Απίθανες δικαιολογίες από τον υπουργό στην ομιλία του κατά την συζήτηση της πρότασης μομφής του ΣΥΡΙΖΑ και...στο βάθος νέες μίζες
«Χρειαζόμαστε σύγχρονα ραντάρ και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης. Αν τα είχαμε και τα είχαν οι μετωρολόγοι μας θα μπορούσαμε να ξέρουμε τον όγκο του χιονιού. τα χρειαζόμαστε. Δεν το λέω για υπεκφυγή και δικαιολογία...Η κλιματική κρίση μας βρήκε απροετοίμαστους»!
Αυτά τα απίθανα ανέφερε ο υπουργός μιλώντας στην Βουλή για τα όσα έγιναν τις προηγούμενες ημέρες με την κακοκαιρία και την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, κατά την συζήτηση για την πρόταση μομφής που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ στην συνέχεια είπε ότι υπήρχε σχέδιο αλλά δεν υλοποιήθηκε λόγω κακού συντονισμού χωρίς όμως να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη ως υπουργός Πολιτικής Προστασίας και άρα συντονιστής όλων και χωρίς να εξηγήσει πως στάθηκε δυνατόν το 2008 με διπλάσιο χιόνι οι δρόμοι να παραμείνουν ανοιχτοί.
Με αυτά που ακούμε από τον αρμόδιο υπουργό μιας δημιουργείται εύλογα το ερώτημα μήπως τελικά αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι η αγορά νέων συστημάτων ώστε να βγουν και νέες μίζες; Άλλωστε στην Ελλάδα ζούμε και ξέρουμε πως λειτουργεί το ελληνικό κράτος που πάντοτε σε όλες τις κρίσεις διαθέτει σχέδιο αλλά για κάποιον περίεργο λόγο αυτό δεν εφαρμόζεται...
Είπε λοιπόν ο υπουργός: «Στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση έχω την υποχρέωση να σας ενημερώσω για όλα όσα έγιναν τις προηγούμενες ημέρες.
Θα μιλήσω με ειλικρίνεια και δεν θα εξωραΐσω όσα έγιναν και δεν θα ισχυριστώ ότι δεν υπήρξαν αστοχίες και σφάλματα, είπε. Από την πρώτη στιγμή απευθύναμε μια ειλικρινή και διόλου προσχηματική συγγνώμη. Πρέπει όμως για να πάμε μπροστά να αποτιμήσουμε ακριβοδίκαια την κατάσταση. Μόνο έτσι θα κατανοήσουμε τι έγινε τι δεν έγινε και γιατί.
Δεν είμαι ενώπιόν σας για να υπερασπιστώ των εαυτό μου αλλά για να τονίσω την σημασία του έργου και την αποστολή αυτού του υπουργείου.
Το έργο που ανέλαβε είναι δύσκολο. Δεν είμαι αφελής. Ξέρω ότι λειτουργώ ανα πάσα στιγμή σε ναρκοπέδιο», είπε.
Και συνέχισε: «Ξέρω τι σημαίνει κρίσεις, διαχείριση φυσικών καταστροφών. Ανέλαβα αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή μου εμπειρία για να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος μηχανισμός πολιτικής προστασίας αλλά και για να συμβάλλω στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και για να μπορέσουμε να υπερβούμε χρόνια προβλήματα.
Τα άκουγα και τώρα που τα βιώνω αντιλαμβάνομαι πόσο μεγάλα είναι.
Πρόληψη, προετοιμασία και ανθεκτικότητα είναι το τρίπτυχο. Χρειαζόμαστε σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογική αναβάθμιση. Χρειαζόμαστε σύγχρονα ραντάρ και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης. Αν τα είχαμε και τα είχαν οι μετωρολόγοι μας θα μπορούσαμε να ξέρουμε τον όγκο του χιονιού. τα χρειαζόμαστε. Δεν το λέω για υπεκφυγή και δικαιολογία.
Όλα αυτά λείπουν κύριοι βουλευτές και λείπουν σε πολλές χώρες γιατί η κλιματική κρίση μας βρήκε απροετοίμαστους. Την Δευτέρα αυτές τις ελλείψεις τις ζήσαμε. Προσωπικά το βίωσα και σε άλλες κακοκαιρίες. Όταν πήραμε την απόφαση να κλείσουμε τον Κηφισσό οι ειρωνείες ήταν πολλές.
Επιμένω ότι την ώρα της μάχης χρειάζεται το συντονιστικό κέντρο διαχείρισης κρίσεων που δεν υπάρχει στην χώρα. Υπάρχει ένας ανταγωνισμός που δεν δίνει ο ένας στον άλλον. δεν είναι δυνατόν η πολιτική προστασία να μην έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί όλα τα αυτοκίνητα σε όλους τους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας. Πρέπει να υπάρχει μια αίθουσα πολέμου με ξεκάθαρες αρμοδιότητες. Δεν είμαστε ακόμα εκεί. Αυτό είναι έργο χρόνων. Σε ότι αφορά την πολιτική βούληση του πρωθυπουργού δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Στην συνέχεια περιέγραψε τα όσα έγιναν το βράδυ της Δευτέρας. «Τα παιδιά της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και του στρατού επιβεβαίωσαν αυτό που ξέρω εδώ και καιρό ότι η Ελλάδα μπορεί να διαχειριστεί κρίσεις γιατί έχει ικανό ανθρώπινο δυναμικό. Είναι ήρωες γιατί απεγκλώβισαν 3.500 πολίτες. δεν είχαμε νεκρούς γιατί ήταν σωστή η επιχείρηση εκείνη την στιγμή. Εκείνοι ήταν οι ήρωες της βραδιάς».
Είπε ακόμα ότι υπήρχε σχέδιο αλλά δεν υλοποιήθηκε γιατί υπήρχε έλλειψη συντονισμού. Η ασάφεια και η έλλειψη συντονισμού της κεντρικής κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση. Δεν έχω διάθεση να συγκρουστώ με ιδιωτική εταιρεία αλλά ο πιο αδύναμος κρίκος ήταν η Αττική Οδό. Ειδικά οι Αττικές Διαδρομές διαβεβαίωσαν ότι ήταν σε πλήρη ετοιμότητα και διέθετε παραπάνω οχήματα. Αντίθετα η Νέα Οδός ανταπεξήλθε».
Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου