Του Ευάγγελου Δ. Κόκκινου
Για πρώτη φορά φέτος, η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία βομβάρδισε τη βόρεια περιοχή της Συρίας, αλλά η εν λόγω επίθεση περιβάλλεται
από ερωτηματικά.
Αρχικά, μια πηγή από το Συριακό στρατό είπε ότι δεν είχαν ιδέα ότι ένα ισραηλινό αεροσκάφος ήταν οπουδήποτε κοντά στο κυβερνείο του Χαλεπίου, πόσο μάλλον, μέσα στη Συρία.
Το Ισραήλ δεν έχει αναλάβει επισήμως την ευθύνη για την επίθεση στο Χαλέπι της Συρίας, παρά τις υποδείξεις του ισραηλινού πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου.
«Το Ιράν προσπαθεί συνεχώς να τοποθετεί στη Συρία πυραύλους ακριβείας μεγάλης εμβέλειας, και η οποίοι είναι πολύ προημένοι και δύνανται να πραγματοποιήσουν θανατηφόρα χτυπήματα. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να το αποδεχθούμε αυτό. Η δράση μας ενάντια στην προσπάθεια του Ιράν να καθιερώσει στρατιωτικές βάσεις στη Συρία και να τοποθετήσει προηγμένα όπλα εκεί, δεν πρόκειται να σταματήσει», ανέφερε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ωστόσο, λίγες μέρες μετά την επίθεση, κυκλοφόρησαν κάποιες φωτογραφίες που δείχνουν τα επακόλουθα του ισραηλινού βομβαρδισμού στην περιοχή Sheikh Najjar του Χαλεπίου.
Βόμβα GBU-39
Σύμφωνα με μια από τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν, η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε μια βόμβα GBU-39 μικρού διαμέτρου, η οποία δεν είναι αναγκαστικά εκτός των κανόνων, αλλά παρέχει κάποια εικόνα για το ποια αεροσκάφη θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επίθεσης.
Όπως και στην περυσινή επίθεση της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας στην πόλη Al-Safira στο νότιο Χαλέπι, μια βόμβα GBU-39 χρησιμοποιήθηκε για να χτυπήσει αρκετές περιοχές στο ανατολικό τμήμα του κυβερνείου.
Τα Stealth μαχητικά F-35
Σύμφωνα με δημοσίευμα του SouthFront, «η GBU-39 SBD είναι μια βόμβα ακριβείας 110 κιλών, σχεδιασμένη από τις ΗΠΑ για να παρέχει στα αεροσκάφη τη δυνατότητα να μεταφέρουν μεγαλύτερο αριθμό βομβών ακριβείας.
Η SBU GBU-39 μπορεί να χρησιμοποιηθεί έναντι σταθερών στόχων, όπως αποθήκες πυρομαχικών, δεξαμενές καυσίμων, κλπ. Η GBU-53 SDB II είναι αναβαθμισμένη με σκοπό ακριβή πλήγματα σε κινούμενους στόχους».
Το SouthFront επεσήμανε τα ζητήματα με παράδειγμα ένα από τα πιο κοινά αεροσκάφη του Ισραήλ, όπως το F-15 και F-16:
«Εντούτοις, το πρόβλημα είναι ότι η μέγιστη λειτουργική εμβέλεια της GBU-39 SBD είναι τουλάχιστον 110 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι μια επίθεση μπορεί να γίνει από αεροσκάφος που πετάει σε υψηλή ταχύτητα και υψόμετρο. Ένα τέτοιο αεροσκάφος θα είναι ένας εύκολος στόχος για τα μεγάλης εμβέλειας συστήματα αεροπορικής άμυνας της Syrian Air Defense Force, όπως τα συστήματα αεράμυνας S-200 – S-300».
Αυτή είναι μια σημαντική λεπτομέρεια, διότι θα απαιτούσε από το Ισραήλ να χρησιμοποιήσει ένα stealth αεροσκάφος, όπως το F-35, για να αποφύγει την ανίχνευση από τις μονάδες αεροπορικής άμυνας της Συρίας.
Εναλλακτική θεωρία
Κάποιοι άλλοι παρατηρητές έχουν αναφέρει ότι η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία μπορεί να έχει χρησιμοποιήσει μια εναλλακτική διαδρομή για να βομβαρδίσει το Χαλέπι, αντί για την τυπική διαδρομή τους από τα Υψώματα του Γκολάν.
Η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε σίγουρα να εισέλθει στη Συρία μέσω του κυβερνείου Λαττάκεια, το οποία βρίσκεται κατά μήκος της δυτικής ακτής της χώρας.
Όταν η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία βομβάρδισε τη Δυτική Συρία τη νύχτα της 17ης Σεπτεμβρίου 2018, εισήλθαν στη χώρα από τη Μεσόγειο Θάλασσα.
Ωστόσο, το περιστατικό αυτό προκάλεσε επίσης πολλά προβλήματα για το Ισραήλ, καθώς ένα ρωσικό αεροσκάφος αναγνώρισης IL-20 καταρρίφθηκε κατά τη διάρκεια της συμπλοκής από τις δυνάμεις αεροπορικής άμυνας της Συρίας.
Η Ρωσία αργότερα κατηγόρησε την ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία ότι χρησιμοποίησε το IL-20 ως κάλυψη κατά τη διάρκεια της επιχείρησή του κατά μήκος των ακτών της Συρίας.
ΔΕΙΤΕ
(ΕΔΩ)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου