Για συνυπηρετήσεις στελεχών των ΕΔ που δίνουν δικαιώματα για σχόλια και προκαλούν δικαιολογημένα παράπονα κάνουν λόγο στρατιωτικοί που έχουν γνώση της κατάστασης “από μέσα”.
Τι προκύπτει από τις πληροφορίες που έχουν φθάσει στο Militaire.gr :
Το μέτρο της «συνυπηρέτησης» είναι γνωστό και κατά γενική ομολογία ευεργετικό για την υποστήριξη των οικογενειών των στρατιωτικών.
Τι γίνεται όμως όταν το μέτρο καταστρατηγείται, ειδικά σε περιπτώσεις μεταθέσεως στο εξωτερικό;
Τα στελέχη των ΕΔ που υπηρετούν στο εξωτερικό λαμβάνουν αυξημένες αποδοχές (μισθό Ελλάδος + αποζημίωση εξωτερικού) και καλώς, καθόσον έχουν να αντιμετωπίσουν αυξημένα έξοδα και, ας μη γελιόμαστε, χρειάζεται και ένα κίνητρο για να αφήσει κάποιος τη βολή του και να ξενιτευτεί.
Κατά κανόνα, οι αποδοχές ενός αξιωματικού στο εξωτερικό είναι αρκετές για να περάσει αυτός και η οικογένειά του καλά και να αποταμιεύσει κάποια χρήματα.
Στο πνεύμα λοιπόν αυτό, μέχρι το 2011 η συνυπηρέτηση δεν ίσχυε για το εξωτερικό. Η σύζυγος, εφόσον ήταν δημόσιος υπάλληλος ή στρατιωτικός, έπρεπε να πάρει άδεια άνευ αποδοχών προκειμένου να ακολουθήσει τον σύζυγό της σε μετάθεση εκτός Ελλάδος.
Ξαφνικά, το 2011 μεσούσης της κρίσης, αποφασίστηκε ότι οι σύζυγοι που είναι και αυτές στελέχη των ΕΔ (όχι οι υπόλλοιπες εργαζόμενες στον δημόσιο τομέα) μπορούν να ακολουθήσουν στο εξωτερικό, συνεχίζοντας να λαμβάνουν τις εν Ελλάδει αποδοχές τους μηνιαίως, στο πνεύμα της «συνυπηρέτησης», εφόσον υπάρχει εθνική θέση όπου μπορούν να τοποθετηθούν στην φρουρά μεταθέσεως του συζύγου.
Καλώς μέχρι εδώ. Βασική προϋπόθεση όμως παραμένει η ύπαρξη εθνικής θέσης προκειμένου να τοποθετηθεί και εκείνη. Και εθνική θέση σημαίνει ότι το αντίστοιχο ΝΑΤΟϊκό στρατηγείο έχει αρκετά μεγάλη Ελληνική παρουσία ώστε να διαθέτει Ελληνική Εθνική Αντιπροσωπεία (πχ NATO HQ, SHAPE, JFC Naples κτλ).
Τι γίνεται στην πραγματικότητα, είναι μακράν του πνεύματος του νόμου:
Οι θέσεις που υπάρχουν στα μεγάλα στρατηγεία είναι συγκεκριμένες και ήδη στελεχωμένες με κατάλληλο προσωπικό. Οι κυρίες ή κύριοι κατά κανόνα τοποθετούνται από τον εκάστοτε Εθνικό Αντιπρόσωπο (Ανώτατο ή Ανώτερο Αξιωματικο, ανάλογα με την βαρύτητα του ΝΑΤΟϊκού στρατηγείου) σε θέσεις ανύπαρκτες, μη αναγκαίες, οι οποίες εφευρίσκονται κατά περίπτωση, ως υπεράριθμες, κυρίως στη γραμματειακή υποστήριξη, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες συνυπηρέτησης, ενώ το πνεύμα του μέτρου δεν είναι καθόλου αυτό. Αλλά έστω κι έτσι, μπορεί κανείς να το ανεχθεί, εφόσον προσφέρουν κάτι.
Εκεί που πραγματικά όμως δεν μπορεί να υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία , είναι οι περιπτώσεις των στρατηγείων και μονάδων του ΝΑΤΟ που δεν έχουν Ελληνική Εθνική Αντιπροσωπεία, δηλαδή τα περισσότερα. Εκεί λοιπόν, σε περιπτώσεις συνυπηρέτησης, η σύζυγος κάθεται σπίτι παίρνοντας κανονικά τον μισθό της για 3 χρόνια! Άπειρα τα παραδείγματα…
Ακόμη χειρότερο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις στις οποίες ορισμένοι, έχοντας τις κατάλληλες “άκρες”, κατορθώνουν ώστε η «συνυπηρέτηση» της συζύγου να μετατρέπεται σε κανονική τοποθέτηση! Έτσι, επί τρία χρόνια λαμβάνουν διπλές αποδοχές εξωτερικού !
Δεν γίνεται λόγος για περιπτώσεις αντιμετώπισης σοβαρών θεμάτων υγείας, όπου η Υπηρεσία αποφασίζει κατ’ εξαίρεση (τουλάχιστον το έκανε κατά το παρελθόν) και καλά κάνει. Αναφερόμαστε σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για κατ΄ εξαίρεση τοποθέτηση.
Νομίζουμε ότι όλα αυτά αν επιβεβαιωθούν θα πρέπει να διορθωθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου