Με ειδοποίηση μόλις μερικών ωρών συγκλήθηκε το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο (ΑΝΣ) για να συζητήσει το θέμα των τορπιλών για τον
υποβρυχιακό μας στόλο και να δώσει το “πράσινο φως” όπως προβλέπεται από τις διαδικασίες.
Πρόκειται για μια σαφέστατα θετική εξέλιξη, η οποία ας ελπίσουμε ότι δεν έχει έρθει πολύ αργά, ή υπάρχει “συνδρομή συμμαχικού παράγοντα” για τη διάθεση στην ελληνική πλευρά οποιασδήποτε λειτουργικής “ενδιάμεσης λύσης”…
Επικρατεί πλήρης κινητοποίηση στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας με σκοπό να ολοκληρωθούν τα διαδικαστικά ώστε να προχωρήσει η υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια βαρέως τύπου τορπιλών για τον υποβρυχιακό στόλο των υπερσύγχρονων Type 214 τύπου “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ”, καθώς επίσης και για τον εκσυγχρονισμό των τορπιλών SUT Mod 0 βαρέως τύπου της γερμανικής Atlas Elektronik (πρώην AEG), που είχε προμηθευθεί το Πολεμικό ναυτικό τη δεκαετία του 1980 για τα υποβρύχια Type 209, σύμφωνα με πληροφορίες από την ιστοσελίδα defence-point.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Πολεμικό Ναυτικό επιλέγει να ακολουθήσει την “πεπατημένη” προκρίνοντας την προμήθεια γερμανικών τορπιλών DM2A4 Seehecht της γερμανικής STN Atlas (εξέλιξη της πετυχημένης τορπίλης DM2A3), έναντι της επίσης ιδιαίτερα αξιόλογης τεχνολογικά έτερης υποψηφιότητας των ιταλικών “Black Shark” της Whitehead Sistemi Alenia Subacquei.
Έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι οι γερμανικές τορπίλες αντιμετωπίζονται περίπου ως “μονόδρομος”, υποστηρίζοντας ότι το κόστος και ο χρόνος ολοκλήρωσης οποιασδήποτε εναλλακτικής λύσης δημιουργεί ισχυρά “αντικίνητρα”. Ωστόσο, η ιταλική πλευρά, σύμφωνα με άλλες πηγές, αμφισβητεί εντόνως την ορθότητα των ισχυρισμών και κάνει λόγο για “απευθείας ανάθεση”. Οι συνθήκες ωστόσο είναι πραγματικά “ειδικές” για να αναλωθούμε σε οποιουδήποτε τύπου “γκρίνιες”…
Ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι η προμήθεια νέων τορπιλών βαρέως τύπου και ο εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων παρότι είναι δυο διαφορετικά προγράμματα, έχουν ατύπως “συγχωνευθεί”, υπό την έννοια ότι η ανάθεση και των δύο στους Γερμανούς προσέφερε κάποια σημαντικά διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα για την απόσπαση περισσοτέρων ανταλλαγμάτων, τα οποία προφανώς θα πληροφορηθούμε προσεχώς.
Η νέα τορπίλη που θα επιλεγεί θα πρέπει να ολοκληρωθεί (integration) στα συστήματα ISUS 90-15 και ISUS-90-46 των υποβρυχίων. Δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης βολών, χειρισμού και κατεύθυνσής τους, με πλήρη εκμετάλλευση των επιχειρησιακών χαρακτηριστικών των τορπιλών από τα συστήματα των ελληνικών υποβρυχίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου