Ανά τάξη και σε εξωτερικό χώρο θα γίνει εφέτος ο αγιασμός στα σχολεία όπως τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σχετικά με την εφαρμογή πρωινών και απογευματινών μαθημάτων είπε ότι είναι δυσλειτουργικό και προκαλεί προβλήματα. Η εκ περιτροπής διδιασκαλία, εφαρμόστηκε, όμως πλέον οι μελέτες δείχνουν ότι όλη αυτή η αναστάτωση στη διαδικασία μπορεί να επιφέρει πιο επικίνδυνες συνέπειες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν την εκ περιτροπής διδασκαλία, αλλά ενισχύουν τα μέτρα προστασίας, τόνισε η υπουργός.
Η πολιτεία θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα την πολιτική «κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα» όπως υπογράμμισε νωρίτερα στον ΣΚΑΪ η Νίκη Καραμέως ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου.
«Η μάσκα είναι ό,τι πιο πολύτιμο σε καιρό πανδημίας. Η μάσκα είναι υποχρεωτική στα σχολεία. Δε θα μπαίνει κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα. Ούτε μαθητής, ούτε καθηγητής ούτε γονιός, οποιοσδήποτε. Xρήση μάσκας απ’ όλους και στα λεωφορεία, οδηγούς, συνοδούς, μαθητές» ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας.
Η κ. Κεραμέως αποσαφήνισε ότι εάν εμφανιστεί ένα κρούσμα κλείνει το τμήμα και γίνεται ιχνηλάτηση. Αν το κρούσμα είναι εκπαιδευτικός, και όχι μαθητής, γίνεται ιχνηλάτηση, και μπορεί να κλείσουν και περισσότερα τμήματα. Εξάλλου, μια έξαρση κρουσμάτων σε συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να ακολουθήσει κλείσιμο σχολικής μονάδας, με τηλεκπαίδευση των μαθητών, καθότι υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές. «Δε θα διστάσουμε αν χρειαστεί να επικαιροποιήσουμε τα μέτρα, θετικά ή αρνητικά, με φροντίδα στη δημόσια υγεία και την εκπαίδευση» διαβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας.
Στις 14 Σεπτεμβρίου κλείδωσε και επίσημα η ημερομηνία για την έναρξη λειτουργίας των σχολείων από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο.
Τα αρμόδια υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών δήλωσαν έτοιμα για την άμεση στελέχωση των σχολείων σε υλικά όπως οι μάσκες και τα αντισηπτικά, ενώ σχετικά με τη τήρηση αποστάσεων εντός της σχολικής τάξης, ένα ζήτημα που ανησυχεί γονείς και εκπαιδευτικούς, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι η πολιτική ηγεσία δεν θα διστάσει να αυστηροποιήσει (ή και να χαλαρώσει) τα μέτρα, ανάλογα με την πορεία των επιδημιολογικών δεδομένων.
Η παράταση μιας εβδομάδας που δόθηκε για την έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε ύστερα από συστάσεις των ειδικών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, το 85% των εκδρομέων έχει επιστρέψει, με το υπόλοιπο ποσοστό να αποτελεί έναν αρκετά μεγάλο αριθμό εκδρομέων που ακόμα παραθερίζουν και δεν είναι γνωστό πόσο θα επηρεάσει η επιστροφή τους τα επιδημιολογικά δεδομένα. Η κυβέρνηση κάλεσε όσους ακόμα βρίσκονται σε διακοπές να επιστρέψουν. Η κ. Κεραμέως εξήγησε ότι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η έξαρση των κρουσμάτων φάνηκε να συνδέεται με ασυμπτωματικούς και η σύσταση για επιστροφή των εκδρομέων στοχεύει στο να σταθεροποιηθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Με τις λεπτομέρειες του τελικού σχεδίου για την επιστροφή στα θρανία να έχουν κλειδώσει, παρατίθενται τα 10 βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς:
1.Υποχρεωτική χρήση μάσκας: Μαθητές και καθηγητές θα φορούν υποχρεωτικά μάσκα εντός των σχολικών χώρων και στα μέσα μεταφοράς. Θα διατεθούν δωρεάν τρεις μάσκες (οι δύο από την πρώτη μέρα έναρξης του σχολικού έτους και η τρίτη αργότερα μέσα στο σχολικό έτος) σε μαθητές δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων και στους εκπαιδευτικούς από το υπουργείο Εσωτερικών. Με τρεις τρόπους, το υπουργείο Παιδείας προχωράει σε εκπαίδευση των μαθητών, ιδίως από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού, για τη σωστή χρήση μάσκας.
Ο ΕΟΔΥ θα αποστείλει οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα επωμιστούν με επιπλέον έργο διδασκαλίας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, ειδικοί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να δείξουν στους μικρούς μαθητές πώς να τοποθετούν σωστά τη μάσκα στο πρόσωπο. Τέλος, θα δημοσιοποιηθούν και ενημερωτικά βίντεο προς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
2.Ποιοι μαθητές εξαιρούνται: Υπάρχουν κατηγορίες μαθητών, οι οποίες δεν θα φορούν μάσκα. Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή και διαταραχή συμπεριφοράς εξαιρούνται από το μέτρο. Επιπλέον, παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό ή άλλο νόσημα κρίνεται ότι δεν θα μπορούν να χειριστούν τη μάσκα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις προκρίνεται η χρήση της προμετωπίδας. Πρόκειται για ένα μικρό ποσοστό μαθητών, που προέρχεται κυρίως από την ειδική αγωγή. Το κάθε σχολείο κι έπειτα από τις οδηγίες που θα σταλούν από τον ΕΟΔΥ θα διαχειριστεί την κάθε περίπτωση διαφορετικά για το αν θα παρακολουθεί τα μαθήματα στην τάξη ή αν θα διδάσκεται μέσω τηλεκπαίδευσης.
3.Προδιαγραφές για τη μάσκα: Σύμφωνα με την καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κ. Βάνα Παπαευαγγέλου, η υφασμάτινη μάσκα ενδείκνυται για τη χρήση από τους μαθητές στα σχολεία για την καλύτερη εφαρμογή στο πρόσωπο. Οι ειδικοί έχουν δώσει τις προδιαγραφές σχετικά με δύο μεγέθη (σ.σ. για τους μικρούς και τους μεγαλύτερους μαθητές), θα πρέπει να έχει δύο στρώσεις υφάσματος, καλής ποιότητος με πυκνή ύφανση αλλά λεπτή ίνα ώστε να είναι αποτελεσματική η χρήση της.
4.Αγιασμός-Διαλείμματα: Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος ώστε ο αγιασμός να γίνει ανά τάξη ώστε να αποφευχθεί σε εξωτερικούς χώρους ο συνωστισμός των μαθητών. Στο ίδιο πνεύμα έχουν σχεδιαστεί και τα διαλείμματα, τα οποία θα γίνονται ξεχωριστά ανά τάξη, ώστε να μην έρχονται σε κοντινή επαφή οι μαθητές με τους συμμαθητές τους από άλλες τάξεις, σε μια απόπειρα περιορισμού της εξάπλωσης των κρουσμάτων.
5.Εκδρομές, περίπατοι: Αναβάλλονται επ’ αόριστον οι εκδρομές των μαθητών καθώς και οι συμμετοχές σε συνέδρια. Οι περίπατοι και οι επισκέψεις σε μουσεία ή δημόσια κτίρια θα πραγματοποιούνται αλλά πλέον μόνο ανά τμήμα.
6.Λειτουργία φροντιστηρίων-Ξένων Γλωσσών: Κανονικά θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών. Υποχρεωτική θα είναι η χρήση της μάσκας εντός της διδασκαλικής αίθουσας από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι μαθητές θα μπορούν να αφαιρέσουν τη μάσκα σε εξωτερικούς χώρους κι εφόσον δεν υπάρχει συνωστισμός. Οι χώροι θα είναι εξοπλισμένοι με αντισηπτικά και προϊόντα καθαριότητας όπως σαπούνι για την τήρηση των μέτρων υγιεινής.
7.Απουσίες μαθητών: Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ορίσει τις κατηγορίες των μαθητών που αιτιολογημένα μπορούν να απουσιάζουν από τη σχολική τάξη για την προστασία της υγείας του.
Πρόκειται για δύο κατηγορίες:
-Στην πρώτη ο μαθητής απουσιάζει εφόσον νοσεί από κορονοϊό ή νοσεί κάποιος που κατοικεί στο ίδιο σπίτι μαζί του. Ο γονέας θα πρέπει να προσκομίσει στο σχολείο ιατρική βεβαίωση που θα επιβεβαιώνει τα παραπάνω.
-Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν οι μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και θα πρέπει να προσκομίσουν ιατρική βεβαίωση:
•Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από έξι μήνες.
•Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες.
•Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες.
•Μαθητές με δρεμανοκυτταρική αναιμία.
•Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια.
•Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία.
•Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή ανεπάρκεια.
•Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
•Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
•Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
•Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες.
•Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες.
•Μαθητές με δρεμανοκυτταρική αναιμία.
•Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια.
•Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία.
•Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή ανεπάρκεια.
•Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
•Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
•Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
8. Αδεια ειδικού σκοπού: Η κυβέρνηση προβλέπει άδεια ειδικού σκοπού για τους εργαζομένους τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου. Ο ένας εκ των δύο γονέων θα μπορεί να λάβει την άδεια ώστε να παραμένει σπίτι με το παιδί που νοσεί.
9. Διαχείριση κρουσμάτων: Πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ θα αποσταλούν στα σχολεία ώστε να διαχειρίζεται η κάθε μονάδα έγκαιρα την πιθανότητα ύποπτου κρούσματος. Σε κάθε σχολείο θα ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης κρούσματος. Ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός ο οποίος κρίνεται ως ύποπτο κρούσμα θα απομακρύνεται από την υπόλοιπη σχολική κοινότητα, ενώ σε περίπτωση επιβεβαίωσης του κρούσματος θα πραγματοποιείται ιχνηλάτηση των κρουσμάτων.
Σε πρώτο στάδιο θα αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος και ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης θα αναστέλλεται και η λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές που απομακρύνονται από το σχολείο θα συνεχίζουν τη διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, τα σχολεία έχουν εξοπλιστεί με 70.000 φορητές συσκευές (tablet και laptop), οι πλατφόρμες για τις ψηφιακές τάξεις και τα αποθετήρια έχουν αναβαθμιστεί, ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη λάβει σχετική επιμόρφωση για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
10. Λειτουργία κυλικείων: Επανέρχονται στη λειτουργία τους τα κυλικεία ύστερα από έξι μήνες που είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους. Η «επιστροφή» θα γίνει με αυστηρούς κανόνες με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Ολα τα τρόφιμα θα είναι σφραγισμένα και προσυσκευασμένα, ώστε να μην είναι εκτεθειμένα.
ΚΛΙΚΑΡΕ ΣΤΟ ΛΙΝΚ ΠΑΤΑ (ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ) ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου