H Ρωσική Πετρελαϊκή Εταιρεία Gazprom
ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης υποθαλάσσιας γραμμής του
αγωγού φυσικού αερίου Turkish Stream.
To τραγικό είναι ότι, ολοκληρώθηκε αυτή η πρώτη υποθαλάσσια
γραμμή, που θα μεταφέρει Ρωσικό Φυσικό Αέριο ως τις ακτές τις Ευρωπαϊκής
Τουρκίας, ενώ η κυβέρνηση Τσίπρα-Σταθάκη έχουν προδοτικά
εγκαταλείψει και ακυρώσει στην πράξη τη συμφωνία Λαφαζάνη-Νovak της
Πετρούπολης, για κατασκευή μεγάλου αγωγού διέλευσης Ρώσικου Φυσικού Αερίου από
την Ελλάδα, με πολύ μεγάλα οικονομικά, γεωστρατηγικά και πολιτικά
οφέλη για την τελευταία.
Αν
αυτός ο αγωγός διέλευσης Ρωσικού Φυσικού Αερίου από τη χώρα μας, είχε
δρομολογηθεί με βάση την συμφωνία Λαφαζάνη-Novak τον Μάιο του 2015,
τώρα όλο το έργο του αγωγού από την Μαύρη Θάλασσα έως την Κεντρική Ευρώπη θα
είχε περατωθεί, με την Ελλάδα να έχει μεγάλα οικονομικά οφέλη και
βεβαίως ισχυρότατα ερείσματα ασφάλειας και άμυνας.
Η προδοσία, όμως, του εξωνημένου
μνημονιακού πολιτικοοικονομικού κατεστημένου δεν έχει όρια.
«Η κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος
ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί, 30
Απριλίου. Στην Τουρκία, στην περιοχή που βρίσκεται το χωριό Κιγικέι κατασκευάζεται ο τερματικός
σταθμός υποδοχής. Με την ολοκλήρωση των έργων σύνδεσης του αγωγού με τον
τερματικό σταθμό, η κατασκευή της πρώτης γραμμής του αγωγού θα έχει
ολοκληρωθεί», αναφέρει η Gazprom. Η κατασκευή του έργου Turkish Stream
συνεχίζεται επιτυχώς. Έχει
ολοκληρωθεί μια σημαντική φάση, ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης γραμμής του
αγωγού φυσικού αερίου. Οι ρυθμοί
κατασκευής είναι πολύ υψηλοί», δήλωσε ο
πρόεδρος της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ. Ο ίδιος δήλωσε, επίσης, ότι από τότε που
ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του αγωγού, στις 7 Μαΐου του 2017,
τοποθετήθηκαν συνολικά 1.161 χιλιόμετρα υποθαλάσσιου αγωγού που αφορούν και τις
δύο γραμμές, τα οποία αντιστοιχούν στο 62% του συνολικού αγωγού. Ο Alexei
Miller εξέφρασε παράλληλα την πεποίθηση ότι το έργο «...θα παίξει
σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας της
Τουρκίας και της Ευρώπης».
Η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού φυσικού
αερίου θα ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρόγραμμα των εργασιών κατασκευής, το τρίτο
τρίμηνο του 2018. Την υποθαλάσσια εγκατάσταση του αγωγού έχει αναλάβει το
ειδικό πλοίο Pioneering Spirit, το οποίο είναι σε θέση να τοποθετεί υποθαλάσσια
τον αγωγό διανύοντας κατά μέσο όρο 4,3 χιλιόμετρα ημερησίως, παρότι τον
Φεβρουάριο δύο φορές είχε προσεγγίσει την μέγιστη απόδοσή του που έφθασε τα 5,6
χιλιόμετρα ημερησίως.
Την κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού
Turkish Stream έχει αναλάβει η εταιρεία South Stream Transport B.V. (100%
θυγατρική της Gazprom). Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου Turkish
Stream διανύει μια απόσταση 930 χιλιομέτρων από τα ρωσικά έως τα
τουρκικά παράλια. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει το χερσαίο τμήμα του αγωγού, δηλαδή
η δεύτερη γραμμή που θα έχει μήκος 180 χιλιόμετρα. Η πρώτη γραμμή θα
προμηθεύει με ρωσικό φυσικό αέριο την τουρκική αγορά, ενώ η δεύτερη τις χώρες
της Νοτιοανατολικής και Νότιας Ευρώπης. Η ισχύς της κάθε γραμμής είναι 15,75
δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Οι πρώτες ροές φυσικού αερίου
προγραμματίζεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2019.
Οι επενδύσεις της Gazprom στην κατασκευή του αγωγού
φυσικού αερίου Turkish Stream το 2018 αναμένεται να φθάσουν τα 184,4
δισεκατομμύρια ρούβλια (περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ), έναντι 93
δισεκατομμυρίων ρουβλίων( 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ) όπου ανήλθαν οι
επενδύσεις το 2017. Η Gazprom εκτιμά ότι συνολικό κόστος της κατασκευής θα
φθάσει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Τουρκία είναι η δεύτερη σε μέγεθος αγορά φυσικού
αερίου για τον όμιλο της Gazprom. Μέχρι στιγμής το Ρωσικό Φυσικό Αέριο φθάνει
στην Τουρκία μέσω του διαβαλκανικού διαδρόμου και του αγωγού Blue Stream. To
2017 η Gazprom πραγματοποίησε στην Τουρκία εξαγωγές ρεκόρ φυσικού αερίου που
έφθασαν τα 29 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, σημειώνοντας αύξηση της
τάξεως του 17,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου