Τηλεργασία τέλος με τις τελευταίες αποφάσεις που βγήκαν από την κυβέρνηση. Δείτε τι θα ισχύσει από εδώ και πέρα και για ποιους.
Ανατροπή έχουμε με την τηλεργασία σε σχέση με ό,τι ίσχυε το προηγούμενο διάστημα.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ που εκδόθηκε η τηλεργασία τόσο σε Δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό τομέα παύει να ισχύει και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επιστρέψουν κανονικά πίσω στις θέσεις τους.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει θα ισχύει:
Τηλεργασία: Όλα όσα θα ισχύσουν
Πλήρης λειτουργία με αυτοπρόσωπη παρουσία όλου του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου.
Ειδικότερα, οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου παρέχουν την εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, κατά προτίμηση σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό.
Ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κρίνεται από τη Διοίκηση κάθε φορέα η αξιοποίησή του στις κατάλληλες θέσεις.
Η εξυπηρέτηση του κοινού μπορεί να γίνεται, όχι πάντως αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού
[β] πιστοποιητικού νόσησης
[γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test).
Τηλεργασία: Τι ισχύει στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με το ΦΕΚ και τα νέα μέτρα κατά του κορονοϊού, η τηλεργασία παύει να ισχύει και για τον ιδιωτικό τομέα και συγκεκριμένα όπως αναφέρει το ΦΕΚ προβλέπεται
Πλήρης λειτουργία με αυτοπρόσωπη παρουσία όλου του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου.
Ειδικότερα, οι υπάλληλοί του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου παρέχουν την εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, κατά προτίμηση σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό.
Ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κρίνεται από τη Διοίκηση κάθε φορέα η αξιοποίησή του στις κατάλληλες θέσεις.
Η εξυπηρέτηση του κοινού μπορεί να γίνεται, όχι πάντως αποκλειστικά, και κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού,
[β] πιστοποιητικού νόσησης,
[γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest)
Υπενθυμίζεται οτι τόσο στον Ιδιωτικό όσο και στον Δημόσιο τομέα το ποσοστό τηλεργασίας μέχρι και πρότινος ορίζονταν στο 20% λαμβάνοντας υπόψιν τις ευπαθείς ομάδες αυξημένου κινδύνου.
Αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ.
Γιατί πρέπει να γυρίσουμε στα γραφεία
Μιλώντας στο CNBC, ο Σμιντ τόνισε ότι δεν είναι μόνο ζήτημα «νοσταλγίας». Αντιθέτως, υπάρχουν θέματα πρακτικά που διευκολύνει ή προσφέρει η εργασία διά ζώσης. Για παράδειγμα, οι συζητήσεις, όσον αφορά στον επαγγελματισμό, ιδίως με νέους ανθρώπους, είναι εξαιρετικά δύσκολες όταν πραγματοποιούνται ψηφιακά.
Μετά από τουλάχιστον δύο χρόνια τηλεργασίας και επανειλημμένες αναβολές για επιστροφή στη δια ζώσης εργασία, οι περισσότεροι εργαζόμενοι της Google επιστρέφουν έστω για λίγες ώρες μέσα στην εβδομάδα. Με την εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ευτυχής ο πρώην CEO της Google, Έρικ Σμιντ.
«Είναι σημαντικό αυτοί οι άνθρωποι να βρίσκονται στο γραφείο κατά την άποψή μου», τόνισε ο Σμιντ, μιλώντας στο CNBC, υποστηρίζοντας ότι η παρουσία στο γραφείο είναι αδιαμφισβήτητα πιο αποδοτική. «Είμαι συντηρητικός», προσέθεσε ο ίδιος επί του θέματος. Υπενθυμίζεται πως μόλις χθες, Δευτέρα, ξεκίνησε το πείραμα της Google με την υβριδική εργασία, όπου οι περισσότεροι εργαζόμενοι οφείλουν να βρίσκονται στο γραφείο τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα.
«Περάσαμε ολόκληρες δεκαετίες κάνοντας αυτές τις συζητήσεις για το πώς θα έρθουν οι άνθρωποι κοντά…. Συζητήσεις στο τραπέζι ή πηγαίνοντας για καφέ», σημείωσε ο Σμιντ, ο οποίος ήταν διευθύνων σύμβουλος της Google από το 2001 έως το 2011. «Τα θυμάστε όλα αυτά; Ήταν λάθος;», υπογραμμίζει.
Μιλώντας στο CNBC, ο Σμιντ τόνισε ότι δεν είναι μόνο ζήτημα «νοσταλγίας». Αντιθέτως, υπάρχουν θέματα πρακτικά που διευκολύνει ή προσφέρει η εργασία διά ζώσης. Για παράδειγμα, οι συζητήσεις, όσον αφορά στον επαγγελματισμό, ιδίως με νέους ανθρώπους, είναι εξαιρετικά δύσκολες όταν πραγματοποιούνται ψηφιακά.
Ο Σμιντ ανακαλεί μάλιστα την αρχή της θητείας του στην Google, όταν η εταιρεία απασχολούσε πολλούς φοιτητές πανεπιστημίου, «οι οποίοι συμπεριφέροντας λες και το επαγγελματικό περιβάλλον ήταν πανεπιστήμιο». Τότε, τους έλεγε «αυτό δεν είναι πανεπιστήμιο. Είναι ένα επαγγαλματικό περιβάλλον, όπου δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό. Ή/και μπορεί να είναι και παράνομο. Επομένως, παρακαλώ σταματήστε τώρα!».
«Μόνο στο γραφείο αποκτάς καλό management»
Όπως αναλύει ο Σμιντ, ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι μεταξύ 25 και 35 ετών μπορούν να αξιοποιήσουν τα εφόδια που παίρνουν από την δια ζώσης εργασία, ώστε να αναπτύξουν το διαχειριστικό τους στυλ (management). Για τον εαυτό του φέρνει ως παράδειγμα τα μαθήματα που πήρε από το γραφείο, για το πώς να παρουσιάζει τις ιδέες του, να διαχειρίζεται τους ανταγωνιστές του και να παρευρίσκεται σε συνεδριάσεις.
«Ηλικιακά, τότε είναι που μαθαίνουν. Εάν το χάσει κανείς επειδή δουλεύει από το σπίτι του και τον καναπέ του, τότε δεν ξέρω πώς μπορεί να αναπτύξει ένα στυλ management. Ειλικρινά δεν ξέρω», τονίζει ο Σμιντ.
Βέβαια, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως οι θέσεις που είναι τόσο εξειδικευμένες, που δεν απαιτούν σε μεγάλο βαθμό επικοινωνία με άλλους. Επίσης, παραδέχεται πως υπάρχουν άτομα που δεν ανέχονται την κουλτούρα του επαγγελματικού χώρου ή άλλοι που δεν είναι διατεθειμένοι να περνούν ώρες στον δρόμο για να πάνε στο γραφείο τους.
Σε κάθε περίπτωση, ο πρώην CEO της Google καταλήγει ότι, σε περίπτωση που υιοθετηθεί ευρέως η τηλεργασία, θα χαθούν τουλάχιστον 30 με 40 χρόνια εμπειρίας από τους χώρους των γραφείων.
«Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές αποδείξεις πως οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα. Και ότι τα ψηφιακά εργαλεία που έχουμε στην διάθεσή μας, δεν είναι ίδια με τα ανεπίσημα δίκτυα που σχηματίζονται σε μία επιχείρηση», επισημαίνει.
Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου