Γιάννης Νικήτας
Άμυνα,Ελλάδα,Κεντρικά,Προτεινόμενα | 4 Φεβρουαρίου 2020 16:35
Η οριακή κατάσταση που επικρατεί στην εθνική άμυνα περιγράφεται επακριβώς μέσα από
αδιάσειστα στοιχεία τα οποία παρουσιάζει σήμερα σε αποκλειστικότητα το DefenceReview.gr και ο γράφων.
Στόχος να συνεγείρουν τη πολιτική ηγεσία. Εκτός και εάν όπως δήλωσε ο κ. Θάνος Ντόκος αναπληρωτής σύμβουλος εθνικής ασφάλειας πάμε σε συνεκμετάλλευση οπότε τι το χρειαζόμαστε το Ναυτικό ή τις Ένοπλες Δυνάμεις. Την ίδια στιγμή φυσικά κινδυνεύουμε να απολέσουμε εθνικό έδαφος αφού λαμβάνει χώρα μαζική εισβολή και εποικισμός των νησιών μας από στρατιές αλλοδαπών υπό τη πλήρη καθοδήγηση του τουρκικού κράτους.
Ο λόγος που αποτυπώνουμε τις παραπάνω σκέψεις είναι διότι ναι μεν χρειάζονται οι αμυντικές αναλύσεις αλλά μόνον αποκομμένες δεν είναι από τα υπόλοιπα γεγονότα που επηρεάζουν την εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας. Για τη κατάσταση στο ΠΝ έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως αφού εκτός από το ζήτημα των νέων πλοίων εξακολουθούν να υφίστανται σωρεία κρίσιμων ζητημάτων όπως η υποστελέχωση των πλοίων και η γενικότερη ανορθολογική κατανομή του προσωπικού που σε συνδυασμό με την μείωση εισερχόμενων σπουδαστών στη ΣΝΔ και τη ΣΜΥΝ κάνει τη κατάσταση εξαιρετικά δυσχερή.
Και εξηγούμαστε στο δια ταύτα:
Το 2020 το ΓΕΝ καλείται να διαχειριστεί συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 84,5 εκατομμυρίων ευρώ. Για το 2019 το ποσό ήταν στα 93 εκατομμύρια ευρώ συνεπώς για το 2020 συγκριτικά με το 2019 υπήρξε νέα μείωση παρά τις όποιες κυβερνητικές εξαγγελίες για αύξηση των δαπανών.
Από τα 84,5 εκατομμύρια ευρώ μόλις τα 6 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για τη συντήρηση του Στόλου. Όμως από τα 6 εκατομμύρια ευρώ τα 2 είναι οφειλές του 2019. Δηλαδή του συνόλου των πλοίων του ΠΝ. Από φρεγάτες μέχρι βοηθητικά βάσεως. Το 65% του προϋπολογισμού προορίζεται για τη κάλυψη των αναγκών τις μισθοδοσίας του προσωπικού ενώ το υπόλοιπο μέρος των κωδικών του προϋπολογισμού αφορούν καύσιμα, συντήρηση οχημάτων, οδοιπορικά κτλ.
Για να έχετε μια εικόνα μεγέθους το 2010 ο προϋπολογισμός του ΠΝ ήταν 260 εκατομμύρια ευρώ. Το «ιλιγγιώδες» ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ δεν φτάνει ούτε για μπογιές για βάψιμο των πλοίων.
Στο σύνολο των πλοίων έχουν γίνει υπερβάσεις ορίων συντήρησης των μηχανών. Ούτε θα αναφερθούμε σε επιμέρους λεπτομέρειες για πόσα χρόνια έχει να γίνει συντήρηση στις μηχανές των Super Vita. Μήπως από τότε που τις παραλάβαμε;
Ως εκ τούτων, εύκολα αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδαής πως με αυτά τα ποσά όχι Ναυτικό δεν μπορούμε να έχουμε αλλά ούτε Ακτοφυλακή.
Αυτά είναι τα νούμερα κύριοι και είναι αμείλικτα. Με 4 εκατομμύρια ευρώ ΠΝ δεν υφίστανται.
Υπάρχει κάποιος με την ευθιξία να παραιτηθεί και να πει ως εδώ; Ρητορικό το ερώτημα μας. Ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος όταν πήγε στον Στόλο τον Ιούλιο του 2019 εξ όσων γνωρίζουμε του παρουσιάστηκε αναλυτικώς η κατάσταση με όλα τα φλέγοντα ζητήματα. Παρά τις εισηγήσεις ο προϋπολογισμός μειώθηκε αντί να αυξηθεί. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ναυτικό με αυτά τα ποσά δεν πρόκειται να υπάρξει όσο φιλότιμο και να υπάρχει από μερίδα στελεχών γιατί υπάρχουν και αυτοί που έχουν τρυπώσει στα επιτελεία και έχουν να δουν θάλασσα πολλά χρόνια.
Και υπάρχουν επιτελείς που εμπλέκουν και το ΠΝ με πλοία στο μεταναστευτικό φορτώνοντας ώρες στις μηχανές των πλοίων ή που εμπλέκουν το ΠΝ με αεροδιακομηδές όταν τα ελικόπτερα είναι στα όρια τους…
Μάλλον έχουμε επιβάλει μονομερή αφοπλισμό και προχωράμε σε εθνικό αυτοχειριασμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.