Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Facebook: Πώς λειτουργεί η αναγνώριση προσώπου

Τη συγκατάθεση των Ευρωπαίων αλλά και Καναδών χρηστών ξεκίνησε να ζητά το Facebook για τη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, με....

αφορμή τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία-κανονισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων στην Ε.Ε., που θα τεθεί σε ισχύ στις 25 Μαΐου του 2018. Το μέτρο αναγνώρισης προσώπου εύλογα δημιουργεί προβληματισμό, καθώς παραπέμπει άμεσα σε απόκτηση βιομετρικών χαρακτηριστικών από την πλατφόρμα του Facebook. «Η βιομετρική ταυτοποίηση και ο εντοπισμός ανάμεσα σε δισεκατομμύρια φωτογραφίες που υπάρχουν στην πλατφόρμα, εγείρει σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών», σύμφωνα με τη Silkie Carlo, διευθύντρια της βρετανικής ομάδας προστασίας ατομικών δικαιωμάτων, Big Brother Watch.

Η πρώτη προσπάθεια

Υπενθυμίζεται ότι το Facebook ξεκίνησε την ταυτοποίηση της παρουσίας χρηστών σε εικόνες ή video το 2011. Ωστόσο, η πρακτική αυτή τερματίστηκε για τους χρήστες από την Ε.Ε. την επόμενη χρονιά, ύστερα από διαμαρτυρίες εκ μέρους ρυθμιστικών αρχών, καθώς και οργανώσεων για την προστασία της ιδιωτικότητας.

Πώς δουλεύει

Σύμφωνα με το BBC, η αναγνώριση προσώπου «δουλεύει» με την απόδοση σε κάθε χρήστη ενός αποκλειστικού αριθμού που αποκαλείται template. Αυτός υπολογίζεται με βάση την ανάλυση της εμφάνισής τους στη φωτογραφία του προφίλ και σε άλλες λήψεις. Τα ανώνυμα (untagged) πρόσωπα καταγράφονται με έναν παρόμοιο τρόπο και συγκρίνονται με τη βάση δεδομένων των templates. Όταν υπάρχει ταυτοποίηση, το Facebook υπενθυμίζει στον χρήστη που ανέβασε τη φωτογραφία και σε όσους εμφανίζονται σε αυτήν, να τοποθετήσουν τις ετικέτες με τα ονόματά τους. Επίσης, εντοπίζει όσους χρησιμοποιούν κλεμμένη φωτογραφία στο προφίλ τους. Βάσει των φωτογραφικών εμφανίσεων, επίσης, προτείνει φίλους.

Το Facebook δήλωσε ότι θα ζητήσει από τους Ευρωπαίους χρήστες να επιλέξουν μεμονωμένα εάν θέλουν να ενεργοποιήσουν αυτή την επιλογή.

Ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. (GDPR – General Data Protection Regulation) αυστηροποιεί τους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων, καταργεί την προ-ρυθμισμένη αποδοχή με τα ήδη «τικαρισμένα» box και αυξάνει το ποσό των προστίμων για τη μη συμμόρφωση.

Οι χρήστες μπορούν είτε να συμφωνήσουν για την εφαρμογή της αναγνώρισης προσώπου με ένα μόλις «κλικ» είτε να πλοηγηθούν σε άλλες σελίδες προκειμένου να την απορρίψουν. Πιο συγκεκριμένα, οι χρήστες κλικάρουν την επιλογή «αποδοχή και συνέχεια» για να ενεργοποιήσουν την αναγνώριση προσώπου, αλλά θα πρέπει να πλοηγηθούν στη διαχείριση των ρυθμίσεων, για να επιβεβαιώσουν ότι επιθυμούν την απενεργοποίησή της.

Στη βάση δεδομένων για την ταυτοποίηση δεν θα περιλαμβάνονται χρήστες κάτω των 18 ετών, ενώ θα είναι δυνατόν αργότερα οι χρήστες να διαγράφουν τα templates των προσώπων τους. «Υπάρχει ένας αριθμός σημαντικών θεμάτων για τα οποία πρέπει να τοποθετηθεί το Facebook», υποστήριξε ο Ιρλανδός αρμόδιος επίτροπος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο BBC.

Η αναγνώριση προσώπου είναι απενεργοποιημένη ως προεπιλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο, χάρη στους αυστηρότερους νόμους περί απορρήτου δεδομένων, αλλά στις Η.Π.Α. και τον Καναδά, οι χρήστες δεν χρειάζεται να επιλέγουν να έχουν τους αλγόριθμους του δικτύου να είναι σε θέση να προσδιορίσουν τις λειτουργίες του προσώπου τους.

Οι καταγγελίες

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook αντιμετωπίζει κλήσεις για την ανάπτυξη τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, με σκοπό την παρεμπόδιση διαφημίσεων απάτης που παρουσιάζουν διασημότητες, έπειτα από νομικές διαδικασίες που ξεκίνησε ο ακτιβιστής καταναλωτών Martin Lewis εναντίον του κοινωνικού δικτύου για πλαστές προσφορές που επικαλούνταν την υποστήριξή του.

Στην Αμερική, ένας δικαστής στο Σαν Φρανσίσκο πριν λίγες βδομάδες υποστήριξε ότι οι χρήστες του Facebook που κατοικούν στο Ιλινόις μπορούν να προβούν σε αγωγές κατά της εταιρείας σχετικά με τη χρήση του λογισμικού της αναγνώρισης προσώπου (Facial Recognition), κάτι που σημαίνει πως αν συνεχιστούν αυτές οι αγωγές, μπορεί να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια.



πηγή
πηγη


ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ (ΕΔΩ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις