παλαιοκομματικού τύπου μεθόδους, προκειμένου να αναστρέψει το σε βάρος της κλίμα εν όψει των κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων που έχε μπροστά της.
Ο Αλέξης Τσίπρας και το επιτελείο του, ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή «Τσοβόλα δώσ’ τα όλα», ελπίζοντας αν όχι να «ρεφάρουν», τουλάχιστον να μειώσουν την διαφορά.
Έτσι, κάθε μέρα που περνά ανακοινώνεται και μια παροχή στον δρόμο για τις κάλπες, που
Η κυβέρνηση προχωρά σε αθρόες προσλήψεις στους δήμους
Προεκλογικά «δώρα» στους δήμους με προσλήψεις προσωπικού – μόνιμου, αορίστου και ορισμένου χρόνου προβλέπει το νομοσχέδιο του υπ. Εσωτερικών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νομοσχέδιο, αυξάνεται ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και μίσθωσης έργου στους ΟΤΑ. α’ και β’ βαθμού.
Ειδικότερα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός των ατόμων που προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή συνάπτουν σύμβαση μίσθωσης έργου στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού αυξάνεται κατά 400 άτομα και καθορίζεται στα 1.322 άτομα.
Εντύπωση προκαλεί πως η συγκεκριμένη αλλαγή γίνεται λίγο καιρό πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 26ης Μαΐου.
Οι εξαιρέσεις της αναστολής προσλήψεων λόγω εκλογών
Στο άρθρο 82 του νομοσχεδίου προβλέπονται οι εξαιρέσεις από την αναστολή προσλήψεων λόγω εκλογών.
Παράλληλα, ειδική αναφορά γίνεται και για τους επιτυχόντες της προκήρυξης 3κ/2018 του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 8.166 μόνιμων υπαλλήλων στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων.
Το άρθρο 82:
1. Το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 17 του ν. 3870/2010 (Α΄ 138), όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 78 του ν. 4257/2014 (Α΄93), αντικαθίσταται ως εξής:
«Εξαιρούνται των περιορισμών του παρόντος :
α) οι διορισμοί και οι προσλήψεις μόνιμου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, εφόσον οι προκηρύξεις για την πλήρωση των αντίστοιχων θέσεων δημοσιεύτηκαν από το ΑΣΕΠ πριν από την προκήρυξη των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών,
β) οι διορισμοί, οι προσλήψεις και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή για την πλήρωση των θέσεων που περιλαμβάνονται στην Προκήρυξη 3Κ/2018 ΑΣΕΠ (τ. ΑΣΕΠ 4/2018),
γ) η διαδικασία μετάταξης του άρθρου 278 του ν. 4555/2018, όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 16 παρ. 1 του ν. 4571/2018 (Α΄ 186),
δ) οι προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, καθώς και οι προπαρασκευαστικές αυτών ενέργειες, από τους ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα αυτών, προκειμένου για τις ειδικότητες των ναυαγοσωστών, των υδρονομέων άρδευσης, των χειριστών μηχανημάτων, των εργαζομένων στους τομείς της πυρασφάλειας, των παιδικών σταθμών, της καθαριότητας, των Κέντρων Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ), των αμειβομένων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, των εργαζομένων στις παιδικές κατασκηνώσεις, του έκτακτου προσωπικού με αντίτιμο και λοιπές καταβολές και των απασχολούμενων στα προγράμματα δακοκτονίας,
ε) η κάλυψη οργανικών θέσεων των Ο.Τ.Α. με βάση τις διατάξεις του άρθρου 82 του ν. 4483/2017 (Α΄ 107), 85
στ) οι προσλήψεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα της υποπαρ. ΙΔ.1 της παρ. ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α’ 107).».
2. Η παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 (Α’ 28) αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι περιορισμοί των παρ. 1 και 2 δεν ισχύουν, ως προς τις προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, καθώς και τις προπαρασκευαστικές αυτών ενέργειες, από τους ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα αυτών, προκειμένου για τις ειδικότητες των ναυαγοσωστών, των υδρονομέων άρδευσης, των χειριστών μηχανημάτων, των εργαζομένων στους τομείς της πυρασφάλειας, των παιδικών σταθμών, της καθαριότητας, των Κέντρων Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ), των αμειβομένων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, των εργαζομένων στις παιδικές κατασκηνώσεις και των απασχολούμενων στα προγράμματα δακοκτονίας, καθώς και ως προς τις προσλήψεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα της υποπαρ. ΙΔ.1 της παρ. ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α’ 107)».
3. Η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό, την πρόσληψη και κάθε σχετική υπηρεσιακή μεταβολή για την πλήρωση των θέσεων που περιλαμβάνονται στην Προκήρυξη 3Κ/2018 ΑΣΕΠ (τ. ΑΣΕΠ 4/2018), καθώς και των θέσεων που καλύπτονται σύμφωνα με το άρθρο 82 του ν. 4483/2017 (Α΄ 107) δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς του άρθρου 28 του ν. 2190/1994.
Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων:
Περισσότερες προσλήψεις, κατ’ εξαίρεση της αναστολής που ισχύει από το 2010 κατά την προεκλογική περίοδο.
Αύξηση κατά 400 άτομα (σε 1.333 από 900) όσων προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου
Διευκόλυνση προϋποθέσεων μετατάξεων
Χαλάρωση των προϋποθέσεων για χορήγηση ιθαγένειας σε αλλοδαπούς.
Απόδοση ιθαγένειας
Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται αρκετές ρυθμίσεις για την ελληνοποίηση μεταναστών και μάλιστα το άρθρο 32.5 γεννά αρκετά ερωτήματα.
Συγκεκριμένα, πλέον θα μπορούν να λάβουν την ελληνική ιθαγένεια όλοι οι αλλοδαποί άνω των 65 ετών ή αλλοδαποί με νοητική ή ψυχική ή σωματική αναπηρία!
Η εν λόγω διάταξη ουσιαστικά ανοίγει παράθυρο ελληνοποιήσεων δίχως κανένα κριτήριο, αφού για να ρυθμιστεί η διαδικασία θα απαιτείται μια απλή Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Μειώνεται το παράβολο για πολιτογράφηση από 700 σε 550 ευρώ, ενώ θεσπίζεται η καταβολή παραβόλου ύψους 100 ευρώ για την υποβολή αντιρρήσεων ενώπιον του Συμβουλίου Ιθαγένειας. Άτομα με σωματική αναπηρία μπορούν να ορκίζονται στο σπίτι τους ή μέσω τηλεδιάσκεψης.
Οι Διευθύνσεις Αστικής Κατάστασης των αποκεντρωμένων διοικήσεων υπάγονται πλέον στο υπουργείο (ως υπηρεσίες του) και μετονομάζονται σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Ιθαγένειας. Το Τμήμα Πολιτογράφησης Ομογενών της Κεντρικής Διεύθυνσης Ιθαγένειας του υπουργείου καταργείται.
Οι αρμοδιότητές του μεταβιβάζονται στο Τμήμα Πολιτογράφησης. Οι αποφάσεις πολιτογράφησης αλλογενών θα παίρνονται πλέον από τις περιφερειακές διευθύνσεις ιθαγένειας του Υπουργείου, αλλαγή που αναμένεται να μειώσει το χρόνο εξέτασης κατά 9 μήνες.
Απλοποιείται η διαδικασία πολιτογράφησης ομογενών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
Προβλέπεται ειδικότερα ότι όσοι διαμένουν στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως του πότε ήρθαν στη χώρα, θα εξετάζονται στην Ελλάδα. Καταργούνται οι Ειδικές Επιτροπές και θα εξετάζονται από τις Επιτροπές Πολιτογράφησης με ειδική διαδικασία.
Επιχειρείται επίσης να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των ανιθαγενών Ρομά με μακρά ιστορική παρουσία στη χώρα μας και μεταξύ άλλων προβλέπονται τρεις βαθμίδες διαδικασιών ανάλογα με τον βαθμό επάρκειας που προσκομίζουν οι ενδιαφερόμενοι.
ΔΕΙΤΕ
(ΕΔΩ)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!
Πηγή: ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου