«Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός... »
1000 χρόνια καταγεγραμμένης ιστορίας εμφανίζεται το Άγιο Φώς στον Πανάγιο Τάφο στην Ιερουσαλήμ.
Στο αραβικό χειρόγραφο Kitab dala’il al-qibla, καταγράφεται για πρώτη φορά μια ''σημαντική'' περιγραφή της τελετής του Αγίου Φωτός.
Γραμμένο από τον Άραβα νομομαθή Ιμπν αλ-Κας (Ibn al-Qass) που γεννήθηκε στα τέλη του 9ου αιώνα και απεβίωσε το 946. Υπήρξε άριστος γνώστης του ισλαμικού νόμου και συγγραφέας αρκετών θεολογικών έργων.
Η ακριβής μετάφραση του χειρογράφου:
«Το Πάσχα των Χριστιανών, το Μεγάλο Σάββατο, οι πιστοί εξέρχονται από τον τόπο του Τάφου για να μεταβούν γύρω από τον βράχο που περιβάλλεται από κάγκελα. Από εκεί κοιτάζουν τον Τάφο και όλοι μαζί προσεύχονται και προσκυνούν ενώπιον του Θεού του Υψίστου, από την πρωινή προσευχή μέχρι τη δύση του ηλίου. Ο εμίρης και ο ιμάμης του τεμένους είναι παρόντες. Ο σουλτάνος (السلطان) κλειδώνει την πόρτα του Τάφου. Όλοι παραμένουν ακίνητοι μέχρις ότου να αντικρίσουν ένα φως παρόμοιο με λευκή φωτιά το οποίο βγαίνει από το εσωτερικό του Τάφου. Τότε ο σουλτάνος ανοίγει την πόρτα και εισέρχεται κρατώντας μία λαμπάδα, την ανάβει με αυτό το φως και εν συνεχεία εξέρχεται. Η φλόγα της αναμμένης λαμπάδας δεν καίει. (Χρησιμοποιεί τη λέξη نور που σημαίνει φως και τη λέξη نار που σημαίνει φωτιά). Τη δίνει στον ιμάμη που τη μεταφέρει και ανάβει τις κανδήλες του τεμένους. Όταν αυτή η λαμπάδα έχει περάσει σε τρία χέρια, τότε καίει και μεταμορφώνεται σε φλόγα (Χρησιμοποιεί τη λέξη نور σε نار δηλαδή από θεϊκό φως σε γήινη φωτιά). Έπειτα συντάσσουν και παραδίδουν στον σουλτάνο μια αναφορά, βεβαιώνοντας ότι η φλόγα έχει έρθει την τάδε ώρα και ημέρα. Εάν έχει εμφανιστεί εκείνη την ημέρα στην ώρα της προσευχής είναι γι’ αυτούς ένα σημάδι ότι η χρονιά δεν θα είναι γόνιμη, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα είναι χρονιά ξηρασίας. Εάν η φλόγα έχει εμφανιστεί κατά τη μεσημβρινή ώρα, αυτό υποδεικνύει μια χρονιά με έλλειψη τροφίμων».
Η αναφορά αυτη του Ibn al-Qass είναι σημαντική επειδή προέρχεται από έναν νομομαθή και μουσουλμάνο.
Όπως καταγράφεται, οι μουσουλμάνοι άρχοντες της Ιερουσαλήμ έχουν τον απόλυτο έλεγχο της τελετής. Είναι παρόντες ο ιμάμης του τεμένους, ο εμίρης και ο σουλτάνος, ο οποίος είναι ο μόνος που κατέχει τα κλειδιά του Τάφου.
Κατά τη διάρκεια της τελετής οι πιστοί προσεύχονται και ο ορθόδοξος πατριάρχης προβαίνει στην καθιερωμένη επίκληση για την έλευση του Αγίου Φωτός έξω από τον Τάφο, ενώπιον όλου του παρισταμένου πλήθους.
Όλα γίνονται φανερά.
Επειδή πολλοί χλευάζουν, για να χλευάζουν.
Καλή Ανάσταση και καλή Λαμπρή με υγεία σε όλους μας!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
.
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Την παραίτησή του στον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη υπέβαλε ο Α΄ Γενικός Διευθυντής του ΥΠΕΞ πρέσβης Ρούσος Κούνδουρος ως ένδειξη ...
-
Αντώνης Κανάκης: “Αυτό είναι Tραγικό” – Tο “σκληρό” σχόλιο για τον “Εκατομμυριούχο” του ΑρναούτογλουΣτην πρεμιέρα του «Ράδιο Αρβύλα», ο Αντώνης Κανάκης και η παρέα του σχολίασαν με χιούμορ μια ερώτηση που παίχτηκε στον αέρα του τηλεπαιχνι...
-
Σαββατιάτικο… χαμό στη ΝΔ προκάλεσε η -αδημοσίευτη- συνέντευξη του Αντώνη Σαμαρά στο «Βήμα της Κυριακής».
-
Γράφει ο Δημήτρης Δρίζος Αίσθηση έχει προκαλέσει η είδηση της καταδίκης γνωστού Έλληνα ηθοποιού, για διακίνηση μεταναστών.
-
Ο 30χρονος που δολοφόνησε εν ψυχρώ την άτυχη 43χρονη Δώρα στο Αγρίνιο το απόγευμα της Δευτέρας, παραδέχθηκε στους αστυνομικούς ότι θόλωσε ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου