Όσο είναι εν ενεργεία δεν τους πληρώνουμε όπως πρέπει. Γι΄ αυτό και είχαμε “εφεύρει” το πτητικό ακόμη κι όταν αποσύρονταν από
τη πρώτη γραμμή πτήσεων. Η συζήτηση για να κοπεί σ΄ όσους δεν πετούν έχει ήδη ξεκινήσει και μπορεί και αυτή τη φορά να το απέφυγαν, αλλά είναι βέβαιο ότι το θέμα θα επανέλθει στο τραπέζι προς συζήτηση στο μέλλον. Οι παλαιοί ιπτάμενοι που μπορούν να αποχωρήσουν από την ΠΑ αν το θέλουν έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα και ταυτόχρονα παράπονο. Κι αυτό έχει να κάνει με το θέμα των πτυχίων πολιτικής αεροπορίας που μπορούν να εκδίδονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και αφορούν όλους τους χειριστές πτητικών μέσων (αεροπλάνα, ελικόπτερα) των Ελληνικών ΕΔ, προκειμένου να υπάρχει μια αναγνώριση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους.
Μέχρι το 2012 υπήρχε σε ισχύ το ΠΔ 33/2002 το οποίο στο άρθρο 5 καθόριζε τις διαδικασίες αρχικής έκδοσης Πτυχίων σε χειριστές αξιωματικούς των ΕΔ. Αυτό το ΠΔ χρησιμοποίησαν πάρα πολλοί ιπτάμενοι προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ κάποιοι εξ αυτών έχοντας συμπληρώσει τα απαραίτητα χρόνια υπηρεσίας, παραιτήθηκαν και ξεκίνησαν να δουλεύουν στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Από το 2012, άλλαξε ο ευρωπαϊκός κανονισμός που καθορίζει τις διαδικασίες έκδοσης πτυχίων πολιτικής αεροπορίας και σταμάτησε στην Ελλάδα η έκδοση πτυχίων στους στρατιωτικούς.
Είναι σε ισχύ ο ευρωπαϊκός κανον. 1178/2011 όπως τροποποιήθηκε από τον 290/2012, ο οποίος στο άρθρο 10 αναφέρει ότι τα κράτη μέλη θα πρέπει να αναγνωρίσουν στους στρατιωτικούς χειριστές ιπτάμενων μέσων τις ικανότητες-δεξιότητες-γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους, έτσι ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια η ΥΠΑ στην αρχική έκδοση των πτυχίων που δικαιούνται ανάλογα με τις ικανότητες που έχουν αποκτήσει. Ακόμα στην Ελλάδα δεν υπάρχει θεσμοθετημένη διαδικασία, με ευθύνη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, των Γενικών Επιτελείων και της ΥΠΑ. Αρχικά δημιουργήθηκε μια επιτροπή αξιωματικών η οποία σε συνεργασία με την ΥΠΑ προχώρησε στην καταγραφή των εκπαιδευτικών διαδικασιών εδάφους και αέρος των τριών κλάδων έτσι ώστε να διαπιστωθεί εάν αυτά εναρμονίζονται με τα απαιτούμενα στον ευρωπαϊκό κανονισμό.
Η διαδικασία ελέγχου ολοκληρώθηκε περίπου το καλοκαίρι του 2016 και στη συνέχεια ξεκίνησε η επιτελική εγγραφή-επεξεργασία του τελικού διακανονισμού μεταξύ ΓΕΕΘΑ και ΥΠΑ που θα καθορίζει τα κριτήρια (ώρες πτήσεως σε αεροπλάνα-ελικόπτερα των ΕΔ, θεωρητικές γνώσεις) προκειμένου να ξεκινήσει να γίνεται από την ΥΠΑ η αρχική έκδοση πτυχίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο διακανονισμός υπογράφηκε περίπου τον Ιανουάριο 2017 από τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων και στη συνέχεια και από τον ΑΝΥΕΘΑ. Μένει η υπογραφή του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου,η οποία όμως θα καθυστερήσει απ΄ ότι φαίνεται ,γιατί επιτελείς του τον επέστρεψαν για επεξεργασία.
Καλό θα ΄ναι να επισπεύσουν τις διαδικασίες, αφού υπάρχει κόσμος που έχει συμπληρώσει τα χρόνια υπηρεσίας του και έχει ανάγκη να εργαστεί. Δεν αφορά βεβαίως μόνο αυτούς το ζήτημα. Ακόμη και πτήση με αεροπλάνο-ελικόπτερο μιας αερολέσχης το Σαββατοκύριακο δεν μπορεί κάνει κάποιος εάν δεν έχει πτυχίο. Επιπλέον μόνο έτσι μπορεί να δουλέψει ως εκπαιδευτής σε αερολέσχη (εργασία που επιτρέπεται νόμιμα από σχετικό κανονισμό του ΓΕΕΘΑ και κατόπιν σχετικής άδειας από την υπηρεσία), προκειμένου να αποκτήσει επιπλέον εισόδημα και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
.
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μόλις πήρα αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα από το Children's Health Defence που ίδρυσε ο Robert Kennedy Junior, ο Υπουργός Υγείας των ΗΠΑ ...
-
Όλες οι κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς γίνονται πλέον VISA
-
Σας προειδοποιώ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΤΕ 10 Δευτερόλεπτα ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
-
XPHΣΤΟΣ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ... 4 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΑΣΑΝ... ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΛΑ! ΨΕΥΤΟΠΑΝΔΗΜΙΕΣ, ΜΠΟΛΙΑ,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου