξυπνότερα και χωρίς διάθεση να δημιουργήσουν αποθέματα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι όσοι αποφεύγουν να προβούν σε αγορές, ώστε να έχουν πάντοτε στην άκρη χρήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσές, η κύρια «υπερδύναμη» των καταναλωτών είναι εκείνη των προσφορών, τις οποίες ξέρουν, θέλουν κι εμπιστεύονται από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Οι καταναλωτές σήμερα κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους, στρεφόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σε αρκετές πιο φθηνές μάρκες προϊόντων, ενώ δεν διστάζουν το άνοιγμά τους σε περισσότερα καταστήματα, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

Έρχονται δυσκολότερες μέρες από Ιούνιο

Τη λίστα με τα προϊόντα που είχαν τις μεγαλύτερες ετήσιες και μηνιαίες αυξήσεις δημοσίευσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.

Εκτός από την ενέργεια, το ψωμί, τα λαχανικά, το κρέας, αλλά και η διασκέδαση έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα και δεν υποχωρούν.

Σημαντική άνοδος και για τις μεταφορές και τα ακτοπλοϊκά.

Η ακρίβεια παίρνει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και χιλιάδες νοικοκυριά δυσκολεύονται να αγοράσουν ακόμα και τις βασικές προμήθειες.

Ήδη, μάλιστα, με δεμένα χέρια φαίνεται να είναι οι εταιρίες, με την αγορά να προεξοφλεί νέες αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέοι τιμοκατάλογοι που φτάνουν από τους προμηθευτές ενόψει του Ιουνίου είναι αρκετά «τσιμπημένοι» και αποτυπώνουν τις μεγάλες δυσκολίες με τις οποίες θα έρθει και άλλο αντιμέτωπος ο καταναλωτής.

Σήμερα, μάλιστα, η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε τα στοιχεία για τον πληθωρισμό τον Απρίλιο, που «έσπασε» ρεκόρ 28 ετών, γυρνώντας στη δεκαετία του ’90. Πιο αναλυτικά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή ανήλθε σε 10,2%, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, έναντι αύξησης 0,9% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Πρωτιά στις ανατιμήσεις έχει ξανά το φυσικό αέριο, που σε έναν χρόνο, έχει αύξηση 122%, ενώ ακολουθεί ο ηλεκτρισμός με 88% και με 55% το πετρέλαιο θέρμανσης. Όμως, πλέον η ακρίβεια διαχέεται και στα τρόφιμα. Ενδεικτικά, τα έλαια αυξήθηκαν 22%, 14% τα κρέατα, κατά 13% τα λαχανικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις