Τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε όλες της Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καθαριστεί και παραμένουν άδεια καθώς τα καταστήματα πασχίζουν να τα ξανεγεμίσουν γρήγορα με τα απαραίτητα καθημερινά προϊόντα όπως γάλα, ψωμί, κρέας, σούπες σε κονσέρβες και προϊόντα καθαρισμού.
Οι δυσαρεστημένοι καταναλωτές έχουν κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις τελευταίες ημέρες, με αναρτήσεις στις οποίες εκφράζουν την απογοήτευσή τους, δημοσιεύοντας φωτογραφίες στο Twitter από άδεια ράφια σε διάφορα καταστήματα αλυσίδων όπως Trader Joe, Giant Foods και Publix, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του CNN.
Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και με προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να μην έχουν τη βελτίωση που περίμεναν. Αντιθέτως, τώρα έρχονται αντιμέτωπα με νέες αποτυχίες.
Το καταστροφικό χτύπημα της Όμικρον
Καθώς η εξαιρετικά μεταδοτική παραλλαγή Όμικρον συνεχίζει να πλήττει τους εργαζόμενους, παρατηρούνται ελλείψεις προσωπικού για κρίσιμες οικονομικές δραστηριότητες όπως οι μεταφορές και τα logistics, που με τη σειρά τους επηρεάζουν την παράδοση των προϊόντων και τον ανεφοδιασμό των ραφιών των καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Albertsons, Βίβεκ Σανκαράν, αναγνώρισε ότι πολλά προϊόντα είναι σε περιορισμένη προσφορά, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της εταιρείας του σε αναλυτές.
«Νομίζω ότι ως επιχείρηση, όλοι έχουμε μάθει να το διαχειριζόμαστε. Όλοι μάθαμε να φροντίζουμε τα καταστήματα να είναι ακόμα πολύ ευπαρουσίαστα, να δίνουμε στους καταναλωτές όσες περισσότερες επιλογές μπορούμε», είπε ο Σανκαράν, κατά τη διάρκεια της συνάντησης.
Εντούτοις, πρόσθεσε, η παραλλαγή Όμικρον έχει προκαλέσει σοβαρά εμπόδια στις προσπάθειες βελτίωσης των κενών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να εκτιμήσει ότι «περιμένουμε περισσότερες προκλήσεις στον χώρο του εφοδιασμού τις επόμενες τέσσερις έως έξι εβδομάδες».
Λιγότερο προσωπικό
Τα σούπερ μάρκετ λειτουργούν με λιγότερο από το κανονικό εργατικό δυναμικό τους, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Σούπερ Μαρκετ , και πολλά από τα μέλη της έχουν λιγότερο από το 50% του κανονικού εργατικού τους δυναμικού.
«Ενώ υπάρχουν άφθονα τρόφιμα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν σποραδικές ελλείψεις σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως είδαμε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο λόγω των συνεχιζόμενων προκλήσεων στον ανεφοδιασμό και στην προσφορά εργασίας», δήλωσε ο Κρεγκ Φεράρα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ενωσης.
Στην πραγματικότητα, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού συνεχίζουν να πιέζουν όλους τους τομείς της βιομηχανίας τροφίμων, δήλωσε ο Φιλ Λεμπέρτ, βιομηχανικός αναλυτής και συντάκτης του SuperMarketGuru.com.
«Από τις φάρμες και τους παραγωγούς τροφίμων μέχρι τα σούπερ μάρκετ, παντού υπάρχουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού», είπε. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτές οι επιχειρήσεις έπρεπε να εφαρμόσουν πρωτόκολλα κοινωνικής αποστασιοποίησης αλλά δεν το έκαναν και αυτό και επηρέασε την παραγωγή».
Και καθώς η πανδημία συνεχίζεται, πολλοί εργαζόμενοι στη βιομηχανία τροφίμων επιλέγουν να μην επιστρέψουν καθόλου σε θέσεις εργασίας που προσφέρουν χαμηλούς μισθούς.
Προβλήματα στις μεταφορές
Η συνεχιζόμενη έλλειψη σε φορτηγά συνεχίζει να επιβραδύνει την αλυσίδα εφοδιασμού και την ικανότητα των σούπερ μάρκετ να αναπληρώνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα και να ανεφοδιάζουνγρήγορα τα ράφια τους.
«Ο κλάδος των φορτηγών έχει ένα γερασμένο εργατικό δυναμικό πέρα από την έλλειψη προσωπικού», είπε ο Λεμπέρτ. «Είναι πραγματικά ένα πρόβλημα τα τελευταία αρκετά χρόνια».
Το μεγαλύτερο πάντως πρόβλημα των εσωτερικών μεταφορών είναι το συνεχιζόμενο επίπεδο ρεκόρ συμφόρησης στα λιμάνια της χώρας. «Και οι δύο αυτές προκλήσεις λειτουργούν παράλληλα και δημιουργούν ελλείψεις», είπε.
Θέματα καιρού
Στα καταστήματα Trader Joe, οι αγοραστές το Σαββατοκύριακο είδαν μηνύματα επικολλημένα σε άδεια ράφια που απέδιδαν τις ελλείψεις στις έκτακτες καιρικές συνθήκες που προκάλεσαν καθυστερήσεις στην παράδοση.
Μεγάλο μέρος των μεσοδυτικών και βορειοανατολικών πολιτειών έχει πρόσφατα έρθει αντιμέτωπο με έντονα καιρικά φαινόμενα και επικίνδυνες συνθήκες στις μεταφορές και τους δρόμους. Όχι μόνον οι άνθρωποι εφοδιάζονται με περισσότερα είδη σούπερ μάρκετ, αλλά αυτό το επίπεδο της υψηλής ζήτησης σε συνδυασμό με τις προκλήσεις στις μεταφορές καθιστά δυσκολότερη τη μεταφορά αγαθών υπό κακές καιρικές συνθήκες, με αποτέλεσμα ακόμα περισσότερες ελλείψεις, εξηγεί ο Λεμπέρτ.
Αλλά και η κλιματική αλλαγή είναι μια διαρκής σοβαρή και μακροπρόθεσμη απειλή για τον αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων. «Οι πυρκαγιές και οι ξηρασίες βλάπτουν καλλιέργειες όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και τη σόγια στις ΗΠΑ και τις καλλιέργειες καφέ στη Βραζιλία», πρόσθεσε.
Πανδημία και διατροφικές συνήθειες
Μία άλλη παράμετρους του όλου προβλήματος είναι και ότι όλο και περισσότεροι Αμερικανοί άρχισαν να μαγειρεύουν και να τρώνε στο σπίτι λόγω της πανδημίας, παράγοντας που επίσης συμβάλλει στον περιορισμό της προσφοράς τροφίμων, κατά τον Λεμπέρτ.
«Δεν θέλουμε να συνεχίσουμε να τρώμε το ίδιο πράγμα και προσπαθούμε να αλλάξουμε τη μαγειρική στο σπίτι. Καθώς το κάνουμε αυτό, αγοράζουμε ακόμη περισσότερα προϊόντα διατροφής», είπε. Οι ελλείψεις έχουν επίσης κάνει την αγορά τροφίμων όλο και πιο ακριβή στο 2022.
Τα σούπερ μάρκετ σίγουρα γνωρίζουν τα άδεια ράφια, είπε ο Λεμπέρτ και προσπαθούν να μετριάσουν τις αγορές πανικού, κάτι που απλώς επιδεινώνει την κατάσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου