Με μια απίστευτης αλαζονείας και απύθμενου πολιτικού θράσους απόφασή της, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη διόρισε στην θέση του προϊσταμένου διεύθυνσης της νεοσύστατης Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του
υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ένα πρόσωπο που κατηγορείται για πέντε κακουργηματικές πράξεις.
Συγκεκριμένα, με υπουργική απόφαση της 29ης Μαΐου 2020, η Λίνα Μενδώνη διορίζει προϊστάμενο στην νευραλγική και ευαίσθητη αυτή θέση τον Κωνσταντίνο Κίσσα, ένα από τα 17 στο σύνολό τους πρόσωπα σε βάρος των οποίων η Εισαγγελία Εγκλημάτων Διαφθοράς έχει ασκήσει ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος για πέντε αδικήματα: της πλαστογραφίας, της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία, της απιστίας, της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα μαύρου χρήματος) και της εγκληματικής οργάνωσης.
Πρόκειται για μία από τις πολλές δικαστικές εκκρεμότητες γύρω από την πολύκροτη υπόθεση του “αμαρτωλού” Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού. Οι συγκεκριμένοι κατηγορούμενοι, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και ο νεοδιορισθείς πλέον προϊστάμενος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Πολιτισμού, φέρονται να ενέχονται σε υπόθεση με πλαστογραφημένες αιτήσεις για δάνεια και οικονομικά βοηθήματα, χωρίς σχετικές αιτήσεις των δικαιούχων, με αποτέλεσμα, κατά το κατηγορητήριο, τα χρήματα να τα καρπώνονται οι ποινικά ελεγχόμενοι.
Αξίζει να σημειωθεί, πως τέσσερεις μόνο ημέρες πριν από τον επίμαχο διορισμό, η Λίνα Μενδώνη είχε υποχρεωθεί να απαντήσει στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορου Βερναρδάκη γιατί δεν έχει ακόμη προχωρήσει, ως πειθαρχικώς προϊσταμένη τους, στην άσκηση πειθαρχικών διώξεων κατά των 17 υπαλλήλων, όπως επιτάσσει το άρθρο 114 παρ. 6 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Η υπεκφυγή της υπουργού, όχι απλώς στη απάντηση της προς τον ερωτώντα βουλευτή αλλά και ως προς την ουσία της μη άσκησης των πειθαρχικών της καθηκόντων, με πρόσχημα την μη ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας για την υπόθεση, λαμβάνει πλέον άλλες διαστάσεις. Διότι, γίνεται φανερό πως όταν έδινε την απάντησή της η Λίνα Μενδώνη είχε είδε δρομολογήσει τον διορισμό του ενός από τους κατηγορουμένους στην θέση του προϊσταμένου διεύθυνσης της νεοσύστατης Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ακόμη και αν δεχτεί κανείς την επιχειρηματολογία της υπουργού για την μη παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, ακόμη και προσμετρώντας κανείς πως προφανώς ισχύει και για το εν λόγω πρόσωπο, όπως και για κάθε κατηγορούμενο, το τεκμήριο της αθωότητας, είναι δυνατόν να μην γίνεται αντιληπτό ότι πολιτικά είναι ανεπίτρεπτος ένας τέτοιος διορισμός; Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνει εντός και εκτός υπουργείου Πολιτισμού η Λίνα Μενδώνη με την ενέργειά της αυτή;
Μάλιστα, λίγες ημέρες νωρίτερα, με άλλη της αιφνιδιαστική απόφαση, που συζητήθηκε λόγω της απομάκρυνσης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο του μοναδικού εναπομείναντος μέλους που είχε καταψηφίσει την απόφαση απόσπασης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου της Θεσσαλονίκης, η Λίνα Μενδώνη διόρισε τον Κωνσταντίνο Κίσσα και μέλος του ανώτερου συμβουλευτικού οργάνου του υπουργείου Πολιτισμού!
Είναι απορίας άξιον αν αυτές οι κινήσεις της κ. Μενδώνη είναι σε γνώση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που το τελευταίο διάστημα δείχνει να έχει επιστρατευτεί και ο ίδιος στην εντατική επικοινωνιακή προσπάθεια ανασυγκρότησης της δημόσιας εικόνας της υπουργού του, συνοδεύοντας της τόσο στην επίσκεψη στο εργοτάξιο της Εθνικής Πινακοθήκης, όσο και στην πρώτη μετά την καραντίνα πρόβα του Εθνικού Θεάτρου.
Όπως είναι άξιον απορίας και το αν ο συγκεκριμένος διορισμός τελεί σε γνώση του διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, Άγγελου Μπίνη, στον οποίο δεν κοινοποιείται το έγγραφο διορισμού, αλλά με τον οποίο η υπουργός Πολιτισμού συνυπέγραψε μόλις στις 21 Μαΐου 2020 την υπ. αριθμ. ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/237518/6051 απόφαση σύστασης της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΦΕΚ 2024/Β΄/26.05.2020).
Ας σημειωθεί εδώ πως το πρώτο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας υπό την διοίκηση του Άγγελου Μπίνη, τον Οκτώβριο του 2019, αφορούσε ακριβώς την υπόθεση των διώξεων για την υπόθεση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας των Υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού. “Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας”, σημειωνόταν εκεί, “διασφαλίζει τη θεσμική συνέχεια της διοίκησης και ενισχύει τη δημόσια λογοδοσία ενδυναμώνοντας τον ελεγκτικό μηχανισμό με διευρυμένο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και καινοτόμες μεθοδολογίες ελέγχων και ερευνών”, ενώ τα δημοσιεύματα της περιόδου έκαναν λόγο για συμβολική κίνηση “επικύρωσης” των διώξεων και κατάρριψης του ισχυρισμού περί “πολιτικών σκοπιμοτήτων”, ισχυρισμό που επαναλαμβάνουν έως σήμερα όχι μόνο τα εμπλεκόμενα στελέχη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η ίδια η Λίνα Μενδώνη.
Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες;
Εάν
ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις
στους φίλους σου.
Σε
μια εποχή που το μυαλό μας δέχεται βροχή
γκρίζων και ίσως μαύρων ειδήσεων Ο
ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ είναι ΜΙΑ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ με χιλιάδες
άρθρα ενδιαφέροντα, χρήσιμα ΓΙΑ
ΟΛΟΥΣ προς ανάγνωση και ενημέρωση.
Κάνοντας απλώς ένα κλικ διαβάζεις κάποιο
ΝΕΟ και ενδιαφέρον ΑΡΘΡΟ χωρίς να
κατευθύνεσαι σε ένα λαβύρινθο παραθύρων!
Απλά δοκιμάστε μας και σίγουρα θα γίνουμε
καθημερινή σας συνήθεια και η ευχάριστη
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ παρέα σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.