Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

Αεροπυρόσβεση: Λύση που μας πάει “γάντι” από την Ιαπωνία! Γιατί δεν την εξετάζουμε;


 Για αγορές νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών ακούμε τελευταία και το παράδοξο είναι ότι όπως γίνεται συνήθως το τελευταίο διάστημα για ότι έχουμε ανάγκη συζητάμε για μία λύση…Για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη ακούμε για αγορά νέων Canadair . Υπάρχει γραμμή παραγωγής Canadair; Αυτή τη στιγμή όχι και μάλλον αναμένουν εμάς για να την ανοίξουν. Πόσο θα μας κοστίσει; Υπάρχει άλλη λύση που θα μπορούσε να εξεταστεί; Ναι είναι η απάντηση. Λύση από την Ιαπωνία η οποία δεν χρειάζεται καν να είναι αγορά αεροσκαφών, αλλά ένα είδος ενοικίασης τους, βάζοντας στο παιχνίδι κι άλλους Ευρωπαίους! Η λύση αυτή εξεταζόταν από την ΓΔΑΕΕ την εποχή που επικεφαλής της ήταν ο Αντιναύαρχος ε.α Κυριάκος Κυριακίδης. Την έχει αποκλείσει η σημερινή κυβέρνηση; Δεν την γνωρίζει; Αν ισχύει το δεύτερο μήπως πρέπει να την εξετάσει σοβαρά;

Το θέμα προέκυψε σε επίσκεψη του Αντιναύαρχου Κυριακίδη στην Ιαπωνία, το 2017. Εκεί του έδειξαν το αμφίβιο αεροσκάφος βραχείας από-προσγείωσης (Short Take-Off and Landing  – STOL) ShinMaywa US-2, το οποίο σχεδιάστηκε αρχικά ως αεροσκάφος Έρευνας & Διάσωσης (SAR – Search & Rescue).

Τα αεροσκάφη αυτά  υπηρετούν στο ιαπωνικό Ναυτικό από το 2007 ως SAR και με κατάλληλη τροποποίηση μπορούν να μετατραπούν σε πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Η έκδοση πυροσβεστικού αεροσκάφους έχει τις ίδιες διαστάσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά με την αρχική έκδοση Έρευνας & Διάσωσης (SAR), με τη βασική τροποποίηση της αντικατάστασης της μιας δεξαμενής καυσίμου, με δεξαμενή νερού χωρητικότητας 15 τόνων. Δηλαδή πολύ ,πολύ μεγαλύτερη από τα Canadair ακόμη και από το Beriev.

Η δεξαμενή αυτή είναι χωρισμένη σε οκτώ (8) τμήματα και διαθέτει οκτώ αντίστοιχες θύρες ρίψης νερού.

Η τροποποίηση αυτή έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της μέγιστης εμβέλειας του αεροσκάφους της αρχικής έκδοσης SAR, από τα 4.600 χλμ, στα 2.300 χλμ.

Το αεροσκάφος διαθέτει τέσσερις ελικοστρόβιλους (turboprop) κινητήρες Rolls-Royce AE 2100J ισχύος 4,592 ίππων έκαστος.

Στη διεθνή αγορά όπου κυριαρχούν τα γνωστά Bombardier CL-415 και Beriev Be-200, η ShinMaywa προβάλλει τα δύο κύρια χαρακτηριστικά που υπερτερούν:

Δεξαμενή χωρητικότητας 15 τόνων (τα Canadair CL-415 διαθέτουν δεξαμενή 5,5 τόνων, ενώ τα ρωσικά Beriev Βε-200 δεξαμενή χωρητικότητας 12 τόνων)

  • Από-προσγείωση σε υδάτινη επιφάνεια με ιδιαίτερα μεγάλο ύψος κυματισμού : Απογείωση με κυματισμό 2,8 μ, προσγείωση με κυματισμό 3.1 μ. (αντίστοιχα ύψη κυματισμού για τα Canadair CL-415: 0,7μ. και για τα Beriev Be-200 : 1,2 μ. )

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Μήκος: 33.46 m
  • Εκπέτασμα πτερύγων: 33.15 m
  • Ύψος: 9.8 m
  • βάρος κενό: 25,630 kg
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 47,700 kg
  • Κινητήρες: 4 × Rolls-Royce AE 2100J turboprop, 3,424 kW (4,592 hp) έκαστος

Επιδόσεις

  • Μέγιστη ταχύτητα: 560 km/h (348 mph)
  • Επιχειρησιακή ταχύτητα: 480 km/h (298 mph – 259 kn) στα 6 km (20,000 ft)
  • Εμβέλεια: 4,700 km (2,920 mi – 2,538 nmi)
  • Διάδρομος απογείωσης (έδαφος): : 490 m
  • Διάδρομος προσγείωσης (έδαφος): 1,500 m
  • Απόσταση απογείωσης σε υδάτινη επιφάνεια: 280 m
  • Απόσταση προσγείωσης σε υδάτινη επιφάνεια: 330 m

Η πρόταση κρίθηκε ενδιαφέρουσα από τον Αντιναύαρχο Κυριακίδη ο οποίος την προχώρησε παραπέρα σ΄ ότι αφορά το κόστος. Ούτε το 2017 είμασταν …εύκαιροι για αγορές. 

Το 2018 που οι Ιάπωνες ήρθαν στην Ελλάδα για να επισκεφθούν την ΕΑΒ και την 112 ΠΜ στην Ελευσίνα, ο επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ είχε ένα σχέδιο που έβαζε στο παιχνίδι τους Ευρωπαίους. Το παρουσίασε στον ομόλογο του της Κυβέρνησης της Ιαπωνίας κ. Yoshiyuki Suzuki ο  οποίος δεν είχε καμία αντίρρηση.

Το σχέδιο προέβλεπε οι Ευρωπαίοι να αγοράσουν ή να ενοικιάσουν 8 έως 12 αεροσκάφη, σε πρώτη φάση. Η Ελλάδα θα μπορούσε να επωφεληθεί απ΄ αυτό με την μόνιμη στάθμευση έως 6 αεροσκαφών σε ελληνική βάση, όχι απαραίτητα στην Ελευσίνα. Υπήρχε σκέψη τα αεροσκάφη να χρησιμοποιούνται το χειμώνα για έρευνα διάσωση και το καλοκαίρι για πυρόσβεση.

Οι Ιάπωνες ήταν  πολύ θετικοί να συνεργαστούν με την Ελλάδα, γιατί βλέποντας βίντεο με επιχειρήσεις των Ελλήνων πιλότων με Canadair έμειναν κυριολεκτικά με ανοιχτό το στόμα!  Ήθελαν λοιπόν να αξιοποιήσουν την ελληνική εμπειρία ακόμη και για την πιστοποίηση του αεροσκάφους τους στην πυρόσβεση ,αν είναι δυνατόν.

Και μετά ήρθαν οι εκλογές…

Μήπως τώρα πρέπει κάποιος να εξετάσει και αυτή την πρόταση;

ΔΕΙΤΕ (ΕΔΩ) ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!


Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες;

Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.

Σε μια εποχή που το μυαλό μας δέχεται βροχή γκρίζων και ίσως μαύρων ειδήσεων Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ είναι ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ με χιλιάδες άρθρα ενδιαφέροντα, χρήσιμα ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ προς ανάγνωση και ενημέρωση. Κάνοντας απλώς ένα κλικ διαβάζεις κάποιο ΝΕΟ και ενδιαφέρον ΑΡΘΡΟ χωρίς να κατευθύνεσαι σε ένα λαβύρινθο παραθύρων! Απλά δοκιμάστε μας και σίγουρα θα γίνουμε καθημερινή σας συνήθεια και η ευχάριστη ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ παρέα σας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.